Hyundai Santa Fe je od uvedení na náš trh velmi oblíbeným a žádaným modelem.
Na našem trhu v silně obsazené třídě terénních automobilů je mezi 44 modely 17 značek prodejem 894 vozů v tomto roce (do konce září) na prvním místě. Po skončení testu s přihlédnutím k užitné hodnotě vozu a k příznivě stanovené ceně pokládám zájem o tento vůz za plně oddůvodnitelný.
Svým osobitým designem zaoblených členitých tvarů přes svou robustnost působí elegantně a reprezentačně jak sami můžete posoudit z jeho fotografií. Ocenil jsem praktické široké plastové lišty na bocích vozů, které je chrání před poškozením. Nastupování do vozu je pohodlné. Po usednutí za volant jsem ocenil elektricky nastavitelné anatomicky vytvarované sedadlo. Nastavitelný volant ve dvou osách i výškově nastavitelné sedadlo s dobrým bočním vedením mně umožnilo zaujmou nejvhodnější pohodlnou pozici k bezpečnému vedení vozu. K výbornému přehledu dopravní situace přispívá vyšší posez řidiče. Působivá palubní deska je přehledná s rozmístěním sdělovačů i ovládačů podle všech ergonomických zásad. Velmi kladně hodnotím ukazatele zařazeného rychlostního stupně a to jak při využívání automatického řazení tak i řazení manuálního. Prostorný interiér obsahuje praktické odkládací prostory. Základní zavazadlový prostor (při pětisedadlovém využití) má objem 774 litrů, lze jej zvětšit jednoduchým sklopením zadních dělených sedadel až na 1582 litrů.
Naftový šestnácti ventilový čtyřválcový motor 2,2 CRDi VGT s nejmodernější technologií vstřikování a turbodmychadlem s proměnnou geometrií dosahuje výkonu 110 kW (150k) při 4000 ot./min. a nejvyšší hodnotu točivého momentu 335 Nm od 1800 do 2500 ot./min. Automatická pětirychlostní převodovka s možností manuálního řazení řadí plynule, změny rychlostních stupňů jsou patrné jen změnou otáček motoru (na otáčkoměru) anebo na ukazateli zařazeného stupně rychlosti. Pokud jsem prudce přidal plyn, podřadila převodovka téměř bez prodlevy na nižší stupeň a vůz prudce akceleroval a umožnil mi tak bezproblémové předjetí na krátkém úseku. Pokud jsem řadil manuálně, inteligentní převodovka sama při zastavení zařadila první rychlostní stupeň. Při normální cestovní jízdě jsem využíval otáčky motoru od 1 700 do 3000, na dálnici při 130 km/h měl motor pouze cca 2200 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 178 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,9 sekund. Kombinovanou spotřebu uvádí 8,3 litru na 100 km. Během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu 7,6 litru na 100 km, tedy o 0,7 litru nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Brzdy na voze jsou účinné, vůz přesně drží stopu, jízda ve voze je příjemná zejména s ohledem na celkovou konstrukci podvozku s měkčím pérováním a dobrém odhlučnění podvozku i motoru od interiéru vozu. Na dálnici jsem hojně využíval tempomat, který přesně držel mnou nastavenou rychlost po rovině, do kopce i z kopce.
I v terénu jsem byl s vozem velmi spokojen: S automaticky zapojovaným pohonem všech kol jsem se Santa Fe překonal i těžší terén, omezený jsem byl pouze světlou výškou vozu, předním a zadním nájezdovým úhlem. Pohon 4×4 je možné zapojit i podle rozhodnutí řidiče tlačítkem.
Výbava vozu, která nejen zpříjemňuje jízdu, ale činí ji i bezpečnější, obsažená v základní ceně vozu s naftovým motorem 2,2 CRDi VGT ve výbavě Elegance je opravdu bohatá: obsahuje mimo jiné antiblokovací systém ABS+EBD, elektronický stabilizační systém ESP, airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů a okenní airbagy pro přední i zadní sedadla, přední mlhové světlomety, palubní počítač, tempomat, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko s kompasem, posilovač řízení, zadní stěrač s ostřikovačem a vyhřívané zadní sklo, dešťový senzor, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná vnější zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci s kontrolou kvality ovzduší, chladicí box v opěrce rukou mezi předními sedadly, 18ti palcové disky kol z lehkých slitin a řadu dalších položek vybavení.
Základní cena testovaného Hyundai Santa Fe s naftovým motorem 2,2 CRDi a automatickou převodovkou v sedmisedadlovém provedení ve stupni výbavy Elegance 4×4 je 899 900Kč + příplatek za třetí řadu sedadel (20 000 Kč) + příplatek za metalický lak (13 500 Kč). Uvedené ceny jsou včetně DPH. Samozřejmě lze koupit vůz i v úpravě N1 s možností odpočtu DPH (pak pouze v pětisedadlovém provedení).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.