Značnému zájmu návštěvníků se těšilo dvoumístné kupé Insight se zážehovým a elektrickým pohonem. Hybridní systém IMA – Integrated Motor Assist – sestává z vysoce účinného zážehového tříválce 1,0 l/57 kW opatřeného proměnným časováním ventilů VTEC, který je nejlehčí na světě, stejnosměrného elektromotoru s výkonem 10 kW a lehké pětistupňové převodovky s přímým řazením. To vše v kombinaci s hliníkovou, pouze 150 kg vážící aerodynamickou karoserií proudnicových tvarů zajišťuje vosu Insight skvělé jízdní výkony: mimořádně nízkou spotřebu 3,4 l bezolovnatého benzinu na 100 km, emise o polovinu nižší, než je limit přísné normy EU 2000, zrychlení z klidu na rychlost 100 km/h za 12 sekund a největší rychlost 180 km/h. Na evropském trhu se tento vůz objeví v březnu 2000.
Především prakticky založeným mladým rodinám s dětmi je určena pětidvéřová verze vozu pro volný čas HR-V. Oproti provedení se třemi dveřmi je o 100 mm delší (4110 mm) a také její rozvor je prodloužený z 2350 na 2450 mm. Dvěma zadními bočními dveřmi se nyní do automobilu a z něj snáze nastupuje a vystupuje, navíc díky novému třetímu sloupku má pětidvéřové HR-V vyšší torzní a ohybovou tuhost zadní části karoserie, což zaručuje větší komfort jízdy. K pohonu nyní slouží dva zážehové čtyřválce o shodném objemu 1,6 l: stávající osvědčený motor s výkonem 77 kW doplnila jednotka disponující výkonem 91 kW a pracující s proměnným časováním ventilů VTEC. Ta je spojena výhradně s mechanickou pětistupňovou převodovkou, přičemž v nabídce je též provedení s bezestupňovým ústrojím CVT.
Prodejní úspěchy na americkém a japonském trhu přiměly Hondu předvést evropským zákazníkům její nejdelší model, v USA prodávaný pod označením Odyssey a v Japonsku jako Lagreat. Jedná se o 5110 mm dlouhý, 1920 mm široký a 1740 mm vysoký sedmimístný velkoprostorový vůz s rozvorem 3000 mm a se sedadly ve třech řadách v kombinaci 2-3-2, který si od ledna 1999 koupilo na uvedených odbytištích více než 40 000 zákazníků. Automobil se vyrábí v kanadském Allistonu ve státě Ontario, přičemž je velmi luxusně vybaven. Má například dvoje boční elektricky posuvné dveře, airbag pro řidiče a spolujezdce, ABS, klimatizaci s nezávislým ovládáním pro cestující vzadu, tempomat a otočná sedadla v druhé řadě. Pod kapotou se skrývá zážehový vidlicový šestiválec
3,5 l/154 kW se čtyřventilovou technikou modifikovaný z Legendu. Točivý moment motoru vrcholící 310 N.m při 4300/min se na přední kola přenáší pomocí samočinné čtyřstupňové převodovky.
Honda magazín 4/99
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií