Hyundai Accent – přichází tento měsíc na český trh v pořadí už šesté generaci

– se sportovnějším vzhledem, novátorským interiérem, novým podvozkem, ještě s lepší kombinací motorů a převodovek a zvýšenou bezpečností.

Nový Hyundai Accent ze včerejšího představení motoristickým novinářům v Praze na Strahově:

Hyundai Accent - přichází tento měsíc na český trh v pořadí už šesté generaci
Hyundai Accent - přichází tento měsíc na český trh v pořadí už šesté generaci
Hyundai Accent - přichází tento měsíc na český trh v pořadí už šesté generaci
Hyundai Accent - přichází tento měsíc na český trh v pořadí už šesté generaci

Accent je dodáván ve čtyřdveřovém provedení ve třech úrovních výbavy a třemi motory – dvěma zážehovými a jedním dieselovým. Základní cena nového Accentu začíná na 264 900 Kč, samozřejmostí je tříletá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů.

Dlouhá tradice

Předchůdce nového Accentu se poprvé představil v roce 1975 a doslova ovládl domácí, korejský trh. Už v následujícím roce na něm tvořil téměř polovinu prodejů osobních vozů a začalo se mu dařit i v jiných zemích. V Evropě se tento model začal s úspěchem prodávat koncem osmdesátých letech, tehdy ještě pod původním názvem Pony, od roku 1994 už ale jako Hyundai Accent.

V České republice náleží Accent už léta mezi oblíbené modely. Je to především pro fakt, že leží na pomezí třídy malých a kompaktních vozů, tedy že zákazníci za cenu malého vozu získávají vůz větších rozměrů. Dlouhodobě patří automobil k nejprodávanějším modelům značky, v posledních třech letech byl na firemním žebříčku vždy druhým nejprodávanějším typem. A jeho obliba je stoupající – zatímco v roce 2003 se v Česku prodalo za celý rok 814 modelů Accent, o rok později to už bylo 993 vozů a v loňském roce 2005 dokonce již 1613 vozů. Za první čtvrtletí letošního roku si zákazníci registrovali 461 Accentů což představuje za stejné období nárůst 106,7% za stejné období v roce 2005. ( v prvním čtvrtletí roku 2005 to bylo 223 vozů) Úspěšnější v prodejích byl vždy jen model Getz.

Přitažlivý design

Nový Accent je proti svému předchůdci delší, širší a o 75 mm vyšší. Také prostornější, rozvor náprav je nyní o 60 milimetrů delší než dosud. Celkově je tedy nový čtyřdveřový sedan Accent dlouhý 428 cm, široký 169 a vysoký 147 cm. Rozvor má 250 cm.

Čistý a moderní design ukazuje na první pohled, že Accent patří mezi kvalitní modely. Harmonické zpracování přední části vozu se spodním integrovaným přívodem vzduchu a charakteristické široké linie jemně naznačují sportovní charakter automobilu. Jemně rozevláté klenutí kol a volitelná 15palcová litá kola tento sportovní charakter ještě podtrhují. Čistý vzhled přední části vozu byl umocněn integrací postranních směrovek do uchycení světel. Černé objímky zvyšují sportovní vzhled. Ochranná mřížka chladiče byla vytvořena střízlivým použitím kovu a mlhová světla byla elegantně zapracována do integrovaného přívodu vzduchu. Výsledkem je nepřerušený profil nárazníku, který vyzdvihuje sílu designu. Sportovní vzhled je patrný také při pohledu na vůz z boku a zezadu. Zadní části dominují jednak sdružené svítilny, jednak mohutný nárazník a víko zavazadelníku naznačující, že uvnitř je pro zavazadla dostatek prostoru.

Vytříbený styl v interiéru

Také interiér nového Accentu dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál. Kvalitní vnitřní design byl vytvořen kombinací vytříbenosti a jednoduchosti. Návrháři použili kvalitní materiály a využili větší prostor tak, aby přinesli do tohoto místa pocit novátorství a jistoty. Podíl na tom má především dvoutónové provedení, které je podobné oceňovanému modelu Sonata.

Dvojitě zahnutá palubní deska a tradiční přístrojová deska, která je osvětlena zelenými LED světly, přinášejí styl a uspořádání přístrojů jak je známe z letadel. Tento pocit pořádku je dále umocněn středním ovládacím panelem nabízejícím ovládání přehrávače, topení a větrání a další menší detaily pro pohodlí pasažérů. Zde je kladen důraz hlavně na intuitivní ovládání a jednoduchost použití. Každý ovladač včetně výškově nastavitelného volantu byl předělán tak, aby nabídl větší pohodlí a jednoduchost přístupu a ovládání. Ventilace vzduchu byla přepracována oproti staršímu Accentu a nabízí opravdu výkonné větrání včetně manuální klimatizace.

Více prostoru, než se zdá

Nový Accent sleduje tradici firmy Hyundai, která se vždy snaží poskytnout co nejvíce prostoru pro všechny pasažéry vozu. Přední sedadla byla přepracována a nabízejí větší pohodlí díky využití místa na ramena a nohy. Pasažéři mohou rovněž využít duálního nastavení sklonu a výšky sedadla. Prostorná zadní sedadla nabízejí možnost rozdělení v poměru 60:40.

Kapacita zavazadlového prostoru, který pojme 390 litrů, je na tuto třídu opravdu velkorysá. K zavazadlům je dobrý přístup přes ve velkém úhlu otevíratelné víko a široký vstupní prostor. Tím ovšem praktičnost Accentu nekončí, vůz nabízí rovněž celou řadu praktických úložných prostor ve svém interiéru. Kupříkladu přihrádky na mapy zabudované ve dveřích, držáky na nápoje, prostornou přihrádku na rukavice, prostor na odkládání věcí pod volantem a také kapsy umístěné na zadní straně předních sedadel. Všechny prostory pro odkládání věcí jsou praktické a dobře přístupné.

Bohatá výbava už ve standardu

Modelová nabídka Accentu na českém trhu zahrnuje celkem tři úrovně výbavy: Active, Dynamic a Elegance.

Již základní výbava Active není nijak ošizena a zákazníci za cenu 264 900 Kč získávají kromě airbagu řidiče a spolujezdce také protiblokovací systém brzd (ABS) s rozdělovačem brzdné síly (EBD), posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, imobilizér, centrální zamykání, přípravu pro autorádio včetně čtyř reproduktorů a asymetricky dělená (sklopná) zadní sedadla. Dále také mimo jiné i nárazníky a boční ochranné lišty v barvě vozu, zadní tříbodový bezpečnostní pás a úchyty pro dětskou sedačku.

Výbava Dynamic přidává k nabídce Active navíc ještě výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken a manuální klimatizaci. Nejobsáhlejší výbava Elegance pak ještě elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání, středovou opěrku rukou pro přední sedadla a alarm systém. U verzí CRDi standardně ještě přední světla do mlhy a výškové reproduktory.

Metalický lak je za příplatek pouhých 9000 korun, za 15 000 korun získá zákazník boční bezpečnostní vzduchové vaky. V příplatkové výbavě je navíc tempomat (pouze pro motor CRDi), střešní nosič, mechanické zabezpečení, tažné zařízení či disky kol z lehkých slitin. Hyundai Accent obouvá standardně kola s pneumatikami o rozměru 185/65 R14.

Široký výběr motorů

Všechny tři nabízené motory: dva benzínové a jeden dieselový agregát nabízejí pokročilou technologii, vysoký výkon a vyhovují emisním normám Euro4.

Základem nabídky je řadový zážehový čtyřválec se šestnácti ventily s rozvodem DOHC o objemu 1399 cm3, jenž dosahuje maximálního výkonu 71,3 kW (97 k) při 6000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je 125,5 Nm při 4700 min-1. Accent s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy, jeho nejvyšší rychlost je 177 km/h. V kombinovaném provozu spotřebuje 6,2 litru na 100 km. K jeho ovládání je možno použít pětistupňovou manuální převodovku, nebo volitelně nový, čtyřstupňový automat.

Čtyřválcový šestnáctiventilový motor s rozvodem DOHC objemu 1,6 litru má proměnlivé časování ventilů. Nezáleží na tom, jestli řidič požaduje rychlou akceleraci nebo dlouhý dojezd, protože technologie CVVT maximálně využije každou kapku paliva. Výkon motoru je 82,4 kW (112 k) při 6000 ot/min a nejvyšší točivý moment 146 Nm při 4500 min-1. Maximální rychlost vozu je 190 km/h, z 0 docílí Accent rychlost 100 km/h za 10,2 sekundy. V kombinovaném provozu Accent 1,6 spotřebuje 6,4 l/100 km.

Třetí variantou je dieselový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec 1,5 CRDi VGT s rozvodem DOHC. Motor má systém přímého vstřikování CRDi a také systém variabilní geometrie turbodmychadla. Jeho maximální výkon je 81 kW (110 k) při 4000 min-1 a nejvyšší točivý moment 235 Nm dosahuje v širokém spektru otáček 1900 až 2750 min-1. Kromě dobrých rychlostních parametrů – max. rychlost 176 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 11,5 s – je jeho velkou výhodou úsporný provoz. Na 100 km průměrně spotřebuje 4,6 litru nafty.

Nový podvozek

Jízdní vlastnosti a ovládání nového Accentu byly zlepšeny také díky zvýšené odolnosti ve zkrutu a stabilitě v kombinaci s novou geometrií závěsu kol. Přední zavěšení McPherson bylo předěláno a zadní náprava vozu dostala nápravu s torzní příčkou, s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Vpředu dodává pevnost nová konstrukce a stabilita a kontrola vozu je zvýšena většími pouzdry a rameny ve tvaru písmena L doplněnými vysoce odolnými tlumiči. Vůz nabízí technologii MDPS (Motor Driven Power Steering) a je vybaven elektrickým posilovačem řízení. Výsledkem všech vylepšení je stabilita vozu, lepší řízení a ovládání na silnici a také znatelně plynulejší a tišší jízda.

Snížení intenzity hluku bylo jedním z cílů při konstrukci nové generace Accentu. Každá část vozu se stala předmětem intenzivního vývoje, takže každá součástka vozu prošla analýzou hluku a vibrací tak, aby mohly být vybrány ty nejlepší materiály z hlediska absorpce. Podpůrný rám a části karosérie byly zpevněny a posíleny. Hydraulické upevnění motoru bylo přepracováno a doplněno systémem vycpávek a vycpávky byly použity také, aby utěsnily místa průniku větru a vibrací. Nový vnitřní systém výměny vzduchu je o poznání tišší a totéž platí také o pomocných zařízeních motoru.

Bezpečnost na vysoké úrovni

Vysoké investice do počítačových simulací a testování vozů přinesly v případě Accentu také vylepšení karosérie v rámci pasivní bezpečnosti. Karosérie je tvrdší se zpevněnými přepážkami, sloupky a vnitřním uspořádáním minimalizujícím důsledky bočního nárazu. Všechny tyto prvky dohromady tvoří stabilní základnu pro tužší přední rám. Optimalizovány byly také deformační zóny.

Standardní prvky pasivní bezpečnosti dále obsahují přední a boční airbagy, aktivní opěrky hlavy, přední tříbodové bezpečnostní pásy s duální předkontrolou napětí a omezovači síly. Zadní brzdný systém vyvine o padesát procent větší brzdnou sílu než předchozí model.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty představující vizi v éře elektrifikace

Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty...

První plně elektrický vysokovýkonný model IONIQ 5 N bude představen v roce 2023 Nyní značka Hyundai představuje v premiéře dva vysokovýkonné koncepční vozy — RN22e a N Vision 74 RN22e...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ 6 se představuje s prodlouženým dojezdem a inovativním interiérem

Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ...

Nový elektromobil značky Hyundai nabídne zákazníkům výjimečný prostor k cestování Sada akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh umožní spolu s aerodynamicky tvarovanou siluetou dojezd na jedno nabití...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při Mistrovství světa ve fotbale vyzývají k trvalé udržitelnosti

Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při...

Hyundai Motor spouští pod názvem „Goal of the Century“ novou globální kampaň na podporu trvalé udržitelnosti Fotbalová legenda Steven Gerrard a globální popová senzace BTS vystupují v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění „UK Car of the Year 2022“

Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění...

Revoluční Hyundai IONIQ 5 převzal ve Velké Británii nejvyšší ocenění v anketě „UK Car of the Year Awards“ Elektromobil s dojezdem 481 kilometrů byl také vyhlášen „Nejlepším rodinným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON vstupují do světa filmu v novince „Spider-Man: Bez domova“

Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON...

Modely IONIQ 5 a TUCSON budou vystupovat v připravovaném filmu „Spider-Man: Bez domova“, který společnost Sony Pictures uvede do kin 17. prosince Globální marketingová kampaň společnosti...