Jarní cena Brna odstartovala i letos sezónu závodů na okruzích.

V sobotu vládlo na autodromu pěkné počasí a k vidění byly velmi kvalitní závody i nové vozy Sallen S7R, Chevrolet Corvette nebo Audi A4 DTM.

Vytrvalostní závod divize 4, který se jezdí na 3 hodiny, přivítal na startu celkem 51 vozů a bylo se skutečně na co koukat. Maděryč na Audi A4 DTM se přetahoval s dvěma Mercedesy DTM, kde v kokpitech seděli i Lacko a Stefan Mücke z Německa, který na úvod roku zvítězil ve FIA GT.

Jarní cena Brna odstartovala i letos sezónu závodů na okruzích.
Jarní cena Brna odstartovala i letos sezónu závodů na okruzích.
Jarní cena Brna odstartovala i letos sezónu závodů na okruzích.

Vítězství ve vytrvalostním závodě patřilo v cíli posádce Charouz-Mücke a modrý Mercedes Benz se vzdálil druhému v cíli o 2,5min. Stříbrnou příčku uhájili až do konce závodu Nimč s Lackem a třetí místo vybojovalo Audi A4 DTM s Maděryčem, Kostkou a Kopeckým Jun.Ti však již ztratili celý jeden okruh. Brambory zbyly na Bezáka se Studeničem na Porsche 911 GT3 Cup. Velmi pěkně jeli i Macháček s Hynkem Charousem na Ferrari F430 z týmu MenX a Machánek, který se na svém voze Porsche střídal s Ráczem a Bártou. Až sedmé místo obsadil Šenkýř s Friedem, ale nejlepším časem 2,12.070s nenadchli.

Sprint do 2000ccm3 ovládl překvapivě Slovák Zdenko Mikuláško a se svou Škodou Octávia od samého začátku diktoval tempo. S odstupem více jak 15s. dojela druhá Polka Karolina Czapka na Renaultu Clio a bronz patřil M. Formanovi na Alfě Romeo 156 S2000 v nových barvách Lucent Motorsportu. Čtvrté místo s Fábií obsadil překvapivě Skula a pátý dokončil vrchař Martin Novotný na voze Opel Speedster. Velký favorit Piotr Soja s Lotusem Exiqe nebyl kvůli zaviněné havárii vpuštěn do restartovaného závodu.

Sprint nad 2000ccm byl jasnou záležitostí Charouze na novém Mercedesu DTM, ale v závěru se mu stájový kolega Nimč přiblížil. Pěkný výkon znovu předvedl Maděryč na Audi a dobře zajeli i Konopka s novým Sallenem S7-R a tentokráte i Viliam Liedl s Audi TT-R DTM, který odvezl páté místo. Oku lahodilo i Lamborhini Gallardo, se kterým jel Jan Daniš a druhé pilotoval bývalý ministr Ing. Milan Urban. S dalšími novými vozy se však do pozadí v MMČR odsunuly tolik úspěšné vozy BMW M3 GTR, se kterým nejlépe zajel devátý Šenkýř. Nedařilo se ani Herbeckovi s Pagani Zonda, který byl klasifikován až na 23. místě.

V divizi 3 pro formule NF1400 se dařilo v sobotu nejlépe Lešínskému, před Horákem z Palmiho Motorsportu a bronz udolal chomutovský Chabr. V neděli si zlepšil náladu, když zvítězil o necelé 3 vteřiny před Lešínským a třetí příčku obsadil Horák. Velmi pěkně zajel Ulmann s Elusem, když skončil pátý. Skokan Janda nedokončil ani jeden svůj závod a týmový kolega Polášek, který startoval díky novému systému z pole positions, dojel až sedmý.

Velmi dobrým doplňkem našeho mistrovství byl závod italských GT a cestovních vozů, kde jsme viděli stádo vozů BMW, ale také Dodge Viper nebo Audi TT-R a jejichž ozdobou byl start Dietera Questra, kterému je nyní již 66 let. Histo Cup z Rakouska nabídl podívanou milovníkům historických vozů a i v BMW 1 Challenge se bylo také na co dívat, ikdyž né vždy z toho měl promotér radost.

Výsledky MMČR na okruzích Brno:

Vytrvalostní závod D4 na 3 hodiny:

  • Charouz/Mücke – Mercedes Benz DTM
  • Nimč/Lacko – Mercedes Benz DTM
  • Maděryč/Kopecký/Kostka – Audi A4 DTM
  • Bezák/Studenič – Porsche 911 GT3 Cup
  • Macháček/Charous – Ferrari F430

Sprint D4 nad 2000ccm3:

  • Charouz – Mercedes Benz DTM
  • Nimč – Mercedes Benz DTM
  • Maděryč – Audi A4 DTM
  • Konopka – Sallen S7-R
  • Liedl sen. – Audi TT-R DTM

Sprint D4 do 2000ccm3:

  • Mikuláško – Škoda Octávia I
  • Czapka – Renault Clio
  • Forman – Alfa Romeo 156 S2000

Divize 3 – 1.z.

  • Lešínský, Horák, Chabr
  • Divize 3 – 2.z.
  • Chabr, Lešínský, Horák

EGTS sobota:

  • Quester-Bellichi – BMW Z4 Coupe
  • F. Valle – Audi TT-R
  • Salucci-Matteuzzi – Dodge Viper

EGTS neděle:

  • Quester-Bellichi – BMW Z4 Coupe
  • F. Valle – Audi TT-R
  • Romagnoli-Livio – Dodge Viper

Nyní se MMČR na okruzích chystá do Mostu, kde již za 14 dní zaburácí znovu motory našich silných strojů, společně se Sports Car Challenge a ČP Škoda Octávia Cupem.

Text a foto: Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....