Závěrečné pořadí Barum Czech Rally Zlín
1. | Jan KOPECKÝ – Petr STARÝ | Škoda Fabia S2000 | 2:15:51,7 |
2. | Freddy LOIX – Fred MICLOTTE | Škoda Fabia S2000 | + 1,2 |
3. | Juho HANNINEN – Mikko MARKKULA | Škoda Fabia S2000 | + 37,4 |
4. | Thierry NEUVILLE – Nicolas GILSOUL | Peugeot 207 S2000 | + 1:59,6 |
5. | Andreas MIKKELSEN – Ola FLOENE | Škoda Fabia S2000 | + 2:05,7 |
6. | Toni GARDEMEISTER – Tapio SUOMINEN | Škoda Fabia S2000 | + 3:47,4 |
7. | Craig BREEN – Garreth ROBERTS | Ford Fiesta S2000 | + 2:32,1 |
8. | Roman KRESTA – Petr GROSS | Škoda Fabia S2000 | + 4:21,5 |
9. | PerGunnar ANDERSSON – Emil AXELSSON | Proton Satria Neo S2000 | + 4:41,1 |
10. | Kark KRUUDA – Martin JARVEOJA | Škoda Fabia S2000 | + 4:54,4 |
V sobotu v noci zasáhly Zlínsko výrazné deště a v obtížné poslední etapě 41. ročníku Barum Rally se tedy daly očekávat velké zvraty. Pilotům vozů 207 Super 2000 se nevyhnuly nehody. Nejlepší zástupce značky Peugeot Thierry Neuville skončil na čtvrtém místě.
Bouffier útočil
Na straně Peugeot si po první etapě v sobotu večer vedli nejlépe Bryan Bouffier a Xavier Panseri. Posádka týmu Peugeot Francie, která byla na čtvrtém místě a od druhého místa ji dělilo pouhých 3,7 vteřin, byla pevně rozhodnutá bojovat až do konce o vítězství. „Potíže, které zpomalily Jana Kopeckého, jenž byl v sobotu večer v čele, ukázaly, že naše ambice nebyly nereálné,” prohlásil Bryan Bouffier po odstoupení ze závodu. „Proto jsem se do první rychlostní zkoušky dne pustil s plnou vervou. Bohužel jsem rychle zjistil, že pneumatiky s měkkými gumami, pro které jsem se rozhodl, nebyly pro povrch, který byl sušší, než jsem očekával, ty nejlepší. Tři kilometry od cíle této RZ10 byla levotočivá zatáčka, která nevypadala nijak obtížně. Vjel jsem do ní moc rychle a kola se dostala na mokrou trávu. Výsledkem byl nedotáčivý efekt, který mě vymrštil na druhou stranu silnice, kde jsem narazil do chodníku.“ Kvůli dvěma zničeným kolům zde závod pro francouzskou posádku skončil. Posádka zůstává na čtvrtém místě v rámci mistrovství a před příští etapou je neúspěšnější posádkou značky Peugeot.
Thierry Neuville odolal Mikkelsenovi
Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul, kteří za sebou měli špatný první den, kdy mimo jiné vyjeli z trati, se vrátili do hry. „Silnice ve druhé etapě jsou jiné než v té první,“ upřesnil pilot týmu Peugeot Belgie-Lucembursko. „Povrch je mnohem méně hrbolatý a lépe cítím, jak se auto chová.“ Posádce se tak podařilo zvýšit tempo, takže se dostala na úroveň Jana Kopeckého a Freddy Loixe, tedy do urputného boje o vítězství. „Když jsem se dozvěděl, že Bryan Bouffier musel odstoupit, napadlo mě, že pro Peugeot je více než kdy jindy důležité pojistit si naši účast v závěrečném hodnocení,“ pokračoval Neuville. „Jel jsem ale rychle i proto, abych si udržel Andrease Mikkelsena za zády.“ To se mu povedlo a posádka Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul skončila čtvrtá.
Odstoupení Guy Wilkse
Guy Wilks a Phil Pugh, které večer předtím odsunul defekt pneumatiky na 12. místo, využili první nedělní etapy pro posun na osmé místo. „To byl jen začátek,“ prohlásil pilot týmu Peugeot Velká Británie. „Líbilo se mi, jak 207 S2000 sedí. Říkal jsem si, že je možné probojovat se na konečné šesté místo, ale uprostřed první erzety druhé etapy mi vypnul motor. Zastavil jsem. Otevřel jsem kapotu. Řemen alternátoru byl na cáry. Když se rozbil, jeden kousek urval motorové čidlo. Elektronická skříňka nedostávala informace a všechno zastavila.“
Neuspokojivé výsledky
„Věděli jsme, že uspět na hřišti soupeřů bude hodně těžké,“ rozebral situaci Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky. „Konečný výsledek je pro nás pochopitelně zklamáním, i když se 207 ukázala jako konkurenceschopná. Pro Peugeot tak důležité body v hodnocení konstruktérů IRC získal jediný z našich vozů. Tím se věci komplikují. V hodnocení pilotů mají Bryan Bouffier a Thierry Neuville ještě šance, pokud začnou co nejrychleji vyhrávat.“
Pohár pilotů v roce 2011
1. | Juho HANNINEN | 98 |
2. | Freddy LOIX | 95 |
3. | Jan KOPECKÝ | 88 |
4. | Bryan BOUFFIER | 61 |
5. | Thierry NEUVILLE | 60 |
6. | Andreas MIKKELSEN | 56 |
7. | Guy WILKS | 47 |
8. | Toni GARDEMEISTER | 28 |
9. | Hans WEIJS | 18 |
10. | Michal SOLOWOW | 15 |
Pohár konstruktérů
1.Škoda275
2.Peugeot184
3.M-Sport70
4.Subaru51
5.Ralliart49
6.Proton33
7.Honda28
8.Abarth14
Příští závod: Maďarsko, 9. – 11. září
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií