HONDA SUPER CUB C125

Super Cub – nejlépe prodávané motorové vozidlo na světě – se vrací do Evropy. Uchovává si své pověstně dostupné výkonnostní charakteristiky i unikátní nadčasový vzhled, a navíc nabízí dynamický motor s objemem 125 cm3, hladké a tiché poloautomatické řazení, nový odolný podvozek, odpružení s vysokým zdvihem, kompletní LED osvětlení, či inteligentní klíč Smart Key.

Úvod

První model Super Cub C100 byl představen v roce 1958, kdy značka Honda slavila 10. výročí své existence. Účel stroje, který Soichiro Honda navrhl společně se svým dlouholetým obchodním partnerem Takeo Fujisawou, byl jasně dán: „dosáhnout potěšení z užitečné role v životech lidí“.

Téměř o 60 let později, v roce 2017, byl vyroben 100miliontý Super Cub, čímž se z tohoto stroje stalo nejpopulárnější motorové vozidlo na světě. A za celou tu dobu hlavní rysy modelu Super Cub – styl, spolehlivost, hospodárnost a ryzí použitelnost – nikdy nevyšly z módy; tento stroj tak v tichosti dosáhl přesně toho, co Soichiro a Takeo chtěli – nabídnout lidem mobilitu a tu jim zachovat.

Dosud byl nejnovější model – Super Cub C110 – dostupný v Japonsku, kde získal velkou oblibu mezi firemními zákazníky včetně japonské pošty, a v Jihovýchodní Asii, kde si našel místo v domovech mnoha lidí jako soukromý dopravní prostředek.

Vědoma si celé demografické skupiny městských jezdců, mladých i vyspělejších, kteří hledají stroj inspirovaný retro prvky, s vysokým kreditem a atraktivním designem, představila společnost Honda model Super Cub C125 – evoluci legendárního stroje a nový krok v jeho dlouhé historii, určený pro moderní život v rušných městech.

Pan Tadamasa Maeda, vedoucí projektu Super Cub C125: 

„Známe naše zákazníky, muže i ženy, bereme jejich osobní styl velmi vážně a chceme, aby náš nový Super Cub C125 byl obohacením jejich života. Jeho nadčasový design vyjadřuje hodnotu a univerzálnost, navíc jsme přidali ještě novou úroveň výkonu v případě motoru a ovladatelnosti v případě podvozku. Stejně jako pro našeho zakladatele, i pro nás je největším potěšením hrát kladnou roli v každodenním životě – a také vytvořit na tváří majitelů Super Cub úsměv pokaždé, když na svůj stroj usednou.“

Informace o modelu

Super Cub C125 otevírá novou stránku v unikátním příběhu univerzálního vozidla, které se prodávalo ve více než 160 zemích, a jehož okamžitě rozpoznatelný vzhled mu jako prvnímu vozidlu v historii v Japonsku umožnil získat trojrozměrnou ochrannou známku.

Zatímco vzhled se od klasické šablony neodchyluje, nárůst výkonu a točivého momentu díky motoru o objemu 125 cm3 napomáhá Hondě Super Cub při pohybu v městském provozu; také jeho automatická odstředivá spojka byla vylepšena, aby se dokázala vypořádat s nárůstem výkonu a poskytla mimořádně hladké a tiché řazení.

Vylepšení se dotkla i ocelového rámu, který byl optimalizován s důrazem na vyváženou tuhost, která je v případě modelu Super Cub zárukou skvělé použitelnosti. Přední i zadní odpružení s dlouhým zdvihem, 17palcová kola z hliníkové slitiny, či přední kotoučová brzda jsou zárukou svižných a sebejistých jízdních vlastností a vysokého brzdného výkonu. Osvětlení tvořené výhradně LED diodami dodává stroji moderní dotek, zatímco inteligentní klíč Smart Key je zárukou pohodlí při každodenním používání.

Evokující design modelu Super Cub C125 vynikne díky novým perleťovým lakům. Stroj bude nabízen v následujících provedeních:

  1. Modrá perleťová Pearl Niltava Blue
  2. Červená perleťová Pearl Nebula Red

Hlavní vlastnosti

Vzhled a podvozek

  • Pozvolný vývoj klasického čistého a nadčasového stylu Super Cub, doplněný o kompletní LED osvětlení
  • Snadná použitelnost, komfortní poloha za řídítky a stabilní ovladatelnost
  • Delší zdvih odpružení, 17palcová přední/zadní kola a přední kotoučová brzda; jednokanálový systém ABS
  • Inteligentní klíč Smart Key s funkcí „odpovědi“ přispívá k pohodlí při každodenním používání

Při vývoji modelu Super Cub 125 měli konstruktéři na mysli jedno slovo: univerzálnost. Jinými slovy, stroj musí být snadno použitelný pro širokou skupinu lidí. Hlavní součástí je vpřed nakloněná silueta ve tvaru písmene „S“, která prochází od prostoru pro nohy až k zadnímu blatníku a je tak zárukou snadného nastupování i vystupování.

Všechny detaily jsou čisté a kvalitní na pohled i na dotek a nabízejí elegantní rovnováhu mezi hladkými, jemně zakřivenými částmi a ostrým okrajem chráničů nohou a předního i zadního blatníku. Zadní blatník je mimořádně tenký a namísto z plastu je vyroben z lisované oceli, čímž je zdůrazněna klasická silueta ve tvaru písmene S.

Již od první generace modelu Super Cub je jeho klíčovým prvkem „jednotka“ řízení, která spojuje jinak samostatné prvky – vidlici, řídítka a chrániče nohou – do jednoho nedílného celku. U původního stroje byla řídítka ve tvaru ptačích křídel příjemná na dotek a mezi zákazníky velmi oblíbená. Tento motiv odráží i nový Super Cub C125 s kovanými zkosenými řídítky, obalenými zakřiveným lisovaným plastem, v němž se nacházejí spínače a přístroje.

Rukojeti jsou umístěny v přirozené a uvolněné poloze, takže jezdec může na stroji sedět vzpřímeně a má tak skvělý výhled před sebe i do stran. Pro vyšší komfort je sedlo opatřeno silnější a hustší uretanovou pěnou než u verze C110. Výřezy na obou stranách jeho přední části umožňují jezdci snáze dosáhnout na zem.

Veškeré osvětlení je tvořeno moderními a jasnými LED diodami. Hloubku designu stroje zdůrazňují také přístroje oddělené dvěma chromovými kroužky. Ve vnějším kruhu se nachází analogový ukazatel rychlosti a kontrolky, zatímco střední část je vyhrazena pro digitální displej.

Moderním prvkem stroje je inteligentní klíč Honda Smart Key; stačí jej mít v kapse a zapomenout na něj. Super Cub C125 je připraven vyrazit. Klíč ovládá imobilizér, který zvyšuje ochranu proti odcizení, a je vybaven funkcí „odpovědi“, kdy ukazatele směru po stisknutí tlačítka zablikají a usnadní tak nalezení vozidla na zaplněných parkovištích. Jako hold svým předchůdcům (a na připomínku historie značky Honda) je na klíči umístěno historické 3D ‘Old Wing’ logo.

Další silnou stránkou modelu Super Cub vždy byla snadná ovladatelnost a potěšení z jízdy. V 60. letech minulého století se stroj dokonce stal inspirací pro skladbu skupiny Beach Boys (My little Honda). Pro zachování jeho sebejistých vlastností, i při použití silnějšího 125 cm3 motoru, byl u modelu Super Cub C125 jako základ použit trubkový ocelový páteřový rám z verze C110. Konstruktéři se při úpravách rámu pro výkonnější motor zaměřili na vyváženost a tuhost hlavy řízení a závěsů motoru, přičemž řídítka jsou nově upevněna pomocí gumových silentbloků. Také stupačky jsou opatřeny pryžovými vložkami.

Sklon vidlice a závlek jsou 26,5°/71 mm, rozvor kol činí 1 245 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 109 kg. K pohlcování nerovností slouží přední teleskopická vidlice, která se vyznačuje zdvihem 100 mm, dva zadní tlumiče pak mají zdvih 84 mm (o 10/19 mm více než u C110), zatímco elegantní 17palcová kola z hliníkové slitiny jsou zárukou stability a přesného řízení. Bezdušové pneumatiky mají rozměr 70/90-17 vpředu a 80/90-17 vzadu. Přední kotoučovou brzdu o průměru 220 mm s jednopístovým třmenem doplňuje zadní bubnová brzda o průměru 130 mm.

Motor

Jednoduchý, robustní, spolehlivý, úsporný; to je stručná charakteristika motoru Super Cub C125. Vzduchem chlazený dvouventilový SOHC motor o objemu 125 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva byl kosmeticky vylepšen použitím matného laku s kovovým vzhledem a chromových detailů, jež mu dodávají prémiový vzhled. Změny se dotkly také jeho vnitřních částí a zaměřily se především na lepší jízdní vlastnosti.

Hlučnost motoru se snížila na minimum díky využití šikmých primárních ozubených kol a přesnějších radiálních ložisek klikového hřídele. Buben řazení byl nově opatřen ložisky, která přispívají k plynulejším změnám rychlostních stupňů; rameno řazení je opatřeno gumou (rovněž za účelem snížení hluku) a optimalizovaný pryžový tlumič spojky snižuje rázy řazení.

Vrtání a zdvih jsou 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9,3:1. Maximální výkon 7,1 kW je dostupný při 7 500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 10,4 Nm při 5 000 ot./min.; křivky výkonu i točivého momentu jsou lineární, s plynulým nárůstem od středních otáček až po jejich maximální hodnotu. Převodovka je čtyřstupňová a – v souladu s tradicí modelu Super Cub – je řazení ovládáno automatickou odstředivou spojkou, která nepotřebuje spojkovou páku.

Motor modelu Super Cub C125 se vyznačuje spotřebou 1,5 l/100 km (v režimu WMTC), což mu s nádrží o objemu 3,7 l poskytuje dojezd přibližně 245 km.

Technické parametry

MOTOR  
Typ Vzduchem chlazený, čtyřtaktní, s rozvodem SOHC a se 2 ventily
Zdvihový objem 125 cm3
Vrtání x zdvih 52,4 x 57,9 mm
Kompresní poměr 9,3:1
Maximální výkon 7,1 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 10,4 Nm při 5 000 ot./min.
Olejová náplň 1,0 litru
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 3,7 litru
Spotřeba paliva 1,5 l/100 km (v režimu WMTC)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startování Elektrické
Baterie 12 V – 3,5 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Mokrá lamelová spojka a automatická odstředivá spojka
Typ převodovky 4stupňová
RÁM  
Typ Jednopáteřní ocelový rám
PODVOZEK  
Rozměry (D x Š x V) 1 915 x 720 x 1 000 mm
Rozvor kol 1 245 mm
Úhel přední vidlice 26,5°
Závlek 71 mm
Výška sedla 780 mm
Světlá výška 125 mm
Poloměr otáčení 2,0 m
Pohotovostní hmotnost 109 kg
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu 26mm teleskopická vidlice
Typ vzadu Dva tlumiče
KOLA  
Typ vpředu 10paprskové, z lehké slitiny
Typ vzadu 10paprskové, z lehké slitiny
Pneumatika vpředu 70/90-17M/C 48P
Pneumatika vzadu 80/90-17M/C 50P
BRZDY  
Typ vpředu Jeden 220mm hydraulický kotouč
Typ vzadu 130mm bubnová
SVĚTLA  
Světlomet LED
Zadní světlo LED

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky jsou prováděny na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...