Lehká dvoumístná studie je sebevědomým vyjádřením vášně značky Hyundai pro vysoké výkony a jejích kompetencí ve vývoji vyspělé automobilové techniky.
Základem studie RM15
– je hliníkový prostorový rám, k němuž jsou připevněny lehké a tuhé vnější panely karoserie z uhlíkového kompozitu. Tato kombinace vedla k výraznému snížení hmotnosti v porovnání s konvenční celoocelovou konstrukcí. Vnější panely karoserie jsou lakovány v charakteristických barvách společnosti (bledě modrá, černá, červená a středně modrá Hyundai), jimiž září rovněž soutěžní vůz Hyundai WRC i20.
Nový koncept RM15, jenž vychází z konceptu Veloster RM vystaveného na loňském autosalonu v korejském Busanu, dostal do vínku celou řadu úprav, které optimalizují jeho jízdní výkony, ovladatelnost a hospodárnost. Hmotnost vozu byla snížena na 1260 kg (to je o 195 kg méně než u srovnatelné celoocelové konstrukce) a navíc je rovnoměrně rozložena mezi nápravy (43 % vpředu, 57 % vzadu), těžiště je pouhých 49 cm nad zemí. Aerodynamický přítlak je 24 kg při 200 km/h, k němuž napomáhá i konkurenceschopný součinitel vztlaku.
Zdrojem hnací síly je motor Hyundai Theta 2.0 T-GDI
Motor je uložen napříč před zadní nápravou, za dvoumístným interiérem. Tím je zajištěno optimalizované rozložení hmotnosti a nízký moment setrvačnosti. Výsledkem je vynikající ovladatelnost s pohotovými reakcemi a vysoká úroveň trakce. Přívod chladicího vzduchu do motorového prostoru zvyšují nové svislé otvory na bocích vozidla, před podběhy zadních kol.
Zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem poskytuje nejvyšší výkon 221 kW při 6000 min-1 a pohání zadní kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky. Vysoký točivý moment s maximem 383 N.m při 2000 min-1 zkracuje dobu pro zrychlení z 0 na 100 km/h na pouhých 4,7 sekundy.
Integrované pomocné rámy vpředu a vzadu
– a ochranný kovový rám interiéru pro případ převrácení, inspirovaný soutěžními vozy WRC, zvyšuje tuhost skeletu karoserie, který je pevným základem pro zavěšení kol na dvojicích příčných ramen z hliníku. Výsledkem jsou precizní reakce a konzistentní jízdní vlastnosti. RM15 jezdí na elegantních 19“ kovaných kolech z lehké slitiny, opatřených pneumatikami rozměru 235/35 R 19 (vpředu) a 265/35 R 19 (vzadu).
Lehké vnější panely hybridní konstrukce karoserie s označením HLBS (Hybrid Lightweight Body Structure) jsou další ukázkou know-how značky Hyundai v oblasti kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. RM15 je díky hliníkovému skeletu a vnějším panelům karoserie z uhlíkového kompozitu lehkým a zároveň extrémně odolným vozem s hodnotou torzní tuhosti 37 800 N.m/°.
Joonhong Park, viceprezident a ředitel Střediska pro vývoj vysokovýkonných vozidel ve společnosti Hyundai Motor Group zdůraznil:
„RM15 je dalším odvážným vyjádřením progresivního ducha společnosti Hyundai Motor, jímž ukazujeme, co můžeme dokázat, když přeneseme naši vášeň a nadšení do produktu, který není omezován konvencemi. Jsem velmi hrdý, že mohu odhalit RM15 na domácím autosalonu, jehož návštěvníci jsou zvyklí na sebevědomou prezentaci kreativity a technického know-how společnosti Hyundai Motor. V blízké budoucnosti hodláme demonstrovat náš pokrok v oblasti vysokovýkonné techniky dalšími vzrušujícími prototypy.“
Hyundai RM15 Concept – stručné technické údaje:
- Karoserie: dvoudveřová, dvoumístná, vysokovýkonný sportovní vůz s motorem uprostřed
- Délka: 422 cm
- Šířka: 186 cm
- Výška: 134 cm
- Rozvor: 2650 mm
- Motor: Theta 2.0 T-GDI s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu s výkonem 221 kW při 6000 min-1 a nejvyš. točivým momentem 383 N.m při 2000 min-1
- Převodovka: šestistupňová mechanická
- Zrychlení: z 0 na 100 km/h za 4,7 s
- Hmotnost: 1260 kg
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů