Příběh jménem Corsa se začal psát v roce 1982. Byl to zajímavý rok. Poprvé šel do kin film Barbar Conan a také Rambo. A Corsa byla vlastně taky takovým bojovníkem a rváčem. Nakonec pro Opel to byl velmi úspěšný model kterého se celkem prodalo přes 12 milionů.
Nyní přichází automobilka s bleskem ve znaku s pátou generací Corsy. Jaká je? Po prvním seznámení musím říct, že se mi moc líbí. Hlavně s benzínovým tříválcem 1.0 turbo.
Žádná šedá myška …
Opel tuto Corsu údajně řádně vylepšil. Chlubí se komplet přepracovaným podvozkem a mimo jiné také tím, že nabízí velmi bohatou výbavu.
Co mě osobně ale nejvíce zaujalo? U jiných německých automobilek jsme zvyklí na to, že za výbavu si pořádně připlatíme. Ale Corsa jde jinou cestou. Už v základní výbavě toho nabízí opravdu hodně. A příplatková výbava? Například za vyhřívané čelní sklo si připlatíte jen 4.000,- kč … co si za to koupíte u VW nebo Škody?
Interiér
Uvnitře nové Corsy se budete cítit velmi příjemně. Navíc, podobně jako u českého snu – Škody Fabie, si můžete interiér barevně přizpůsobit. Upřímně, tato auta často vybírají a řídí ženy – a těm se to bude určitě líbit. Co je naopak nepotěší, je absence osvětlení u zrcátka ve sluneční cloně. Sice detail, ale znám ženy, které podle toho hodnotí auta….
Jinak novému Oplu není co vytknout. Pryč je změť tlačítek. Co chválím je zachování „mechanického“ ovládání klimatizace. Jednoduché, rychlé a praktické. Nemusím přes menu multimediálního systému
I v Corse najdete multimediální systém Intellilink díky kterému můžete s vozem spárovat váš telefon a používat některé jeho aplikace. Není to sice tak dokonalé jako systém přímo od Applu – CarPlay nebo Googlu – Android Auto, ale v současnosti patří Intellilink k těm lepším systémům, které výrobci aut nabízejí.
Jízda
K první – asi půlhodinové – testovací jízdě jsme si vybrali benzínový přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 115 koní. Zpočátku jsem k němu přistupoval skepticky, ale musím říct: jede skvěle. I v táhlém stoupání a s třemi pasažéry na palubě táhne velmi pěkně a celkově je jeho pružnost na solidní úrovni.
Spotřebu jsme neřešili ale dynamické vlastnosti jsou na daný objem opravdu slušné a myslím, že tato jednotka na potřeby budoucích majitelů Corsy bude bohatě stačit. Navíc podvozek má ještě hodně velkou rezervu a tlumení nerovností je na velmi dobré úrovni. Po přejetí retardérů nebo najetí do propadlých kanálů se ozvou jen tlumené rázy. Nic nepříjemného – kovového.
Technické údaje
Motor 1.0 turbo bude k dostání ve dvou variantách. Kromě 115k verze bude v nabídce i slabší 90 koňová. „Naše“ testovaná Corsa se 115 koňmi je přitom nejsilnější nabízenou verzí. A to i přesto, že se do nového Oplu montuje i benzínová 1.4 Turbo. Ta ovšem nabízí „jen“ 100 koní. Naladěná je totiž hlavně na ideální průběh točivého momentu. Chová se tedy více jako diesel a to znamená, že bude vynikat hlavně v pružném zrychlení.
Kompletní technické údaje si můžete stáhnout zde.
Ceny
Jak už jsem zmínil v úvodu, nová Corsa má velmi bohatou nabídku základní výbavy a příznivé ceny té příplatkové.
Startovací výbava Selection obsahuje například:
Elektronický stabilizační systém ESP
Čelní, boční a hlavové airbagy
Deaktivace airbagu spolujezdce
vypínačem
Signalizace nezapnutých předních
i zadních bezpečnostních pásů
Asistent pro rozjezd do kopce
Elektrické ovládání předních oken
Posilovač řízení s režimem City
Výškově a podélně nastavitelný volant
Dálkové ovládání centrálního zamykání
Elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka
v barvě karoserie
Elektrická zásuvka 12V v přední konzoli
Systém kontroly tlaku v pneumatikách
Brzdový asistent
Centrální zamykání
Sklopný klíč
ISOFIX
14“/15“ ocelové ráfky
Kompletní ceník nového Oplu Corsa ke stažení zde
Za sebe musím říct, že Opel Corsa se mi docela líbil. Navíc jeho cena je docela příznivá. Už se těším na delší test ve kterém toho o páté generaci „malého“ Oplu zjistíme víc.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.