Osobitý elegantní design karoserie je charakterizován předními světlomety, jejichž krycí sklo je vyboulené, dále krátkou kapotou, na kterou plynule navazuje rozměrné přední sklo.



Příď vozu spolu se stoupavou dolní linií oken bočních dveří dodává vozu sportovní výraz. Přes celkovou délku karoserie pouze 383 cm má Honda Jazz prostorný interiér. K tomu přispívá i unikátní umístění palivové nádrže pod předními sedadly a torzní nosník zadní nápravy ve tvaru H, který umožňuje snížení podlahy v zadní části vozu. Tato koncepce zároveň zvyšuje tuhost karosérie, zvýšenou ochranu v případě nárazu z jakéhokoliv směru, stejně jako zvýšenou ochranu palivové nádrže, která je chráněna po celém obvodu prostřednictvím podlahových příčníků a rámu podlahy. Lišty na bocích karoserie ochrání dveře před drobným poškozením zejména při parkování. Velmi dobré aerodynamické vlastnosti přímo ovlivňují nízkou spotřebu paliva. Elegantním doplňkem je spoiler zadních dveří.
Do modelu Jazz se mi pohodlně nastupovalo, jeho přední dveře mají velmi široký úhel otevření. Sedadla jsou pohodlná s dobrým bočním vedením, opěrky hlavy postrádají zarážky. Na zadním sedadlu jsou pouze dvě opěrky, přestože jde o pětimístný automobil. Volant je výškově nastavitelný, stejně tak sedadlo

řidiče. Jazz je vybaven čelními i bočními airbagy řidiče i spolujezdce. Palubní deska je přehledná, sdělovače mají vkusné hliníkové obruby. Řadu praktických odkládacích prostor jistě ocení každý řidič. Pod palubní deskou je po celé délce průběžná praktická polička. Cestující na zadních poněkud tvrdších sedadlech mají opravdu dostatek místa po nohy.
Jedním ze zajímavých prvků, použitých u nového modelu Jazz, je zadní dělené sedadlo, které sklopením jednoduchou manipulací vytvoří zcela plochou podlahu zavazadlového prostoru anebo




druhý – pokud sklopíme pouze sedáky – nezávislý nákladový prostor mezi přední a zadní řadou sedadel, kam lze umístit zavazadla, vysoké rostliny, nebo například i složený invalidní vozík. Zavazadlový prostor o objemu 380 litrů vyniká velikostí ve třídě malých vozů. Podlaha zavazadlového prostoru je ve výšce 46 cm a nákladová hrana zavazadlového prostoru je pouze 60 cm nad zemí. Při nakládání do zavazadlového prostoru si jedinec nad 180 cm výšky musí sklonit, aby se neuhodil o spodní hranu výklopných dveří.
Při vývoji modelu Jazz bylo jedním z hlavních cílů dosažení co nejvyšší úrovně bezpečnosti ve své třídě. Pečlivě navržená struktura karosérie, vycházející z rozsáhlé počítačové analýzy a programu přísných nárazových zkoušek simulujících reálné podmínky, představuje možnost splnění požadavků na udělení čtyřhvězdičkového hodnocení bezpečnosti podle programu Euro NCAP v oblasti ochrany cestujících a tříhvězdičkového hodnocení v oblasti ochrany chodců v případě vzájemného střetu. K větší bezpečnosti chodců přispívá volný prostor mezi kapotou motoru a motorem, závěsy kapoty, které se při nárazu zbortí, speciálně konstruovaný přední nárazník a energii absorbující čepy stěračů.
Honda Jazz má zcela nový benzínový motor o zdvihovém objemu 1.4 litru typu i-DSI (Dual and Sequential Ignition = duální a sekvenční zapalování),

který představuje již druhou fázi vývoje i-série benzínových motorů Honda nové generace. Nízkých emisí škodlivin a mimořádné hospodárnosti bylo dosaženo použitím dvou zapalovacích svíček na každý válec a vytvořením kompaktního spalovacího prostoru s vysokým vířivým účinkem. Toto uspořádání urychluje šíření plamene, čímž je dosaženo intenzivního, mimořádně rychlého a vysoce efektivního spalování, které generuje vysoký tlak a tím i vysoký výkon. Duální a sekvenční systém zapalování optimalizuje zapalování každé zapalovací svíčky v závislosti na otáčkách a zatížení motoru. Intenzivní spalování v celém rozsahu otáček motoru nejen, že potlačuje klepání motoru, ale v porovnání s konvenční konstrukcí umožňuje také mnohem vyšší kompresní poměr (10.8 : 1) pro dosažení vyššího výkonu s menší spotřebou paliva.
Motor 1,4 i-DSi objemu 1339 cm3 patří ještě do nižší kategorie vozidel z hlediska povinného ručení. Dosahuje výkonu 83 k (61 kW) při 5700 ot/min a točivý moment činí 119 Nm již při 2800 ot/min. Výsledná křivka průběhu točivého momentu je výrazně plochá, což zajišťuje vysokou pružnost motoru. Výrobce uvádí maximální rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 sekund a kombinovanou spotřebu pouze 5,5 l/100 km. Během testu jsem naměřil průměrnou kombinovanou spotřebu blízkou udávanou výrobcem.
S akcelerací Hondy Jazz jsem byl velmi spokojen, umožňuje ji především vedle výkonného motoru nové konstrukce poměrně nižší hmotnost vozu a dobře odstupňovaná převodovka. Při 130 km rychlosti má motor pouze 3 300 ot/min a do maximálních otáček motoru mu zbývá tedy ještě 2 400 ot. Na třetí rychlostní stupeň akceleruje motor ochotně do rychlosti 110 km/h a na čtvrtý do 150km/h.
Během testovacích jízd jsem ocenil konstrukci podvozku a poměrně dobré odhlučnění motoru, stejně tak účinné brzdy a hospodárný elektrický posilovač řízení. V zatáčkách Jazz přesně drží stopu a umožňuje je projet vyšší rychlosti. Malá hodnota poloměru otáčení – je pouze 5 metrů – mně umožnila pohodlné otáčení a zaparkování ve městě.
Honda Jazz je dodávaná pouze ve vyšší výbavě LS za cenu 399 000 Kč. Výbava je opravdu bohatá: mimo jiné již výše uvedené obsahuje ASB+EBD, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, stěrač zadního okna s cyklovačem, třetí brzdové světlo, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, autorádio s přehrávačem CD a úchyty dětských sedaček se systémem ISOFIX. V testu uvedená výbava: lišty předních dveří je za příplatek 7 669 Kč a spoiler zadních dveří za 11 484 Kč. Při porovnávání ceny Hondy Jazz s modely malých vozů ostatních značek je třeba vedle technické vyspělosti Hondy Jazz brát v úvahu i její výbavu, která je obsažena v základní ceně.
Honda Jazz je vyráběna ve výrobním závodě Suzuka v Japonsku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií