International Le Mans Cup 3/3 – 1 000 km v Zhuhai 5. – 7. listopadu 2010

Peugeot se pokusí získat vítězství v prvním ročníku mezinárodního šampionátu International Le Mans Cup, jehož poslední závod se jede v čínském Zhuhai.

Kromě bodů nutných k získání titulu hodlá tým v tomto strategicky významném závodě opět zvítězit, stejně jako v závodech v Evropě a Spojených státech.

International Le Mans Cup 3/3 - 1 000 km v Zhuhai 5. – 7. listopadu 2010

Zhuhai bude posledním závodem, v němž se objeví vůz 908 HDi FAP.

36 bodový náskok před 1 000 km v Zhuhai

Od začátku tohoto nového šampionátu byly bitvy na trati mezi piloty stáje Peugeot a jejich soupeři nesmírně energické, stejně jako souboj technických týmů v boxech, které se snažily přijít s co nejlepší strategií. Tým Peugeot Total se prosadil v září v Silverstone, kde s „domácí“ posádkou Davidson/Minassian zvítězil a tým Oreca s vozem 908 HDi FAP současně získal druhé místo. Na začátku října v závodě Petit Le Mans / Road Atlanta zpečetily výsledek závodu více než hodinu před cílem obě oficiální posádky Peugeot, kdy první dojela posádka ve složení Lamy/Montagny/Sarrazin a za ní vůz pilotovaný trojicí Davidson/Gené/Wurz.

V Poháru konstruktérů tak Peugeot vede s 36 bodovým náskokem před značkou Audi. K získání prvního titulu v tomto novém šampionátu by stačilo, kdyby se jen jeden vůz 908 HDi FAP umístil na jedenáctém místě.

Poslední závod pro vůz 908 HDi FAP

Peugeot 908 HDi FAP, který byl představen v lednu 2007, se v Číně zúčastní svého posledního závodu. Tento výjimečný vůz se prosadil na nejslavnějších vytrvalostních tratích na světě – v Monze, Silverstone, Interlagosu, Nürbürgringu, na trati Road Atlanta, v Sebringu, ve Spa a pochopitelně v Le Mans, kde v roce 2009 dosáhl dnes již legendárního doublu. „Tenhle vůz jsme vyvinuli v rekordním čase,“ vzpomíná Bruno Famin, technický ředitel divize Peugeot Sport. „Doufáme, že se v Zhuhai dočká finále, jaké si zaslouží a zvítězí. Byl by to jeho 19. úspěch z 28 závodů. O okruhu ve Zhuhai toho moc nevíme, kromě toho, že jde o trať, která vyžaduje neustálé střídání akcelerace a brzdění. Je velmi pomalá, a je tudíž naprostým protipólem trati v Le Mans, pro kterou byl vůz 908 HDi FAP určen. Brzdy a převody budou zřejmě hodně namáhané. Vozy se představí v aerodynamické „sprint“ konfiguraci, stejně jako v Silverstone a na Road Atlanta. Při přípravě tohoto závodu bylo nejtěžší posbírat maximum informací nezbytných pro nutné simulace.“

Čína – klíčový trh

Počet obyvatel v Číně přesáhl 1,3 miliard a jen méně než 5 % domácnosti vlastní automobil! Od roku 2009 jde o největší světový trh. Skupina PSA, pro kterou Čína představuje druhý největší trh po Francii, zde obsadila 12. místo. Od roku 2004 prodal Peugeot na čínském trhu 498 000 vozů a v letošním roce zde byl ve světové premiéře uveden na trh vůz Peugeot 408. Model 508 se na trhu objeví v roce 2011. V Číně v současnosti funguje 323 prodejních míst Dong Feng Peugeot.

„Účastí v tomto závodě v Zhuhai podpoříme Značku na tomto klíčovém trhu,“ zdůraznil Olivier Quesnel, ředitel divize Peugeot Sport. „Peugeot se tak v Číně může opřít o naše sportovní nasazení a oživit svou síť a ukázat prostřednictvím sportu know-how celé firmy. Jde o vynikající komunikační nástroj jak z hlediska technologií, tak šíření našeho dobrého jména. Když se účastníme závodu, je naším cílem pochopitelně vyhrát. Při prvním představení divize Peugeot Sport v Číně chceme získat Pohár konstruktérů, ale ještě lepší bude, když toto vítězstvím okořeníme i prvním místem na trati. Bude to pro nás příležitost, jak stylově ukončit tuto sezónu 2010, která nám přinesla tolik emocí. Bude potřeba zabojovat a na to se celý tým chystá.“

Dva tovární vozy Peugeot 908 HDi FAP

  • Peugeot 908 HDi FAP č. 1: Sébastien Bourdais (FRA) – Simon Pagenaud (FRA)
  • Peugeot 908 HDi FAP č. 2: Franck Montagny (FRA) – Stéphane Sarrazin (FRA)

Sébastien Bourdais:

„Byl jsem jedním z prvních pilotů, kteří se v roce 2005 vydali na trať ve Zhuhai. Pamatuji si na velmi klikatou trať, kde jsme bojovali jako o život! Myslím, že náš vůz tu nebude úplně ve svém živlu, navíc budeme pod tlakem vozů LMP2. V každém případě bude nejdůležitější porazit nepřítele a to bude pořádná bitva.“

Simon Pagenaud:

„Pro mě to bude krásný závěr sezóny, ve které jsem čerstvě zvítězil v americké sérii Le Mans. V Asii jsem nikdy nebyl. Moc se na Čínu těším. Je těžké sdělovat nějaké prognózy, ale myslím, že závod to bude náročný. Jsem rád, že tenhle poslední závod sezóny pojedu se svým stájovým kolegou Sébastienem Bourdaisem, se kterým jsem letos v květnu zvítězil ve Spa.“

Franck Montagny:

„Doufám, že si se Stéphanem zopakujeme úspěch v Road Atlanta / Petit Le Mans, zvlášť když je to náš poslední závod ve voze 908, v konkurenci tak silných aut. Čína pro mě není neznámá, v Zhuhai jsem závodil v roce 1996, ale na trať si moc nepamatuji. Zúčastnil jsem se i Grand Prix ve Formuli 1 v Šanghaji a teď nedávno, před 3 týdny jsem přijel do Číny propagovat závod do stánku Peugeot na autosalonu v Hangzhou.“

Stéphane Sarrazin:

„Má jediná zkušenost se Zhuhai je díky video hře, což ale podle mě není žádný handicap. Jsem jedním z pilotů, které stojí u vozu 908 HDi FAP od samého počátku. Díky neuvěřitelné práci celého týmu se vůz každý rok choval jinak a byl pro mě zdrojem silných emocí. Je to snový vůz, určitě nejlepší vytrvalostní vůz na světě a v každém případě skutečně ovlivnil celou mou kariéru pilota závodních vozů. Chtěl bych při jeho posledním závodu uspět!“

Harmonogram závodu 1 000 km (nebo 6 hodin) ve Zhuhai (místní čínský čas)

Pátek 5. listopadu

  • 10:30 – 11:30: Testovací jízdy 1
  • 15:30 – 16:30: Testovací jízdy 2

Sobota 6. listopadu

  • 10:00 – 11:00: Testovací jízdy 3
  • 15:00 – 15:20: Kvalifikační jízdy (8:00 – 8:20 středoevropského času)

Neděle 7. listopadu

  • 9:00 – 9:20: Warm Up
  • 12:00 1 000 km (nebo 6 hodin) v Zhuhai (5:00 středoevropského času)

V Poháru konstruktérů Peugeot vede s 36 bodovým náskokem před značkou Audi. K získání prvního titulu v tomto novém šampionátu by stačilo, kdyby se jen jeden vůz 908 HDi FAP umístil na jedenáctém místě.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...