>Honda Stream na mě zapůsobila svou střízlivou elegancí, ladnými bočními liniemi a na velkoprostorový vůz až s překvapivě malou výškou karoserie dozadu se mírně snižující – to vše jí dodává sportovní charakter, který při jízdě plně potvrzuje výkonný motor nové generace i-VTEC. Velké trojúhelníkové přední světla se sdruženými světlomety dominují jinak nenápadnému ztvárnění předku vozu. V horní polovině zadních sloupků jsou nápadná vertikální zadní koncová světla, která jsou nahoře spojena odrazovým pásem obsahujícím i třetí brzdové světlo. Celkově musím konstatovat, že celkový design vozu maximálně skrývá užitkový charakter tohoto velkoprostorového vozu.
Interiér Hondy Stream je opravdu prostorný, je v něm dostatek místa i pro sedm cestujících, i když na delší cesty je vhodnější obsadit druhou řadu jen dvěma cestujícími. Ti si pak mohou sklopit střední část opěradla, která slouží jako loketní opěrka – navíc je vybavena držáky nápojů. Při delších cestách jistě ocení cestující na druhé řadě sedadel, že si mohou sklopit opěradla. I v třetí řadě jsou dvě pohodlná sedadla, aby však cestující na nich měli dostatek místa pro nohy, musí cestující na druhé řadě
sedadel je posunout vpřed a tím si zmenší svůj prostor pro nohy. Sedadla v třetí řadě se dají během pár vteřin sklopit, čímž se poměrně menší zavazadlový prostor ze 158 litrů zvětší na 435 litrů. Po stejně jednoduchém sklopení i druhé řady sedadel se objem zavazadlového prostoru zvětší na 718 litrů. Rychlá a jednoduchá je i lůžková úprava sedadel. Nastupování do vozu je velmi pohodlné, samozřejmě je obtížnější při nastupování na sedadla v třetí řadě i když nastupování je značně usnadněno sklopením opěradla sedadla v druhé řadě a zároveň jeho posunem vpřed.
Výškově nastavitelný volant a všestranně seřiditelné pohodlné sedadlo včetně možnosti jeho výškového seřízení mě umožnilo zaujmout optimální polohu pro řízení vozidla. Sdělovače i ovládače jsou vhodně umístěny, umístění řadící páky blízko volantu uprostřed na přístrojové desce je velmi pohodlné.
Čtyřválcový šestnáctiventilový benzinový motor o objemu 2,0 litru dosahuje maximální výkon 115 kW (156 k) při 6 500 ot/min a nejvyšší točivý moment 192 Nm při 4 000 ot/min. Tento motor je především díky použití moderního systému proměnného časování ventilů spolu se systémem měnícím zdvih sacích ventilů mimořádně
temperamentní a pružný a spolu s vhodně odstupňovanou pětirychlostní mechanickou převodovkou mě umožňoval sportovní jízdu. Již na trojku motor ochotně dosáhne rychlost 130 km/h a na dálnici při zařazené páté rychlosti dosahuje motor při 130 km/h pouze 4 000 ot/min, do maximálních povolených otáček 6500 ot/min, mu tedy ještě hodně zbývá. Musím též zdůraznit, že motor je velmi dobře odhlučněn a hladina hluku v interiéru vozu je velmi nízká, k čemuž přispívá nejen dobré odhlučnění podvozku, ale i aerodynamické ztvárnění karoserie. K možnosti sportovní jízdy přispívá účinný brzdový systém ABS s EBD a celkové konstrukční řešení podvozku, které zabezpečuje vozu dobrou směrovou stabilitu i ve vyšších rychlostech. Samozřejmě, že zatáčky nemůžeme projíždět jako s nějakým kupé, ale musíme si uvědomit, že řídíme velkoprostorový vůz. Tak předejdeme tomu, že při nadměrných rychlostech v zatáčkách se předek vozu projeví jako mírně nedotáčivý a zadek vozu se naklání. Výrobce uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy, nejvyšší rychlost 205 km/h a kombinovanou spotřebu 8,4 litru na 100 km. Během testu jsem se snažil jezdit hospodárně,ale svižně. Kombinovanou spotřebu jsem dosáhl 8,1 litru na 100 km – jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Cena Hondy Stream s uvedeným motorem s mechanickou převodovkou je 749 000 Kč včetně DPH, při čemž tato cena obsahuje, tak jako je u Hondy již zvykem, bohatou výbavu. Mimo již výše uvedené airbagy i boční řidiče a spolujezdce, elektronickou klimatizaci, elektricky ovládaná okna a vnější zrcátka včetně jejich vyhřívání, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, disky kol z lehkých slitin a řadu dalších prvků.
Hondu Stream je možné zakoupit i s automatickou pětistupňovou převodovkou za cenu o 20 000 Kč vyšší. Na našem trhu obliba automatické převodovky pomalu stoupá, v současné době Hondu Stream s automatickou převodovkou kupuje již 30 % zákazníků.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií