- Hyundai uzavřel memorandum o shodě s vládou Indonésie ohledně výstavby závodu na výrobu automobilů ve městě Kota Deltamas, východně od Jakarty
- Nový závod si vyžádá investici ve výši cca 1,55 miliardy USD do roku 2030, včetně produktového vývoje a provozních nákladů
- Výroba bude zahájena ve druhé polovině roku 2021 s roční kapacitou 150 000 vozů; maximální kapacita výroby dosáhne přibližně 250 000 vozů ročně
- Nový závod bude vyrábět kompaktní SUV, kompaktní MPV a sedany pro trhy jihovýchodní Asie; uvažuje se rovněž o výrobě elektromobilů
- Hyundai bude usilovat o získání konkurenční výhody „inovativním odlišením“, jehož součástí bude výroba na objednávku a větší počet paralelních maloobchodních kanálů
Společnost Hyundai Motor Company oznámila, že uzavřela memorandum o shodě s indonéskou vládou ohledně jejího prvního výrobního závodu v této zemi.
Rozhodnutí společnosti investovat v Indonésii podpoří zejména její růst na nových trzích ASEAN. Tím si zajistí budoucí zdroje růstu, které pomohou vyvážit zpomalující poptávku na globálním automobilovém trhu.
Nejmodernější výrobní závod bude vybudován na pozemku o rozloze 77,6 hektaru ve velkoměstě Kota Deltamas, které sdružuje průmyslové, obchodní a obytné zóny východně od Jakarty, hlavního města čtvrté nejlidnatější země na světě.
Slavnostní oficiální podepsání memoranda o shodě se uskutečnilo 26. listopadu v jihokorejském výrobním závodě společnosti Hyundai v Ulsanu, který je největším integrovaným závodem na výrobu automobilů na světě. Slavnostního ceremoniálu se zúčastnili prezident Indonésie Joko Widodo, Luhut Binsar Pandjaitan, ministr Indonésie pro koordinaci námořních záležitostí a investicí, Airlangga Hartarto, ministr Indonésie pro koordinaci hospodářských záležitostí, Bahlil Lahadalia, předseda komise pro koordinaci investic v Indonésii (BKPM), Euisun Chung, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Group, a Wonhee Lee, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Company.
„Projekt výstavby výrobního závodu společnosti Hyundai v Indonésii umožnila nepřetržitá spolupráce s indonéskou vládou a její podpora,“ řekl Euisun Chung, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai bude i nadále aktivně naslouchat přáním a politickým rozhodnutím indonéské vlády v oblasti ekologických vozidel a reagovat na ně a současně také přispívat k rozvoji komunity ASEAN.“
Indonéský výrobní závod si vyžádá investici přibližně 1,55 miliardy USD do roku 2030, včetně produktového vývoje a provozních nákladů. Základní kámen nového výrobního závodu bude položen v prosinci letošního roku a ve druhé polovině roku 2021 se očekává zahájení sériové výroby s roční kapacitou 150 000 vozů. Po dosažení maximální kapacity bude z bran výrobního závodu vyjíždět přibližně 250 000 vozů ročně.
Hyundai plánuje v novém indonéském závodě vyrábět kompaktní SUV, kompaktní MPV a sedany se specifickou konstrukcí a designem pro trhy jihovýchodní Asie. Výrobní závod bude zahrnovat lisovnu, svařovnu, lakovnu a finální montáž.
Společnost v současnosti také uvažuje nad výrobou elektromobilů ve svém indonéském závodě ve specifických verzích pro země ASEAN. Hyundai hodlá podpořit rozvoj „ekosystému“ pro elektromobily v Indonésii a svým vedoucím postavením v oblasti technologií pro čistou mobilitu přispívat ke kvalitě života obyvatel Indonésie. Hyundai společně se sesterskou společností Kia Motors Corporation usiluje o to, aby se koncern Hyundai Motor Group stal do roku 2025 třetím největším výrobcem elektromobilů na světě.
Hyundai očekává, že společně se svými partnerskými lokálními dodavateli vytvoří v indonéském závodě více než 23 000 nových přímých a nepřímých pracovních míst, a stane se tak jedním z největších automobilových zaměstnavatelů v zóně Kota Deltamas. Očekává se, že nový výrobní závod přispěje během prvního desetiletí své existence indonéské ekonomice více než 20 miliardami USD.
Inovativní strategie odlišení
Hyundai bude usilovat o realizaci strategie „inovativního odlišení“, aby získal konkurenční výhodu. Cílem společnosti je urychlit zavedení platformy pro stabilní produktový vývoj, výrobu a prodej nejen v Indonésii, ale také na dalších trzích ASEAN.
Hyundai založil specializovanou organizaci, která zajistí vývoj strategických modelů vozidel, dokonale přizpůsobených požadavkům zákazníků v příslušném regionu, a v současnosti provozuje systém vzájemné spolupráce mezi svým globálním sídlem a organizačními jednotkami v Indonésii na všech aspektech produktového vývoje a procesů velkosériové výroby.
Hyundai bude z hlediska výroby a prodeje prosazovat přístup důsledného zaměření na zákazníka, což znamená, že nový výrobní závod bude vyrábět vozidla na základě objednávek. V souladu se zákaznicky orientovaným přístupem značky Hyundai umožní metoda individualizovatelné výroby zákazníkům vybírat si při objednávce specifikace produktu. Současně dojde i ke snížení nákladů na zásoby. Hyundai plánuje pro zahájení sériové výroby spuštění zcela nového integrovaného vícekanálového maloobchodního modelu ve spolupráci s místními lídry v oblasti internetového obchodu. Cílem tohoto kroku je další optimalizace zkušeností a spokojenosti indonéských zákazníků s prodejem.
Toto zaměření na novou generaci motoristů zahrnuje rovněž plány nabízet větší počet internetových služeb a rozšířené služby v oblasti konektivity, jakými jsou hlasové ovládání, ovládání vozidla a nakupování z interiéru vozidla. Hyundai rovněž podpoří svou novou přítomnost na indonéském trhu vybudováním plošné obchodní a servisní sítě s cca 100 partnery do roku 2021. Obchodní a servisní síť se bude s rostoucí klientelou postupně rozšiřovat.
Hyundai v současnosti provozuje výrobní závody v osmi zemích, včetně USA, Číny a Indie. Společnosti Hyundai a Kia Motors v roce 2018 dosáhly celkového globálního prodeje více než 7,4 milionu vozidel. Hyundai Motor Group je díky tomu pátým největším automobilovým koncernem na světě. Indonéský výrobní závod rozšíří globální výrobní síť značky Hyundai, která bude díky optimalizovaným dodávkám schopna ještě lépe reagovat na poptávku zákazníků napříč všemi kontinenty.
V Indonésii, která je největším automobilovým trhem v regionu ASEAN, bylo v loňském roce prodáno 1,15 milionu vozů. Tato země se stabilním ekonomickým růstem 5 procent ročně má potenciál zařadit se mezi automobilové trhy s vysokým růstem. Klíčové země ASEAN, mezi něž patří Indonésie, Thajsko, Malajsie, Vietnam a Singapur, vytvoří podle prognóz v roce 2026 trh pro cca 4,49 milionu automobilů oproti 3,16 milionu v roce 2017.
Zástupci indonéské vlády, včetně prezidenta Jokowiho, si po slavnostním podepsání memoranda o shodě prohlédli různé expozice v závodě Ulsan, mimo jiné ukázku čištění vzduchu elektromobilem NEXO s palivovými články, řezy modelů NEXO a KONA Electric, systém bezkabelového nabíjení elektromobilů, nositelného robota a elektrický skútr.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů