Na trh kompaktních vozů vstupuje Honda Stream mezi etablovanou konkurenci kolem Oplu Zafira překvapivě až nyní, i když už od října loňského roku jezdí po japonských silnicích. Designerům Hondy se podařilo poměrně snadno přejít od typických předností vanů, jako jsou variabilita, funkčnost a prostornost, k vozidlům vyzařující potěšení z jízdy, sportovní vlastnosti a stylisticky orientovaných na kupé.
S délkou 4570 mm patří Stream mezi nejdelší kompakty MPV, je však o 200 mm kratší a o 55 mm nižší než obdobný Shuttle, čímž se vzhledem k nízko položené podlaze podařilo vytvořit prostorný a vzdušný interiér ve všech třech řadách sedadel.
Model charakterizuje unikátní tvar světlometů, které zakončují masku chladiče s dvěma podélnými mřížkami, zatímco zádi vévodí sdružené svítilny kopírující okno zadních dveří, vespod ohraničené chromovanou lištou. Trojice bočních oken vytváří elipsu a propůjčuje tak Streamu spíš charakter kupé. O inteligentním využití prostoru svědčí i poměrně krátká příď společně s krátkými převisy.
Bezpečnost vozu ohodnotila zkušebna Euro-NCAP při crash-testech čtyřmi hvězdičkami, na čemž se nejvíce podílí odvedení energie vzniklé při čelní kolizi do dvou paralelních směrů, resp. rozložení do předního bočního rámu a pomocného rámu dole. Při bočním nárazu je největší část energie svedena do speciálně zesílených sloupků B včetně prahů a střešního oblouku.
Honda Stream byla vyvinuta pro přepravu pěti osob s ohledem na jejich pohodlí. V třetí řadě sedadel, zapuštěných do podlahy zavazadlového prostoru, najdou však místo ještě další dva cestující. Tomuto řešení dala Honda přednost před složitou demontáží sedadel. Jednoduchým posunutím dozadu, překlopením sedáku o 180 stupňů dopředu, sklopením opěradla a zapuštěním do podlahy (podobně jako u Zafiry) vznikne rovná plocha 1050 x 1330 mm. Manipulaci s těžkými předměty ulehčuje velká zadní stěna a nízký práh. Sklopením druhé řady sedadel se délka úložného prostoru prodlouží na 1695 mm.
Řadicí páka na přístrojové desce a plochá podlaha umožňují snadný pohyb v interiéru. Při obsazení všech sedadel zbývá na zavazadla ještě objem 158 litrů, při složení třetí řady vzroste na 431 l.
Pro Hondu Stream jsou určeny dva zážehové motory nové generace systému i-VTEC, který umožňuje další kroky v oblasti snížení spotřeby a škodlivých emisí při současné optimalizaci výkonu a točivého momentu v celém rozsahu otáček.
motor | 1.7 | 2.0 |
výkon kW (k)/ot. min. | 92 (125)/6300 | 115 (156)/6500 |
toč. moment N.m/ot.min | 154/4800 | 192/4000 |
rychlost km/h | 190 | 205 |
zrychlení 0 – 100 km/h s | 11,1 | 9,4 |
spotřeba l/100 km | 7,7 | 8,4 |
V případě dvoulitru je 192 N.m k dispozici od 2400 do 6300 otáček, u 1.7 pak 154 N.m v rozpětí 2500 až 6300 otáček za minutu. Standardně jsou oba kombinovány s pětistupňovou mechanickou převodovkou, přičemž silnější může být spojen také s pětistupňovým „automatem“ se sekvenčním řazením. Bezpečnou jízdu zvyšují kotoučové brzdy, vpředu vnitřně chlazené, čtyřkanálový ABS, elektronické rozdělení brzdné síly EBD a brzdový asistent.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií