Honda vyvinula „Brzdový systém pro zmírnění následků havárie“ (CMS), systém pro předcházení nárazů do pomaleji jedoucích vozidel a systém řízení funkce brzd

Bude poprvé použito u nově představeného modelu Honda Inspire.

Uvedené systémy identifikují možnost srážky na základě jízdních podmínek, vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a na relativních rychlostech a spouští optické a zvukové výstrahy, upozorňující řidiče na nutnost rychlého preventivního zásahu. Může také aktivovat brzdy za účelem okamžitého snížení rychlosti vozu. Nový systém bude instalován do nového modelu Inspire, jehož uvedení na trh se plánuje ještě v tomto roce, a to v kombinaci se systémem předpínání bezpečnostních pásů při očekávaném nárazu „E-pretensioner“.


Systémy CMS a E-Pretensioner využívají radar s milimetrovou vlnovou délkou pro detekci vozidla vpředu na vzdálenost až 100 metrů, potom vypočtou vzdálenost mezi vozidly, relativní vzájemnou rychlost vozů a předpokládanou dráhu vozidla s cílem určit pravděpodobnost srážky. Pokud systém detekuje možnost srážky, zazní bzučák a aktivuje se výstraha utažením bezpečnostního pásu, což by mělo řidiče vyprovokovat k provedení okamžitých preventivních akcí. Systém také využívá řadu funkcí pro zmírnění dopadů na posádku vozu v případě, že se srážce nepodaří zabránit, včetně funkce brzdového asistenta, kompenzujícího nedostatečný tlak na brzdový pedál tak, aby se snížila rychlost v okamžiku nárazu a předepnutí bezpečnostního pásu, který přitáhne řidiče pevněji do sedadla.


Honda pokládá bezpečnost za jeden z nejpodstatnějších aspektů pověsti výrobce automobilů a je v tomto ohledu soustavně aktivní v oblasti bezpečnostního vzdělávání řidičů, aktivní bezpečnosti (předcházení srážkám) i pasivní bezpečnosti (minimalizace rozsahu následků v případě srážky). Honda navíc podporuje výzkum a vývoj “předsrážkových” bezpečnostních technologií (‘Honda Pre-crash Safety Technologies’), jejichž úkolem je předcházet srážkám a minimalizovat jejich následky. Systémy CMS a E-Pretensioner, které varují řidiče před hrozící srážkou a snižují její dopady pokud se jí nepodaří zabránit, představují první stupeň praktické aplikace těchto technologií.

Popis funkce systémů CMS a E-Pretensioner


První výstraha: Nastane-li nebezpečí srážky s vpředu jedoucím vozidlem nebo pokud se vzdálenost mezi vozidly příliš zkrátí, ozve se bzučák a na multiinformačním displeji na přístrojovém panelu se rozsvítí nápis “BRAKE” (=brzdi !), vybízející řidiče k okamžitému preventivnímu zákroku.


Druhá výstraha: Pokud se vzdálenost mezi vozidly nepřestává zkracovat, systém CMS spustí lehké brždění a systém E-Pretensioner utáhne jemně dvakrát až třikrát po sobě bezpečnostní pás a řidiči tak dá jasnou výstrahu. Pokud v té chvíli řidič začne brzdit, systém to pochopí jako nouzové brždění a spustí posilovač brzd za účelem snížení rychlosti v okamžiku nárazu.


Snížení škody v důsledku srážky: Jestliže systém zjistí, že srážka je nevyhnutelná, zařízení E-Pretensioner utáhne bezpečnostní pás dostatečnou silou, aby se kompenzovala měkkost a poddajnost sedadla a řidičova oblečení a aby se tak zajistilo účinnější zadržení řidiče v sedadle než u běžných předpínacích zařízení, která začínají fungovat až ve chvíli havárie. Systém CMS také aktivuje brzdy plnou silou, aby dále snížil rychlost v okamžiku nárazu. Zařízení E-Pretensioner je konstruováno tak, aby posílilo funkci brzd kdykoliv řidič prudce zabrzdí a utáhne bezpečnostní pás i v případě, že systém CMS srážku nepředpověděl.

Konfigurace systémů CMS & E-Pretensioner


Radar s milimetrovou vlnovou délkou zjišťuje vozidla na vzdálenost až 100 metrů vpředu, v úhlu 16 stupňů.


Čidla: Systém zjišťuje jízdní podmínky pomocí řady čidel, sledujících faktory jako jsou boční zrychlení/přetočení vozidla, úhel zatáčení, rychlost kol a brzdný tlak.


Elektronická řídící jednotka CMS Electronic Control Unit (ECU): Na základě vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlosti zjištěné radarem, a podle předpokládané dráhy vozidla, stanovené na základě informací z jednotlivých čidel, vypočítá řídící jednotka pravděpodobnost srážky a varuje řidiče a v některých případech přímo aktivuje brzdy. Řídící jednotka CMS si podle potřeby vyměňuje informace se systémy E-Pretensioner a Variable Signal Analyzer (VSA ) a s přístrojovým panelem.


Elektronická řídící jednotka s integrovanou hydraulickou jednotkou VSA-ECU… Tato jednotka přijímá informace z různých čidel a předává je systému řídící jednotce CMS i jiným řídícím jednotkám. Řídí také hydraulický systém brzd, kterým aktivuje brzdy na základě příkazů z řídící jednotky CMS.


Řídící jednotka E-Pretensioner dává pokyny motorem poháněnému systému E-Pretensioner aby utáhl bezpečnostní pás na základě signálů o brždění z řídící jednotky CMS a signálů o elektronicky řízeném posilovači brzd.


E-Pretensioner: Systém utáhne bezpečnostní pás pomocí vestavěného motoru na základě pokynu řídící jednotky E-Pretensioner. Používá se v kombinaci s běžnými systémy přepínačů bezpečnostních pásů.


Přístrojový panel přijímá signály od řídící jednotky CMS a varuje řidiče před potencionálním nebezpečím pomocí bzučáku a optické výstrahy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová Honda Civic R znovu získala traťový rekord v Zeleném pekle

Nová Honda Civic R znovu získala...

Model Honda Civic Type R, který byl s mezinárodním ohlasem uveden na trh v loňském roce, si neustále připisuje další ocenění a vyznamenání. Posledním z nich je opětovné překonání rekordu...