K dispozici by měl být na novém motocyklu Honda GoldWing pro evropský trh a to již v půli příštího roku.
Motocyklový airbag systém se skládá z jednotky airbagu, která obsahuje bezpečnostní vak a vyvíječ plynu, senzory nárazu, které monitorují změny rychlosti a jednotku ECU (řídící jednotka motoru), která provádí výpočty k okamžitému vyhodnocení případné havárie. V případě silného čelního nárazu změří čtyři senzory umístěné na přední vidlici změnu rychlosti zapříčiněnou nárazem a předají tyto informace do jednotky ECU, která rozhodne zda se jedná o kolizi a zda je nafouknutí airbagu nezbytné či nikoli. V případě, že jednotka ECU vyhodnotí situaci jako nezbytnou k aktivaci airbagu, pošle elektronický signál do jednotky vyvíječe plynu, který okamžitě reaguje nafouknutím airbagu. Díky okamžitému nafouknutím může airbag absorbovat část setrvační energie jezdce, zpomaluje jeho pohyb a snižuje případná zranění způsobená nárazem do vozidla či kontaktem s vozovkou.
Provedením četných nárazových testů, použitím pokrokové technologie počítačové simulace a rovněž zavedením testovacích figurín pro motocykly, nahromadila a analyzovala Honda širokou škálu údajů o chování motocyklů při nehodách. Honda rovněž maximálně využila zkušenosti z vývoje airbagů z automobilové divize a aplikovala expertízy při vývoji motocyklového airbag systému.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií