Intercontinental Le Mans Cup 1/3 1000 km Silverstone 12. září 2010

Tým Team Peugeot Total zvítězil a otevřel si tak cestu k úspěšnému tažení v tomto novém šampionátu.

Úspěch, po kterém celý tým tak toužil, navíc doplnilo druhé místo Peugeotu 908 HDi FAP týmu Oreca.

Přesvědčivé vítězství

Anthony Davidson, kterému byl při startu vůz č. 1 týmu Peugeot svěřen, působil po získání nejlepšího času během ranního warm-upu velmi sebevědomě. Před očima domácích fanoušků a dalších více než 3 000 hostů ze společnosti Peugeot Velká Británie hned po startu předjel druhého Bernharda a pustil se do napínavého souboje s vedoucím McNishem. Oba piloti jeli místy bok po boku v čele a dodali začátku závodu strhující napínavý rytmus. Konečné slovo nakonec patřilo pilotu vozu Peugeot, který se od osmého kola dostal do čela a pokračoval osamoceně po celý závod. K bezchybnému výkonu obou pilotů se přidala i skvělá práce v boxech a vynikající výkon pneumatik Michelin. Posádka tak závod zajela bez sebemenšího zakolísání.

Anthony Davidson a Nicolas Minassian dojeli do cíle 1 000 km dlouhého závodu po o něco více než pěti hodinách a ke kariéře vozu 908 přidali tolik očekávané šestnácté vítězství.

První dvě místa pro Peugeot 908 HDi FAP v ILMC

Peugeot, který se dostal jako první na tabuli cti v prvním závodě nového šampionátu ILMC, otevřel novou kapitolu v historii vytrvalostních závodů. Kromě bodů za vítězství získal Peugeot i body za druhé místo díky vynikajícímu výsledku vozu 908 HDi FAP týmu Oreca.

Tento vůz 908 HDi FAP řízený posádkou ve složení Stéphane Sarrazin / Nicolas Lapierre získal Peugeotu první místo v poháru konstruktérů v Le Mans Series a Stéphane Sarrazin dosáhl po vítězství v roce 2007 podruhé v kariéře na titul nejlepšího jezdce. Silverstone byl tedy pro Peugeot velmi úspěšný a tým hodlá ve svém tažení pokračovat i v obou příštích podnicích šampionátu ILMC, kterými jsou Road Atlanta Petit Le Mans 2. října a závod v čínském Zhuhai 7. listopadu, do kterého tým přihlásil dva tovární vozy.

Olivier Quesnel:

„V tomto závodě jsme potřebovali absolutně zvítězit, abychom týmu dodali potřebnou vzpruhu a abychom úspěšně odstartovali Intercontinental Le Mans Cup, ve kterém chceme zvítězit. Tým i posádka odvedli fantastickou práci. Chtěl jsem po Anthony Davidsonovi, aby se hned po startu dostal na druhé místo. To splnil a zbytek přesáhl moje očekávání, kdy na jeho strhující start navázal skvělý Nicolas Minassian. Radost z vítězství v závodě byla znásobena získáním poháru konstruktérů v Le Mans Series a vítězstvím Stéphane Sarrazina v soutěži jezdců díky vozu 908 HDi FAP v barvách týmu Oreca, který získal prvenství mezi stájemi.“

Nicolas Minassian:

„Po příjezdu do Silverstone jsem si věřil a nemohl jsem se dočkat, až opět usednu za volant vozu 908 HDi FAP. Anthony odvedl v úvodní části závodu vynikající práci a na mě bylo si jen udržet vedení! Vítězství je pro mě úžasný způsob oslavy mého posledního závodu v tomto voze, který je prostě fantastický a už s ním vítězím podruhé!“

Anthony Davidson:

„Začátku závodu jsem si moc užil už ze dvou důvodů: bylo to poprvé, co jsem se s Peugeotem postavil na start, a navíc to byl strhující souboj. Škoda, že to McNish nechal jen na mně! Dnešním výsledkem začalo toto mistrovství pro Peugeot skvěle.“

Konečné výsledky závodu Autosport 1000 km Silverstone:

  • 1. Peugeot 908 HDi FAP č.1 (Minassian-Davidson) 170 kol
  • 2. Peugeot 908 HDi FAP-Oreca (Sarrazin-Lapierre) + 42,920
  • 3. Audi (Bernhard-Capello) + 1:46,357
  • 4. Aston Martin (Barazi-Mucke-Hancock) +3 kola
  • 5. Lola (Prost-Jani) +5 kol, atd.

Umístění v mistrovství Intercontinental Le Mans Cup:

Konstruktéři

  • 1. PEUGEOT, 47 bodů
  • 2. AUDI, 21 bodů

Týmy

  • 1. Team Peugeot Total, 25 bodů
  • 2. Team Oreca Matmut, 22 bodů
  • 3. Audi Sport Team, 21 bodů
  • 4. Drayson Racing, 15 bodů

Příští závod mistrovství Intercontinental Le Mans Cup Road-Atlanta / Petit Le Mans proběhne 30. září – 2. října 2010.

Posádky Peugeotů: č. 07: Anthony DAVIDSON-Marc GENE-Alexander WURZ a č. 08: Stéphane SARRAZIN-Franck MONTAGNY-Pedro LAMY.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...