Nové motory Duratorq-Ci vybavené systémem přímého vstřikování „common-rail“ již druhé generace v obou zmíněných modelech se mi při zkušebních jízdách jevily jako výrazně výkonnější než motory předchozí generace. Motory při přidání plynu ochotně a bezprostředně bez prodlevy prudce akcelerují i při nižších otáčkách a minimalizují tak nutnost podřadění na nižší převodový stupeň při předjíždění. Nové motory, přestože se jedná o dieslové motory, jsou mimořádně tiché a v interiéru vozu prakticky nerozeznatelné od benzinových motorů. Chod nových motorů Duratorq-Ci je plynulý bez vibrací.
Nový čtyřválcový motor 2,0 Duratorq-Ci ve Fordu Mondeo dosahuje maximální výkon 130 k (96 kW) při 3800 ot/min a maximální hodnotu točivého momentu 330 Nm již při 1800 ot/min. Oproti předchozímu dieslovému motoru 2,0 Duratorq-Di má nový motor 2,0 Duratorq-Ci výkon o 11 % vyšší a maximální točivý moment dokonce o 18 % vyšší a to tuto hodnotu maximálního točivého momentu dosahuje ještě při nižších otáčkách. S novým motorem Mondeo dosahuje maximální rychlost 200 km/h a rychlost 100 km/h za 9,9 sekund. Nový motor je dodáván v Mondeu pouze ve stupni výbavy Trend a Ghia a to jak ve 4-dveřovém tak v 5-dveřovém provedení i v provedení Kombi. Ceny Mondea s novým motorem 2,0 Duratorq-Ci jsou oproti s motorem předchozí generace o 30 000 Kč vyšší. Přes vyšší výkon a vyšší zrychlení v průběhu celé křivky otáček má Mondeo s novým motorem podle údajů výrobce kombinovanou spotřebu pouze 5,9 l/100 km.
Další nový čtyřválcový motor 1,8 Duratorq-Ci ve Fordu Focus dosahuje maximální výkon 115 k (85 kW) při 3800 ot/min a maximální hodnotu točivého momentu 250 Nm již při 1850 ot/min. Oproti předchozímu dieslovému motoru 1,8 Duratorq-Di má nový motor 1,8 Duratorq-Ci výkon o 28 % vyšší a maximální točivý moment o 25 % vyšší a to tuto hodnotu maximálního točivého momentu dosahuje ještě při podstatně nižších otáčkách. S novým motorem 1,8 Duratorq-Ci Focus dosahuje maximální rychlost 196 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 sekund. Nový motor je dodáván ve Focusu pouze v nejvyšším stupni výbavy Ghia a to jak ve 4-dveřovém tak v 5-dveřovém provedení i v provedení Kombi. Ceny Focusu s novým motorem 1,8 Duratorq-Ci jsou oproti s motorem předchozí generace o 50 000 Kč vyšší. Přes vyšší výkon a vyšší zrychlení v průběhu celé křivky otáček má Focus s novým motorem podle údajů výrobce kombinovanou spotřebu pouze 5,4 l/100 km.
Třetí nový dieslový motor 1,4 Duratorq-Ci se objeví v novém Fordu Fiesta, který přijde v tomto roce do prodeje i v ČR. Tento motor má maximální výkon 68 k a maximální točivý moment 160Nm. Byl vyvinut ve spolupráci automobilky Ford a skupiny PSA speciálně pro malé kompaktní vozy, kterým vzhledem k nízké váze těchto vozů, poskytuje mimořádné dynamické vlastnosti a zaručuje vysokou hospodárnost ve spotřebě pohonných hmot. Podle údajů výrobce kombinovaná spotřeba Ford Fiesty s motorem 1,4 Duratorq-Ci je pouze 4,5 litru na 100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,8 sekund a maximální rychlost 164 km/h. Vzhledem k tomu, že malé vozy jsou jedny z nejprodávanějších a kupující v této třídě zpravidla kladou velký důraz na spotřebu pohonných hmot, dá se předpokládat, že o Fiesty právě s tímto hospodárným novým dieslem 1,4 Duratorq-Ci bude na trhu velký zájem.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů