Na první májový den roku 1999, ač zalitý sluncem a přímo sváteční pohodou, nebude příbramský jezdec, určitě rád vzpomínat. Chybělo však opravdu málo a jeho pocity mohly být zcela opačné, to znamená navýsost příjemné. Vždyť jedna jediná rychlostní zkouška ho dělila od vůbec prvního vítězství v absolutním pořadí soutěže domácího mistrovství. Titulek však vypovídá, že vše nakonec skončilo úplně jinak.
Vraťme se ale k úplnému začátku jedenáctého ročníku Rally Úslava. Na jejím startu chyběli z nejužší špiky domácího pole vlastně jen Ladislav Křeček, který šetří svého Forda na podniky s vyšším koeficientem, záhadami stále opředený Milan Dolák, v Katalánské rally úspěšný Michal Gargulák a nejvážnější kandidát na titul v F2, Jindřich Štolfa. Stanislava Chovance bohužel do této společnosti moc zařazovat nemůžeme, protože je letos pro něho prioritní mistrovství Slovenska.
Soutěž byla jednodenní, měla celkem dvanáct rychlostních zkoušek i když to byly jen čtyři měřené úseky, z nichž každý absolvovaly posádky třikrát. Rally Úslava je pověstná tím, že na ní vozy dosahují jedny z nejvyšších rychlostních průměrů a její účastníci si museli na start jaksepatří přivstat, vždyť první vůz sjížděl z rampy už v půl šesté ráno.
Co do střídání se posádek na předních místech, se toho příliš mnoho nedělo a po první třetině se vlastně ustálilo pořadí v absolutní klasifikaci, ve skupinách a ve třídách. To znamená, že Josef Peták s Audi Coupe S2 postupně zvyšoval svůj náskok na druhého Karla Trojana jun. na Fordu Escortu, třetího Václava Pecha jun., jenž se Subaru Impreza vedl skupinu N a čtvrtého ing. Václava Arazima, druhého mezi enkaři s Mitsubishi Lancer EVO 5. Pátý Jan Trajbold ml. přijel do Blovic rovněž s enkovým Fordem Escortem, ale sbíral body pro skupinu A, kde normálně jezdí. Formuli 2 tentokrát vládl na západě Čech ing. Ludvík Otto s Fordem Escortem Kit Car, jemuž k úspěchu výrazně pomohl zkušený spolujezdec Jindřicha Štolfy, Miroslav Fanta.
Všichni tedy očekávali na cílové rampě jako vítěze Josefa Petáka, za nímž měl Karel Trojan až do předposlední rychlostní zkoušky ztrátu 42 vteřin a nic nenasvědčovalo tomu, že by ji měl zlikvidovat. Nakonec mu tedy k velké radosti v cíli a třílitrové lahvi šampaňského, pomohl svou jezdeckou chybou pilot stříbrné audiny. Do jisté míry ho však omlouvá, že v rychlostní skříni vymazal trojku a tak musel úsek, který normálně projížděl na tento stupeň, prolétnout na čtyřku. A to už bylo moc. Své spolujezdkyni Aleně Benešové předvedl vzdušnou akrobacii se šťastným koncem pro posádku, ovšem vůz dopadl tak, že Josef Peták bude podle vlastních slov rád, když se s ním objeví na srpnové Barum rally. Z toho si tedy dovedeme udělat obrázek, v jakém stavu ho z Blovic odváželi na odtahové plošině. Nicméně Josef Peták, ač na to nevypadá, je tvrdý chlap a v nejbližších dnech se chystá na soutěž v africkém Maroku. Doufejme, že s Hondou, kterou tam bude řídit, se vrátí v pořádku.
Uváděné pořadí tedy poskočilo o jedno místo nahoru a jelikož poslední rychlostní zkouška už nic nezměnila, mohli mladíci Karel Trojan s Danem Vodičkou vyprázdnit celkem šest litrů sektu mezi diváky. K vítězi ještě jedna zajímavá maličkost. V pátek večer, na předstartovní show s ohňostrojem, na které moderátoři představovali přední posádky, si neodvažoval tipovat pořadí v cíli. To jeho sestra Katka, která vytvořila spolu s Mirkou Cvrčkovou jedinou ženskou posádku, byla rozhodnější. Bez rozmýšlení určila Karla jako vítěze. Před startem v Českém Krumlově, ale i v dalších soutěžích by proto s ní měl vždy konzultovat své umístění.
1. Karel Trojan jun. – Dan Vodička | Ford Escort RS/AK Joka Team |
2. Václav Pech jun. – Petr UhelSubaru | Impreza/Thorn Racing Team |
3. Ing. Václav Arazim – Julius GálMitsubishi | Lancer/Coyote Racing Team |
4. Jan Trajbold – Pavlína Trajboldová | Ford Escort RS/Mobil Charouz |
5. Ing. Ludvík Otto – Miroslav Fanta | Ford Escort Kit Car/Sedlák motorsport |
6. Jiří Tošovský – Tomáš Drásta | Mitsubishi Lancer/Jiří Tošovský |
7. Marcel Tuček – Václav Pritzl | Mitsubishi Lancer/Autosalon Klokočka |
8. Milan Vítek – Miroslav Hanzlík | Nissan Sunny GTi-R/Roto motorsport |
9. Josef Lank – Stanislav Lago | Škoda Octavia/AUTO Mělník |
10. Jan Votava – František Synáč | Ford Escort RS/AK SAS Klatovy |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů