Organizátor soutěže DaimlerChrysler Automotive Bohemia vytyčil velmi náročnou a členitou trať, kterou jeli soutěžící za normálního provozu. Start okruhu byl u benzinové stanice Aral v Praze Stodůlkách, kde soutěžící vždy po projetí okruhu dlouhého 130,8 kilometru předávali vozy dalšímu soutěžícímu. Každý ze tří soutěžících vozů musel ujet 23 krát stanovený okruh, aby celkový počet kilometrů byl 3 000. Časový limit pro projetí okruhu byl stanoven tak, aby průměrná rychlost byla nejméně 75 kilometrů za hodinu – při nedodržení časového limitu nebyli soutěžící zařazeni do vyhodnocení. Časový limit byl vzhledem k provozu a především členitosti terénu a jízdy většinou po okresních silnicích s průjezdy mnoha vesnicemi velmi tvrdý. Nemluvě o tom, že zdržení deset minut u spuštěných závor bylo velmi obtížné dohonit. Organizátor soutěže odůvodnil vytyčení náročné tratě soutěže a stanovení poměrně vysoké průměrné rychlosti snahou, aby jízda odpovídala co nejvíce normální jízdě většiny řidičů za normálního provozu.
Soutěžící byli převážně motorističtí novináři, mimo ně se zúčastnili soutěže: herec ND Bronislav Poloczek, herečka Kateřina Brožová a miss aerobik Kateřina Rálková.
S vozem Mercedes Benz A 160 CDI docílil nejnižší průměrnou spotřebu Ing. Petr Košťál a to 4,129 l na 100 km. Dalších osm soutěžících dojelo se spotřebou pod 5 l na 100 km a čtyři těsně nad 5 l na 100 km, zbývající soutěžící pak okolo 6 l. Pouze dva soutěžící nedodrželi stanovený časový limit. Docílené průměrné spotřeby většiny soutěžících lze vzhledem k vysoké stanovené průměrné rychlosti a náročnosti tratě považovat za velmi dobré.
S modelem Mercedes Benz E 270 CDI s automatickou převodovkou byli první Miroslav Hájek a Jaroslav Svěcený s průměrnou spotřebou 6,255 l na 100 km. Dalších osm soutěžících docílilo průměrnou spotřebu pod 7 l na 100 km, dalších deset pak pod 8 l na 100 km a čtyři soutěžící do 8,5 l na 100 km. Dva soutěžící nedodrželi časový limit, měli však průměrnou spotřebu nejnižší – těsně nad 6 l na 100 km. Docílená průměrná spotřeba dokázala, že i s automatickou převodovkou lze s tímto pohodlným osobním vozem docílit spotřebu s motorem CDI skutečně velmi nízkou, pravděpodobně nelíšící se od vozu s převodovkou manuální. Škoda, že nebyl v této soutěži zařazen i shodný model vozu s mechanickou převodovkou.
S Mercedesem Vito CDI docílili nejnižší průměrné spotřeby 7,225 l na 100 km Josef Kakrda a Jindřich Lasík. Dalších šest soutěžících mělo průměrnou spotřebu pod 8 l na 100 km, čtyři těsně nad 8 l na 100 km, čtyři kolem 8,5 l a čtyři do 9,5 l na 100 km. Čtyři soutěžící dojeli po stanoveném časovém limitu. Docílená průměrná spotřeba prokázala vysokou hospodárnost nových motorů CDI.
Naftové motory Mercedes Benz CDI, které byly ve všech třech soutěžících vozech, potvrdily svou hospodárnost. Výsledky při soutěži dokázaly, že u nich použitý přímý vstřik paliva na principu common-rail představuje významný pokrok ve snižování spotřeby nafty. Mimoto i díky tomuto systému dochází k významnému snížení škodlivých emisí ve výfukových plynech. Tyto motory splňují emisní limity německé normy „D3“, které každému majiteli modelu Mercedes Benz s motorem CDI zajišťuje v Německu daňový bonus ve výši 1 000 DM.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií