- Dva vozy i30 N TCR se postaví na start šestihodinového kvalifikačního závodu a následného čtyřiadvacetihodinového závodu na Nürburgringu
- Po umístění na stupních vítězů v prvním čtyřhodinovém podniku seriálu VLN v minulém měsíci byla rozšířena účast vozů i30 N TCR ve vytrvalostních závodech na Severní smyčce
- V obou podnicích na 25km okruhu budou vozy řídit dva čtyřčlenné týmy s rozsáhlými závodními zkušenostmi
Tým Hyundai N se po úspěšném výsledku v úvodním závodě sezony VLN v uplynulém měsíci vrátí na Severní smyčku Nürburgringu s dvojicí závodních vozů i30 N TCR ve vytrvalostních závodech „Nürburgring 24 Hours Qualifying Race“ (14. – 15. dubna) a „ADAC Nürburgring 24 Hours“ (10. – 13. května).
Podniku „ADAC Nürburgring 24 Hours“ se každý rok účastní velmi široké startovní pole, které přitahuje zájem velkého počtu fanoušků. Jeden z největších vrcholů závodní sezony je skvělou příležitostí, jak ukázat výkony závodních vozů i30 N TCR a prvky paketu pro vytrvalostní závody, jichž se mohou účastnit vozy TCR.
Paket pro vytrvalostní závody, jimiž budou vybaveny vozy na Nürburgringu, je k dispozici také pro zákazníky. Jeho součástí jsou kromě speciálního protiblokovacího systému ABS také přídavné světlomety pro jízdu za tmy a sada pro rychlé čerpání paliva.
Jak v šestihodinovém kvalifikačním závodě o tomto víkendu, tak i ve 46. ročníku 24hodinového závodu na okruhu o délce 25 km, přezdívaném „Zelené peklo“, bude oba vozy Hyundai N řídit stejná sestava osmi zkušených jezdců.
V prvním závodě vozu i30 N TCR na okruhu, který vzbuzuje respekt, obsadili Gabriele Tarquini a korejský jezdec Jae-Kyun Kim senzační třetí místo ve své třídě, a to navzdory časové ztrátě kvůli kontaktu s jiným vozem v první zatáčce. Tarquini nebude součástí týmu jezdců pro vytrvalostní závody, protože se zaměří na účast v seriálu FIA WTRC a na podnik Race of Germany, který se uskuteční na Severní smyčce během víkendu, jehož hlavním programem bude 24hodinový závod. Kim – hvězda podniku VLN1 – bude součástí týmu i v delších závodech.
Nicola Larini a Manuel Lauck budou rovněž pokračovat s týmem po závodě VLN1, v němž skončili na šestém místě ve své třídě navzdory zastávce v boxech kvůli opravám po nehodě. Tato dvojice jezdců disponuje značnými zkušenostmi z jízdy na Severní smyčce a 24hodinových závodů, včetně společného vítězství ve své třídě z roku 2012, a to v nejrůznějších kategoriích od sériově vyráběných vozů až po exotické automobily vyrobené na zakázku v jednom exempláři. Laucka v týmu jezdců doplní jeho němečtí krajané Andreas Gülden a Peter Terting. I tito jezdci disponují velkými zkušenostmi z vytrvalostních závodů. Gülden, který působí také jako jízdní instruktor na Severní smyčce, naváže na svou nepřetržitou řadu startů v závodě „ADAC Nürburgring 24 Hours“, sahající až do roku 2012. V loňském roce přitom vybojoval vítězství ve třídě TCR.
Zkušenostmi s řízením závodních vozů ve specifikaci TCR disponuje rovněž vítěz závodního seriálu TCR Germany Moritz Oestreich, který má na svém kontě již jedno vítězství ve své třídě ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu, a Byung Hui Kang – talentovaný korejský novinář a závodní jezdec, který je již potvrzen jako jezdec s vozem i30 N TCR pro letošní úvodní sezonu seriálu TCR Korea. Tým doplňuje další jezdec z řad novinářů, Němec Guido Naumann. Naumann není nováčkem ani na tomto závodním okruhu, ani za volantem vozů Hyundai. V týmu jezdců společnosti Hyundai Deutschland pro závod „Nürburgring 24 Hours“ figuroval již třikrát, včetně dvou startů s vozy, odvozenými od předchozí generace silničních modelů i30.
V obou podnicích budou vozy nasazeny pod hlavičkou Hyundai N oddělením Hyundai Motorsport Customer Racing ve spolupráci s úspěšným týmem TCR Target Competition. Jezdci italského týmu získali v uplynulých dvou sezonách tituly v seriálu TCR Germany. V roce 2018 se však zaměří na mistrovství TCR Europe s vozy i30 N TCR.
Hyundai i30 N TCR je prvním závodním vozem divize Hyundai Motorsport, který byl zkonstruován speciálně pro okruhové závody. Jeho vývoj zajistilo oddělení Customer Racing v sídle divize v německém Alzenau. Vůz slavil svůj závodní debut v roce 2017 v čínském podniku seriálu TCR International Series a ve svém úplně prvním závodě zvítězil. První zákazníci převzali své závodní vozy i30 N TCR v prosinci a od té doby je mohli diváci sledovat ve Velké Británii a Americe, jakož i v úvodním podniku sezony FIA WTRC, v němž zákaznické týmy dosáhly s vozy i30 N TCR senzačního dvojitého vítězství.
Andrea Adamo, zástupce generálního ředitele oddělení Hyundai Motorsport Customer Racing, k tomu řekl: „S výkony závodních vozů i30 N TCR a jezdců v prvním závodě VLN v uplynulém měsíci jsme velmi spokojeni, takže bylo logickým krokem, abychom přijali další výzvu a vyzkoušeli konkurenceschopnost našeho vozu s paketem pro vytrvalostní závody. Severní smyčka Nürburgringu zůstává jedním z nejnáročnějších testů v motoristickém sportu. ADAC Nürburgring 24 Hours je jako největší akce roku na tomto závodním okruhu ideální příležitostí ukázat i30 N TCR fanouškům a našim potenciálním zákazníkům. Pro kvalifikační i 24hodinový závod máme silnou sestavu jezdců se zkušenostmi ve vytrvalostních závodech i se Severní smyčkou. Na extrémně náročném závodním okruhu a ve třídě, v níž bude podle mého očekávání panovat mimořádně velká konkurence, budou moci společně s naším týmem získat z vozu maximum.“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů