Jan Černý v Českém Krumlově v cíli, ale bez oslav

Posádka Mogul Adell Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský dokončila Rallye Český Krumlov na sedmém místě.

1cernykrumlov1000

V okolí jihočeského města Český Krumlov

– se v pátek 22. května a v sobotu 23. května uskutečnila již 43. Rallye Český Krumlov, soutěž zapsaná do kalendáře Mistrovství České republiky v rally, ale také do FIA evropského poháru. Právě na této soutěži se uskutečnil druhý společný start Jana Černého a spolujezdce Petra Černohorského ve Škodě Fabia S2000 Mogul Adell Racing teamu, která je připravována týmem Romana Kresty.

Jan Černý vstupoval do soutěže s velkým odhodláním a chutí

– které ale do jisté míry ještě před samotným startem zchladila jezdecká chyba při testovací rychlostní zkoušce – shakedownu. Týmová Škoda Fabia S2000 přikulhala do servisu s vylomeným levým zadním kolem a mechanici tak měli těsně před startem plné ruce práce, jak soutěžní automobil připravit ke startu. Nakonec se vše povedlo a šrámy na automobilu byly zaceleny. To se ale nedá říci o rozpoložení jezdce Jana Černého, který si svou chybu v úvodu soutěže možná až příliš uvědomoval. Velmi těžká trať, kde se vyskytovalo mnoho klouzavých úseků s vytahanými nečistotami, a pro Jana Černého ne tak známé evropské pneumatiky, se spolu s vnitřní nepohodou podepsaly na dosahovaných časech v první etapě na hranici první desítky, které zůstaly za očekáváním.

Druhá etapa Rallye Český Krumlov byla poznamenána postupně sílícím deštěm

– což podmínky na trati ještě zhoršilo. Ani ve druhé etapě se nepovedlo výraznějším způsobem zrychlit bez zbytečného rizika. Jan Černý nechtěl riskovat další problém a jeho hlavním cílem se tak stalo soutěž dokončit s nepoškozeným vozem. V cíli 43. Rallye Český Krumlov to znamenalo sedmé místo absolutně a to není výsledek, který by Mogul Adell Racing team a posádku Černý – Černohorský uspokojil.

Jan Černý, jezdec týmu Mogul Adell Racing:

„Před touto soutěží jsem byl plný nadějí a očekávání, protože zdejší soutěž mám velmi rád. Vždy se nám zde dařilo a zažil jsem tady ve dvoukolkách několik krásných soubojů. Po chybě na shakedownu jsem se nemohl dostat do správného tempa a cítil jsem se, že závodím v křeči. Nějaké výraznější zrychlení by bylo jen za cenu neúměrného rizika a to si nemůžeme dovolit. Je pro nás nutné se dále sžívat s novým týmem, novým autem, pneumatikami i nastavením. Jsem moc rád, že se mnohem lépe cítím ve spolupráci s Petrem Černohorským, kde si na sebe také zvykáme. To je pro mě po Krumlově pozitivní věc. Víme, kde je potřeba ještě zapracovat, a co musím zlepšit. Se sedmým místem nemohu být spokojený, ale jsem rád, že jsme v cíli této velmi těžké rally, která mě hodně dala a naučila. Děkuji celému týmu a hlavně mechanikům, kteří si v pátek při opravě vozu pořádně mákli.“

Petr Černohorský, spolujezdec:

„Českokrumlovská rally byla v letošních podmínkách hodně těžká. Jsme v cíli a je potřeba pokračovat v tom dobrém a z chyb se poučit. Jsem rád, že závodíme v takto silném týmu pod barvami významných partnerů, kteří motorsport podporují už hodně dlouho. Není to dnes vůbec jednoduché zajistit finance na starty v rally a já si opravdu vážím toho, že můžu v Mogul Adell Racing teamu závodit.“

Roman Kresta, majitel Kresta Racing:

„Říkal jsem to už před startem Rallye Šumava a platí to i nyní. Po Honzovi momentálně nikdo nechce a neočekává, že bude bojovat o vítězství. To nepřijde samo a je k tomu hodně dlouhá cesta. Na druhou stranu je ale zřejmé, že se sedmým místem a zejména s výkonem na jednotlivých rychlostních zkouškách nemůžeme být spokojeni. Vteřinová ztráta na jeden kilometr byla někdy dost velká a na tom je potřeba zapracovat. Honzu hodně vzala chyba na shakedownu, kdy auto poškodil, a myslím, že to na něj mělo zbytečně velký vliv. Je to ale mladý jezdec a má stále na čem pracovat. Rychlost v ideálních podmínkách mu v žádném případě nechybí. Teď je ale potřeba se ještě hodně učit a hodně pracovat na sobě a přizpůsobení se novému autu a pneumatikám. Byla to velmi těžká a náročná soutěž a já jsem rád, že Honza ji ustál a nepoškodil během ní auto. I další soutěže před námi jsou ale těžké a neodpustí chyby.“

Zdroj: Dominika Závodská – Médea PR

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Riziko na zimních silnicích roste s rychlostí a nesprávným stylem jízdy

Riziko na zimních silnicích roste s...

Zimní měsíce již tradičně vybízejí k cestování za relaxací v přírodě a sportováním spojeným se sněhovou nadílkou. Bohužel cesta za tímto vyžitím může skončit vlivem následku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‚Movement that inspires‘: Kia představuje nové záměry značky a strategii do budoucna

‚Movement that inspires‘: Kia...

Digitální prezentace odhaluje novou strategii značky a její ambice do budoucna Změna názvu společnosti z ‚Kia Motors‘ na ‚Kia‘ Firma uvádí do života svoji dlouhodobou strategii ‚Plán...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou vezou z Dakaru 2021 deváté místo

Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou...

Posledních 225 měřeného úseku dvanácté etapy letošního Dakaru již pro posádku Benzina Orlen Teamu změnu v celkovém pořadí nepřineslo. Martin Prokop s Viktorem Chytkou si ze Saudské Arábie...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop, Chytka i Shrek přežili brutální jedenáctou etapu Dakaru a nadále jsou devátí

Prokop, Chytka i Shrek přežili...

Předposlední etapa letošního Dakaru měla být dlouhá a těžká. A skutečně byla. I přes několik krizových momentů se posádka Benzina Orlen Teamu udržela mezi nejlepšími deseti v klasifikaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Navzdory všemu to byl rok, který nás nezastavil

Navzdory všemu to byl rok, který nás...

Rok 2020 se zapíše do historie jako období, v němž 15 000 zaměstnanců společnosti SEAT vydalo ze sebe to nejlepší Příkladem intenzivní týmové práce je uvedení nových modelů Leon e-HYBRID...