Už brzy se dostane na trh jako první elektrický reprezentant Volkswagenu v segmentu vyšší střední třídy. A bude to podle všeho vpravdě mistrovské entrée ambasadora hospodárnosti a dojezdu.
Kromě nové generace pohonu přispívá k dlouhému dojezdu až 700 kilometrů (WLTP) také vytříbená aerodynamika ID.7. Ostatně aerodynamické základní tvary karoserie, nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx = 0,23) a čelní plocha 2,46 m2 jsou výsledkem úzce spolupráce designového a vývojového oddělení.
Proč? Protože u sedanu, jakým je ID.7, závisí přibližně 50 procent součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx na tvaru karoserie. Kola a pneumatiky mají vliv z 30 procent, 10 procent připadá na spodní část vozu a 10 procent na funkční otvory, jimiž například proudí vzduch k chladičům v přední části vozidla.
Už ze siluety téměř pětimetrového automobilu je na první pohled zřejmé, že je nové ID.7 dosud nejaerodynamičtějším modelem ID. Daniel Scharfschwerdt, designér značky Volkswagen, k tomu říká: „Při navrhování designu modelu ID.7 jsme se ještě více než u jakéhokoli jiného modelu zaměřovali na aerodynamiku. Proto má nízkou příď, plynulý přechod do kapoty a šikmo skloněné čelní okno. Pro ideální aerodynamiku jsme koncipovali také tvar střechy ve stylu kupé a zužující se záď.“
Silné stránky modelu ID.7 v oblasti aerodynamiky
ID.7 disponuje téměř uzavřenou spodní částí vozu. Doplňkovou funkci mají nově vyvinuté spoilery před předními koly, které vedou vzduch s minimálními turbulencemi podél kol pod vozidlo. Boční aerodynamické vzduchové clony v předním nárazníku přispívají k efektivnějšímu obtékání přídě vzduchem. Rozšířené boční prahy zabraňují pronikání vzduchu v této části pod vůz a tvoří clonu před zadními pneumatikami. Proudění vzduchu pod vozem navíc usměrňují malé spoilery a kryty.
V komplexním procesu vývoje aerodynamiky byly zohledněny také další oblasti. Mezi ně patří funkční otvory na přídi, které přivádějí například vzduch k chladičům v přední části vozu. V modelu ID.7 je proudění vzduchu aktivně regulováno žaluziemi před chladiči, což snižuje aerodynamický odpor vzduchu. Elektricky ovládané žaluzie se otvírají až v okamžiku, kdy je nezbytné cílené chlazení agregátů a akumulátorové baterie. Aerodynamickou účinnost v oblasti zádě zvyšují ideálně tvarované dveře zavazadlového prostoru společně s designem difuzoru a bočními oddělovacími hranami.
Z počítače do aerodynamického tunelu
Tým značky Volkswagen používal v aerodynamickém tunelu hliněné modely elektromobilu ID.7 v originální velikosti. Nové poznatky – například změny na zádi a odtokových hranách – byly na modelu realizovány frézováním s přesností na milimetr.
S pomocí prototypových dílů z 3D tiskárny otestoval tým Stephana Lansmanna řadu variant – týkalo se to například aerodynamicky tvarovaných vnějších zpětných zrcátek. U modelu ID.7 jim tento proces umožnil optimalizovat horní a spodní části krytu zrcátka a patu zrcátka, aby byl zaručen nízký aerodynamický odpor spolu s vynikajícími akustickými vlastnostmi. Výsledkem detailní práce je součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23, což je nejnižší hodnota v rámci celé rodiny modelů Volkswagen ID.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií