Originální a ikonický mini-bike značky Honda byl pro letošní rok zcela přepracován. Jeho styl stále vychází z originálu, byl však doplněn o moderní a prémiové prvky, jako jsou inverzní vidlice či dva zadní tlumiče, LCD přístrojový panel, ABS s jednotkou IMU, či komplet LED osvětlení. Jeho 125cm3 vzduchem chlazený motor disponuje výkonem 6,9 kW a spotřebou paliva 1,5 l/100 km; pohotovostní hmotnost činí pouhých 107 kg.
Model Honda Monkey je pravděpodobně známý zejména jako výrazná ikona 70. let minulého století, světlo světa však poprvé spatřil již v roce 1961. Tento stroj původně disponoval motorem o zdvihovém objemu 49 cm3 a byl vyvinut jako dětská hračka pro zábavní park Tama Tech v Tokiu. Byl však natolik úspěšný, že vznikla i silniční verze, která se v roce 1963 začala vyvážet do Ameriky a do Evropy. Ta se vyznačovala výraznou chromovanou nádrží, sklopnými řídítky a napevno zabudovanými koly o průměru 5 palců.
Za svou oblibu model vděčil roztomilému designu, který si každý ihned oblíbil, malým rozměrům a mimořádně nízké hmotnosti – díky čemuž si mohl majitel s motocyklem ve městě užít spoustu zábavy. Do roku 1969 se kola motocyklu zvětšila na 8 palců a od roku 1970 se model stal ještě oblíbenějším díky využití rychle demontovatelných vidlic, díky kterým jej bylo možné naložit do zavazadlového prostoru malého automobilu.
Zlomovým v historii modelu Monkey byl rok 1978. Stroj získal nový vzhled s nádrží ve tvaru kapky a stal se mimořádně oblíbeným mezi zástupy řidičů obytných vozidel, kteří hledali praktický dopravní prostředek použitelný poté, co s obytným vozidlem někde zaparkují. A právě tehdy si vyzývavý model Monkey získal místo v miliónech srdcí; se svou 3stupňovou převodovkou a odstředivou spojkou (pro jejíž ovládání nebylo zapotřebí „tradičních“ motocyklistických dovedností) poskytl miliónům jezdců první zkušenosti s otočením plynové rukojeti u jednostopého motorového vozidla.
A protože byl tak zábavný, a tak snadno ovladatelný, sehrál při popularizaci motocyklů mezi širokou veřejností pravděpodobně větší roli, než jakýkoliv jiný stroj. Se svými tlustými koly, „opičími“ řídítky, drobnou palivovou nádrží a velkým měkkým sedlem patří Monkey nezaměnitelně do své doby, ale – stejně jako náklonost, kterou k němu jeho majitelé chovají – je zároveň nadčasový.
Informace o modelu
- Vzhled, lakování a chromované díly vycházejí do velké míry z originálu
- 125cm3 vzduchem chlazený motor disponuje výkonem 6,9 kW, točivým momentem 11 Nm a spotřebou 1,5 l/100 km
- Ocelový rám, inverzní vidlice, dva zadní tlumiče a pneumatiky o průměru 12 palců
- Pohotovostní hmotnost 107 kg, rozvor kol 1 155 mm a výška sedla 775 mm
- Všechna světla jsou vybavena prémiovými LED diodami
Po nedávném úspěchu ostře řezaného MSX125, který uspokojil požadavky zájemců o moderní a univerzální malý městský motocykl, nastal čas pro návrat jména Monkey a znovuzrození stroje připraveného pro města 21. století.
Nový model musel pochopitelně vycházet z klasického stylu Monkey. Lichoběžníková silueta zvýrazňuje kompaktní délku a zároveň proporcím stroje dodává hloubku a hmotu. Jednoduché zakřivené plochy jsou navzájem nezávislé a vyskytují se po celé ploše stroje.
Lesklá 5,6litrová palivová nádrž lakovaná stejnou barvou jako rám, kyvné rameno a zadní tlumiče, představuje korunu celého stroje a hrdě nese historické 3-D Old Wing designové logo Honda. Chromovaný ocelový přední a zadní blatník či evokativně prolisovaný kryt výfuku, kulatá zrcátka či zvednutá řídítka – všechny tyto prvky vzdávají čest originálu.
Evokující reinkarnace klasického vzhledu je protkána moderními technologiemi: kruhový přístrojový panel s digitálním LCD displejem obsahuje ukazatel rychlosti (který při zapnutí zapalování hravě zabliká), tachometr se dvěma denními počítadly ujetých kilometrů, či šestidílný ukazatel stavu paliva; všechna světla jsou vybavena LED diodami; klíč s vnitřním výbrusem (na němž je rovněž umístěno logo Old Wing) nabízí funkci „odpovědi“, kdy po stisku tlačítka světla stroje zablikají, což majiteli usnadní nalezení stroje na přeplněném parkovišti; jednokanálový systém ABS je spojen s jednotkou pro měření setrvačného momentu (IMU), která omezuje „zvedání“ zádi při silném brzdění.
Také hnací ústrojí zůstává věrné svému původu. Horizontálně umístěný jednoválcový SOHC motor o objemu 125 cm3 v modelu Monkey je jednoduchý, robustní a vyladěný s důrazem na praktickou použitelnost ve městě. Vzduchem chlazený motor s vrtáním a zdvihem 52,4 x 57,9 mm a s kompresním poměrem 9,3:1 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a disponuje výkonem 6,9 kW při 7 000 ot./min. a točivým momentem 11 Nm při 5 250 ot./min. Převodovka je čtyřstupňová a motor se vyznačuje spotřebou paliva 1,5 l/100 km (v režimu WMTC).
Ocelový páteřový rám u modelu Monkey byl vyladěn s ohledem na rovnováhu mezi tuhostí a poddajností. Díky tomu se skvěle hodí pro celou řadu podmínek, za kterých bude stroj používán. Kyvné rameno s oválným průřezem odráží kruhové designové téma, jež se prolíná celým motocyklem.
Rozvor činí 1 155 mm, sklon přední vidlice a závlek dosahují 25°/82 mm a poloměr otáčení činí pouhých 1,9 m. Pohotovostní hmotnost činí pouhých 107 kg a sedlo se nachází ve výšce 775 mm. Měkké sedlo je pro maximální komfort vyrobeno z uretanové pěny s vysokou hustotou.
Inverzní vidlice je opatřena prémiovou alumitovou povrchovou úpravou a vzadu ji doplňují dva zadní tlumiče se zdvihem v ose kola 104 mm. Maximální světlá výška je 160 mm. O bezpečné zastavení se stará 220mm přední kotouč a 190mm zadní kotouč v kombinaci se systémem ABS propojený s jednotkou IMU. Plochá 12palcová kola s blokovým dezénem jsou zárukou hladké jízdy a jejich rozměr činí 120/80-12 65J vpředu a 130/80-12 69J vzadu.
Model Monkey 125 pro rok 2018 bude k dispozici ve třech barevných provedeních:
- Žlutá Banana Yellow/bílá Ross White
- Červená perleťová Nebula Red/bílá Ross White
- Lesklá černá perleťová Pearl Shining Black/bílá Ross White
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Vzduchem chlazený, čtyřtaktní, s rozvodem SOHC a se 2 ventily |
Zdvihový objem | 125 cm3 |
Vrtání x zdvih | 52,4 x 57,9 mm |
Kompresní poměr | 9,3:1 |
Maximální výkon | 6,9 kW při 7 000 ot./min. |
Max. točivý moment | 11 Nm při 5 250 ot./min. |
Olejová náplň | Horní 1,1 litru; spodní 0,9 litru |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 5,6 litru |
Spotřeba paliva | 1,5 l/100 km (v režimu WMTC) |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Elektrické |
Baterie | YTZ5S |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Mokrá lamelová spojka |
Typ převodovky | 4 stupňová |
RÁM | |
Typ | Páteřový ocelový rám |
PODVOZEK | |
Rozměry (D x Š x V) | 1 710 x 755 x 1 029 mm |
Rozvor kol | 1 155 mm |
Úhel přední vidlice | 25° |
Závlek | 82 mm |
Výška sedla | 776 mm |
Světlá výška | 160 mm |
Poloměr otáčení | 1,9 m |
Pohotovostní hmotnost | 107 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | inverzní vidlice, zdvih v ose kola 100 mm |
Typ vzadu | Dva tlumiče, 104 mm zdvih v ose kola |
KOLA | |
Typ vpředu | 10paprskové, z lehké slitiny |
Typ vzadu | 10paprskové, z lehké slitiny |
Pneumatika vpředu | 120/80-12 65J |
Pneumatika vzadu | 130/80-12 69J |
BRZDY | |
Typ vpředu | Jedna hydraulická s 220 mm kotoučem, ABS s jednotkou IMU |
Typ vzadu | Jedna hydraulická se 190mm kotoučem |
SVĚTLA | |
Světlomet | LED |
Zadní světlo | LED |
Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií