- V oblasti řízení kvality vzduchu v interiéru vozidel jsou vyvíjeny tři nové technologie:
- „Vysoušení výparníku“ zajišťuje ve výparníku suché prostředí, čímž zabraňuje růstu plísní
- „Režim Multi-Air“ cíleně rozptyluje vzduch, aby se minimalizovalo jeho přímé proudění na cestující
- Systém „Vyhodnocování množství jemného prachu“ zobrazuje informace o kvalitě vzduchu v reálném čase
- Technologie budou zavedeny do výbavy připravovaných nových modelů
http://www.youtube.com/watch?v=8bOwyuUuOTo&feature=youtu.be
Společnost Hyundai Motor Group (HMG) představila nové technologie, které zlepší kvalitu vzduchu v jejích vozidlech a vytvoří pro zákazníky příjemnější prostředí v interiéru.
HMG vnímá rostoucí obavy týkající se kvality vzduchu, a proto nyní prezentuje tři nové klimatizační technologie – „Vysoušení výparníku“, „Režim Multi-Air“ a „Vyhodnocování množství jemného prachu“. Uvedené technologie budou uvedeny na trh nejprve ve vybraných modelech v Koreji a v budoucnosti naleznou uplatnění také v připravovaných vozidlech Hyundai, Kia a Genesis pro globální trhy.
Technologie „Vysoušení výparníku“
Systém „Vysoušení výparníku“ odstraňuje kondenzovanou vodu z výparníku a potlačuje růst plísní v klimatizačním systému, který může způsobovat zápach za horkého počasí.
Po vypnutí motoru odtéká kondenzovaná voda z výparníku přirozeným způsobem po dobu cca 30 minut. Funkce „Vysoušení výparníku“ se poté aktivuje na 10 minut. Tím dojde k dokonalému vysušení výparníku a odstranění veškeré zbývající kondenzované vody ze vzduchových kanálů. Klimatizační systém během této doby automaticky umožňuje přívod venkovního vzduchu, aby se nezvyšovala vlhkost.
Tato technologie používá inteligentní senzor akumulátoru IBS (Intelligent Battery Sensor). Pokud je stav nabití akumulátoru nízký, funkce se vypne, aby zabránila vybití akumulátoru. Funkce se deaktivuje také v případě, že klimatizace není po určitou dobu používána, nebo za nízkých venkovních teplot.
Technologie „Režim Multi-Air“
„Režim Multi-Air“ používá několik speciálních výdechů ventilační soustavy při zapnutých funkcích klimatizace a topení. Výsledkem je příjemnější prostředí v interiéru s mírným prouděním vzduchu.
Vzduch je při aktivovaném režimu rozváděn nejen konvenčními výdechy ventilační soustavy, ale také novými, dodatečnými výdechy na sedadlech řidiče a spolujezdce vpředu. Celkový objem vzduchu přiváděného do interiéru zůstává shodný, ale více výdechů snižuje rychlost vzduchu (intenzitu „průvanu“) a minimalizuje jeho přímý kontakt s cestujícími pro ještě příjemnější cestování.
Tento režim může řidič zapnout nebo vypnout podle svých preferencí.
Technologie „Vyhodnocování množství jemného prachu“
Systém „Vyhodnocování množství jemného prachu“ měří v reálném čase kvalitu vzduchu uvnitř vozidla a poskytuje o ní řidiči informace v podobě číselné hodnoty, aby mohl kvalitu vzduchu vhodnou změnou nastavení zvýšit.
Ukazatel systému zobrazuje úroveň znečištění v závislosti na koncentrací ultra jemných částic (PM 2,5) ve vzduchu uvnitř vozidla. Používá k tomu celá čísla a barvy pro snadnější čitelnost: modrá značí rozsah od 0 do 15 μg/m3, zelená od 16 do 35 μg/m3, oranžová od 36 do 75 μg/m3 a červená 76 μg/m3 a vyšší.
Pokud při zapnuté funkci překročí množství ultra jemných částic hranici 36 μg /m3, spustí se režim čištění vzduchu ve vozidle. Systém čištění vzduchu automaticky nastaví stupeň rychlosti ventilátoru mezi 3 a 8, zapne režim vnitřní recirkulace vzduchu a aktivuje klimatizaci, která sníží vlhkost vzduchu v interiéru. Pokud se vzduch v čisticím režimu nezlepší, upozorní systém řidiče na nutnost vyměnit filtr klimatizace nebo potřebu vyčistit kontaminovaná sedadla a rohože.
Více informací o způsobu, jak uvedené technologie fungují, naleznete ve videu ZDE.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů