- Nákladní Hyundai XCIENT Fuel Cell 2021 přichází s odvážným designem masky chladiče a vylepšenými provozními vlastnostmi
- Hyundai do Evropy v roce 2021 dodá dalších 140 vozidel XCIENT Fuel Cell v souladu se svým plánem uvést jich na trh 1600 do roku 2025
- Při budování vodíkového ekosystému Hyundai v Evropě, Severní Americe a Číně využívá více než 20 let zkušeností s palivovými články
Společnost Hyundai Motor Company dnes zveřejnila fotografie modernizovaného modelu XCIENT Fuel Cell, celosvětově prvního velkosériově vyráběného nákladního vozidla s vodíkovým pohonem.
Model s nulovými emisemi bude díky modernizovanému designu a vylepšeným provozním vlastnostem ještě atraktivnější pro firemní zákazníky s vozovými parky na celém světě.
„Hyundai Motor k realizaci své vize ekologické vodíkové společnosti využívá více než 20 let zkušeností s technologií palivových článků“ řekl Jaehoon (Jay) Chang, generální ředitel a prezident divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company. „Hyundai přispěje svým modelem XCIENT Fuel Cell 2021 k širokému přijetí užitkových vozidel s pohonem na vodík.“
Hyundai zahájí výrobu vozidel XCIENT Fuel Cell 2021 letos v srpnu.
Lepší zážitky z jízdy díky modernizovanému designu a vylepšeným provozním vlastnostem
Hyundai upravil design i provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell, a zvýšil tak jeho konkurenceschopnost.
Modernizovaný vnější design naznačuje dynamické a ekologické provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell. Nová maska chladiče, ozdobená chromovanými prvky v lineárním a odvážném tvaru písmene „V“ a vícerozměrnými síťovými vzory, dodává nákladnímu vozidlu s technicky vyspělým elektrickým pohonem napájeným palivovými články na silnici jedinečný vzhled, ale současně také plní technickou funkci. Modrá barva na rámečku masky chladiče a dalších grafických prvcích dává jasně najevo, že XCIENT Fuel Cell používá ekologickou vodíkovou energii.
XCIENT Fuel Cell 2021 je vybaven systémem palivových článků na vodík o celkovém výkonu 180 kW. Systém sestává ze dvou 90kW sad palivových článků, které byly pro tento model těžkého nákladního vozidla nově optimalizovány. Systém palivových článků nabízí ještě větší odolnost a delší životnost a také zvyšuje celkovou hospodárnost vozidla. Hyundai tím vychází vstříc požadavkům zákazníků, kteří provozují flotily užitkových vozidel. Elektromotor s nejvyšším výkonem 350 kW a maximálním točivým momentem 2237 Nm umožňuje dynamickou jízdu.
Sedm velkých nádrží na vodík nabízí celkovou kapacitu 31 kg paliva. Dalším zdrojem elektrické energie jsou tři vysokonapěťové sady akumulátorů s kapacitou po 72 kWh. XCIENT Fuel Cell 2021 má maximální dojezd cca 400 km[1]. Doplnění vodíku do prázdných nádrží zabere 8 až 20 minut v závislosti na venkovní teplotě.
XCIENT Fuel Cell 2021 bude dodáván nejen v konfiguraci 4×2 jako jeho předchůdce, ale nově také jako podvozek 6×2.
XCIENT Fuel Cell vyjíždí na silnice v Evropě, Severní Americe a Číně
Hyundai plánuje, že představením vylepšeného modelu urychlí uvádění svého těžkého nákladního vozidla s palivovými články do provozu na celém světě.
Hyundai v loňském roce dodal do Švýcarska celkem 46 vozidel XCIENT Fuel Cell. Tato nákladní vozidla ujela do května 2021 celkem více než 750 000 km. Nákladní vozidla s pohonem na vodík tak snížila emise oxidu uhličitého o cca 585 tun[2] v porovnání s vozidly s pohonem na naftu.
Hyundai doveze do konce letošního roku do Švýcarska dalších 140 vozidel nového modelu XCIENT Fuel Cell v rámci svého plánu uvést v Evropě do roku 2025 do provozu 1600 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články. Hyundai Hydrogen Mobility, společný podnik firem Hyundai Motor a H2 Energy, pracuje na uvedení modelu XCIENT Fuel Cell na další evropské trhy.
„Zákazníci jsou velmi spokojeni s kvalitou a jízdním komfortem těchto nákladních vozidel, o která je velký zájem i mimo Švýcarsko. Jsme pevně přesvědčeni o tom, že v příštím roce se nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell objeví na silnicích i v dalších evropských zemích,“ říká Mark Freymueller, generální ředitel společnosti Hyundai Hydrogen Mobility.
Základní technické údaje:
* POZNÁMKA: Specifikace a výbava se mohou změnit bez předchozího oznámení.
XCIENT Fuel Cell 2021 | |||
Model | 4×2 Cargo | 6×2 Cargo | |
Druh vozidla | nákladní (podvozek s kabinou) | nákladní (podvozek s kabinou) | |
Druh kabiny | pro regionální provoz (bez prostoru pro přespání) | pro regionální provoz (bez prostoru pro přespání) | |
Systém pohonu | levostranné řízení/4×2 | levostranné řízení/6×2 | |
Rozměry [mm] | |||
Rozvor náprav | 5130 | 5000 + 1350 | |
Vnější (podvozek s kabinou) | |||
délka | 9745 | 9745 | |
šířka | 2540 (s bočními ochrannými panely; EU a Švýcarsko) | 2540 (s bočními ochrannými panely; EU a Švýcarsko) | |
výška | 3730 (se standardním spoilerem)
3900 (s přídavným spoilerem) |
3730 (se standardním spoilerem) 3900 (s přídavným spoilerem) | |
Hmotnosti [kg] | |||
Max. celková hmotnost | 19 500 | 27 500 | |
Zatížení nápravy vpředu/vzadu | 8000/11 500 | 8000/11 500 + 8000 | |
Max. celková hmotnost soupravy | 36 000 | 40 000 | |
Provozní vlastnosti (předběžné údaje) | |||
Max. rychlost | 85 km/h | 85 km/h | |
Pohon | |||
Sada palivových článků | 180 kW (2x 90 kW) | 180 kW (2x 90 kW) | |
Sada akumulátorů | 630 V/72 kWh | 630 V/72 kWh | |
Elektromotor | 350 kW/2237 Nm | 350 kW/2237 Nm | |
Převodovka | Allison ATM (6stupňová) | Allison ATM (6stupňová) | |
Nádrže na vodík | |||
Kapacita (využitelná) | 31 kg H2 (dostupné množství vodíku po naplnění nádrží na 100 %) | 31 kg H2 (dostupné množství vodíku po naplnění nádrží na 100 %) | |
Brzdová soustava | |||
Provozní brzdy | kotoučové | kotoučové | |
Pomocná brzda | retardér + rekuperace kinetické energie | retardér + rekuperace kinetické energie | |
Podvozek | |||
Odpružení | vpředu/vzadu | vzduchové pružiny | vzduchové pružiny |
Pneumatiky | vpředu/vzadu | 315/70 R 22,5 | 315/70 R 22,5 |
Výbava | |||
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Front Collision-avoidance Assist) | standardní výbava | standardní výbava | |
Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) | standardní výbava | standardní výbava | |
Elektronicky řízená brzdová soustava EBS (Electronic Braking System) +
asistent pro řízení jízdní dynamiky vozidla VDC (Vehicle Dynamic Control) |
standardní výbava (ABS je součástí systému VDC) | standardní výbava
(ABS je součástí systému VDC) |
|
Pasivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) | standardní výbava | standardní výbava | |
Airbag řidiče | standardní výbava | standardní výbava | |
Řízení s elektrohydraulickým posilovačem MAHS (Motor Assist Hydraulic Steering) | volitelné | volitelné | |
[1] XCIENT Fuel Cell používá při plnění vodíku tlak 350 barů.
[2] Údaj byl vypočten na základě dat nákladního vozidla poháněného vznětovým motorem, které patří do stejné kategorie jako XCIENT Fuel Cell a má průměrné emise 0,78 kg oxidu uhličitého na kilometr.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.