- Volkswagen rozšiřuje rodinu ID. o sportovní verzi GTX
- ID.4 GTX1 přináší do rodiny ID. pohon všech kol se dvěma elektromotory
- Elektrifikační ofenziva: Volkswagen hodlá do roku 2030 zvýšit podíl elektromobilů na celkovém prodeji v Evropě na 70 %
Volkswagen představil v rámci digitální světové premiéry v berlínské čtvrti Tempelhof svůj první vysokovýkonný elektromobil: ID.4 GTX. Nová produktová verze nabíjí svět elektromobility novou inteligentní sportovností. ID.4 GTX má jako první model na základě modulární platformy MEB pohon všech kol se dvěma elektromotory a přesvědčí i velmi kvalitními designovými prvky.
„Elektrická jízda přináší jednoduše radost – s modelem ID.4 GTX nyní nabízíme ještě více sportovnosti a dynamiky,“ řekl Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Dosud nejemocionálnější člen rodiny ID. ukazuje, že elektromobilita a sportovní výkony nejvyšší úrovně se nevylučují.“
ID.4 GTX má po jednom elektromotoru na přední a zadní nápravě. Dohromady poskytují nejvyšší celkový výkon 220 kW (299 k)* a zajišťují přitom pohon všech kol, který má v rodině ID. premiéru. Světová premiéra v hangáru bývalého letiště Tempelhof ukázala, co tento inteligentně řízený pohon všech kol dokáže. ID.4 GTX snadno vyjel po rampě se stoupáním 37,5 %. Vrcholná verze modelové řady ID.4 zrychlí díky pohonu všech kol se dvěma elektromotory z nuly na 60 km/h za 3,2 sekundy a na 100 km/h za 6,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.
„Elektrický pohon poskytuje maximální točivý moment okamžitě a řidič si může užívat excelentní jízdní vlastnosti v každé zatáčce,“ řekl Thomas Ulbrich, člen představenstva, odpovědný za technický vývoj. „Inovativní ovládací a bezpečnostní koncept je navíc stejně inteligentní jako systém pohonu! Řidiče podporuje například jedinečný Head-up display s rozšířenou realitou nebo široká nabídka asistenčních systémů.“
Design modelu ID.4 GTX umocňuje jedinečný charakter s kombinací potěšení z jízdy a robustního vzhledu. Známý světelný pruh je kombinován s výraznými a dynamickými prvky. Nejvýznamnější z nich jsou tři voštinové části, které tvoří světla pro denní svícení a současně odkazují na Golf GTI2. Tyto voštinové prvky zřetelně vyjadřují sportovní charakter i u stojícího vozu. Záď zaujme nejen nově navrženým nárazníkem, ale také zadními LED svítilnami s výrazně prostorovým designem a brzdovými světly ve tvaru písmene X.
Barva karoserie hraje významnější roli než u verzí s pohonem zadních kol. Střecha a zadní spoiler jsou černé, lišta střešního rámu má barvu antracitu a lesklou povrchovou úpravu. V novém barevném konceptu se prezentuje také interiér. Horní část přístrojové desky a plochy ve výplních dveří čalouněné umělou kůží mají tmavě modrý odstín X-Blue, který symbolizuje trvalou udržitelnost. Výplně dveří a sedadla zvýrazňuje kontrastní červené prošívání jako klasický symbol sportovnosti a síly. Logo GTX zdobí volant, prahové lišty a – jako perforace – horní část opěradel předních sedadel.
Nová produktová verze GTX je dalším významným impulzem pro rozvoj rodiny ID., a tím i pro realizaci strategie ACCELERATE. Volkswagen usiluje stát se nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu. Cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů v Evropě na 70 procent celkového prodeje. Další ambicí značky Volkswagen je dosáhnout do roku 2050 neutrálního vlivu na klima. Do roku 2025 investuje 16 miliard eur do elektromobility, hybridních pohonů a digitalizace.
Nový model ID.4 GTX bude uveden na evropské trhy v létě 2021. Základní cena v Německu je 50 415 eur. Ceny pro český trh budou zveřejněny v řádu několika týdnů.
1 ID.4 GTX – Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 19,1 – 18,1 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.
2 Golf GTI (180 kW/245 k) – Spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 9,0 – 8,6 / mimo město 5,6 – 5,3 / kombinovaná 6,9 – 6,5; emise CO2 v g/km: kombinované 157 – 149; třída hospodárnosti: D-C.
* Nejvyšší celkový výkon 220 kW: Nejvyšší výkon zjištěný v souladu s globální technickou normou OSN (UN-GTR.21). Nejvyšší výkon je využitelný po dobu max. 30 sekund.
Výkon dostupný v individuální jízdní situaci závisí na různých faktorech, jakými jsou například venkovní teplota, provozní teplota, stav nabití a fyzické stárnutí vysokonapěťové sady akumulátorů. Předpokladem pro dostupnost maximálního výkonu je především provozní teplota vysokonapěťové akumulátorové baterie mezi 23 a 50 °C a stav jejího nabití více než 88 %. Odchylky od výše uvedených a dalších parametrů mohou vést ke snížení výkonu nebo dokonce až k nedostupnosti nejvyššího výkonu.
Teplotu akumulátorů lze do jisté míry nepřímo ovlivnit funkcí nezávislé klimatizace a stav nabití je mimo jiné nastavitelný ve vozidle. Ukazatel jízdních výkonů zobrazuje ve vozidle aktuálně dostupný výkon.
Pro co nejlepší zachování využitelné kapacity vysokonapěťové sady akumulátorů se doporučuje nastavit limit pro každodenní nabíjení na 80 % kapacity, který lze například před jízdou na velkou vzdálenost změnit na 100 %.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií