Po nepříliš vydařeném startu do seriálu IRC, kdy v Rallye Monte Carlo dojel na osmé pozici, se Kopecký představil v prvním závodě mezinárodního mistrovství České republiky (MMČR), Valašské rallye.
Před domácím publikem nenechal nikoho na pochybách, proč je v současnosti považován za jednoho z nejlepších českých jezdců rallye, a o půl minuty porazil druhého Romana Krestu.
Toto vítězství jako by jej nastartovalo k velmi dobrým představením také na mezinárodní scéně a na dvou následujících závodech IRC na Kanárských ostrovech a ve Francii obsadil druhé místo. Následovalo třetí místo na Ukrajině a návrat na českou půdu při rallye Hustopeče, kde dokázal proměnit ve vítězství i svou druhou účast na závodě MMČR.
V posledním podniku seriálu IRC, jenž se konal na portugalských Azorských ostrovech, obsadil třetí pozici, přičemž před ním skončili pouze finský leader šampionátu Juho Häninnen a nor Andreas Mikelsen, oba taktéž jezdící na speciálech Škoda. Kopecký nastoupil do závodu po neúčasti na Belgické rallye, kterou byl nucen vynechat kvůli nehodě v testovací jízdě a zranění jeho navigátora Petra Starého.
Po šesti závodech se Jan Kopecký usadil na průběžném druhém místě.
O závěrečném pořadí však není ještě ani zdaleka rozhodnuto, jelikož do konečného umístění se počítá pouze sedm nejlepších výsledků z celé sezony. Navíc poslední dva závody, ve Skotsku a na Kypru, jsou lépe bodově ohodnoceny než devět přechozích. Na závodníky IRC nyní čeká zastávka v České republice, kde srovnají své síly na tradiční Barum rallye.
Zeptali jsme se Jana Kopeckého
– na jeho dojmy z probíhající sezony, plány do nadcházejících závodů, ale i na technické otázky, neboť jedním z jeho partnerů je i společnost Federal-Mogul, jejíž produkty – stěrače Champion a brzdové komponenty Ferodo – jsou na voze použity.
Jaké cíle jste si určil před začátkem sezony?
V sezoně 2009 a 2010 jsme vždy skončili na 2. místě absolutně v šampionátu IRC, takže cíl pro letošní sezonu byl jednoznačný – pokusit postoupit o příčku výše a šampionát IRC vyhrát.
Změnily se nějak po polovině sezony?
Nyní se nacházíme na průběžném 2. místě v absolutním pořadí, to znamená, že šance bojovat o titul stále existuje.
Startujete současně ve dvou soutěžích najednou, v závodech mezinárodního mistrovství ČR a šampionátu ICR, jak to zvládáte? Jaký je to nápor na váš vůz?
Jelikož jsme součástí špičkového závodního týmu Škoda Motorsport, máme vždy před startem vůz ve stoprocentní kondici!
Na domácí půdě jste se letos představil dvakrát a vždy jste vyhrál. Věříte, že se vám podaří tuto bilanci prodloužit i na Barum rallye, jejíž výsledek se rovněž započítává do šampionátu ICR?
Pro vítězství uděláme vše a budeme se maximálně snažit vyhrát Barum rally jak v hodnocení mistrovství ČR, tak i v hodnocení IRC. Každopádně konkurence bude obrovská a předpokládáme velké boje až do poslední rychlostní zkoušky.
Poslední závod na Azorských ostrovech doprovázelo velmi nevlídné počasí. Jezdíte v automobilu speciálně upraveném do extrémních podmínek, avšak diváci možná ani netuší, jaké součásti automobilu mohou rozhodnout/ovlivnit závody v právě takovém extrémním počasí?
V extrémním počasí jako bylo na azorských ostrovech, kdy nás často doprovázela hustá mlha a silný déšť, je zapotřebí mít kvalitní rozpis a 100% důvěru v něj. Dále je zapotřebí mít kvalitní stírání čelního skla. Na stěrače Champion, které používáme je naprostý spoleh.
Při automobilovém sportu nerozhoduje o výsledném čase pouze akcelerace vozu, nýbrž také schopnost brzdit dostatečně razantně a v přesně daný čas, kdy to řidič potřebuje. Liší se proto nějak požadavky na brzdy a jejich údržbu?
Brzdová soustava na Škodě Fabii S2000 je špičkové kvality. Je zapotřebí používat brzdové desky, které pracují ve všech teplotních extrémech spolehlivě a konstantně. To nám umožňují brzdové komponenty Ferodo, na které se lze spolehnout jak v podmínkách, kde se tepoty pohybují pod bodem mrazu, tak i tam, kde je naopak teplota vzduchu vysoká a tím pádem se brzdy mnohem více zahřívají.
Jan Kopecký – sezona 2011
Mediasport MMČR v Rally (odjeté dva závody)
Hustopeče | 10. -11. 6. | 1. místo před Krestou a Pechem |
Valašská rally | 25. – 26. 3. | 1. místo před Krestou a Valouškem |
Intercontinental Rally Challange (účast na 5 ze 6 závodů)
Obhajuje 2. místo, počítá se 7 nejlepších výsledků, dvě poslední zastávky šampionátu lépe bodované.
Monako | 18. – 22. ledna | 8. místo |
Kanárské ostrovy | 14. – 16. dubna | 2. místo |
Francie | 12. – 14. května | 2. místo |
Ukrajina | 2. – 4. června | 3. místo |
Belgie | 23. – 25. června | neúčastnil se x) |
Azorské ostrovy | 14. – 16. července | 3. místo |
x) havárie při testovací jízdě, zranění navigátora
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů