Model Jazz, zástupce segmentu malých vozů, který na český automobilový trh dodává značka Honda dosáhl jako první tříhvězdičkové hodnocení v nárazových zkouškách bezpečnosti chodců. Navíc má Jazz se čtyřmi hvězdičkami za ochranu posádky, se třemi hvězdičkami za ochranu chodců a se třemi hvězdičkami za výsledky testů dětských sedaček nejlepší celkové hodnocení v této třídě v kombinované bezpečnosti.
“Výsledek testu Euro NCAP nás velmi potěšil, neboť potvrzuje, že je Jazz dalším modelem spolu s vozy Civic a CR-V, které mají vedoucí postavení v kombinované ochraně posádky a chodců.” řekl Yasuhisa Maekawa, prezident evropských výzkumných a vývojových operací firmy Honda. Honda vyniká především proto, že zvládá kombinovat vysokou ochranu posádky s dobrou úrovní ochrany chodců u naprosté většiny svých modelů, nabízených na evropských trzích.
Bezpečnostní profil modelu Honda Jazz
Jedním z hlavních cílů při konstrukci vozu Jazz byla maximálně dosažitelná úroveň bezpečnosti v dané třídě a pečlivě promyšlená struktura karoserie na základě počítačové analýzy a programů vyhodnocování srážek ze skutečného provozu. Díky tomu dosáhl Jazz v hodnocení Euro CAP vysokého ocenění čtyřmi hvězdičkami za ochranu posádky a třemi hvězdičkami za ochranu chodců.
Technologie “G-control” firmy Honda, používaná v současnosti také u mnoha dalších modelů, umožňuje přednímu rámu pohltit mnohem více nárazové energie díky tomu, že je delší, tužší a přímější. Klenutý typ předního postranního rámu nejen sám o sobě pohlcuje velký podíl nárazové energie, ale navíc přenáší část energie dozadu pod prostor kabiny do podlahového rámu a tím minimalizuje proniknutí předních částí vozu do kabiny. Navíc příčné vzpěry přilehlého hlavního rámu obklopují palivovou nádrž a vytvářejí tak pro ni ochranný obvodový rám. Toto uspořádání zajišťuje vysokou pevnost karoserie a zlepšenou odolnost proti nárazu při racionální a jednoduché konstrukci.
Aby se snížila pravděpodobnost hyperflexe krku při nárazu zezadu, byla použita nová konstrukce předních sedadel. Opěrky hlavy pro řidiče a spolujezdce byly posunuty lehce dopředu, přičemž ohybové vlastnosti struktury horní části sedadla zajišťuje mnohem přesněji řízenou funkci při pohlcování energie za účelem snížení sil, působících na šíji sedící osoby, která je v takových situacích setrvačností zatlačována dozadu.
Stejně jako u všech nových modelů značky Honda jsou na zadních sedadlech instalovány úchyty pro ukotvení dětských sedaček typu ISOFIX. Nezastavěný volný prostor mezi kapotou a motorem, závěsy kapoty deformující se při nárazu, speciálně konstruovaný přední nárazník a otočné čepy stěračů schopné rovněž pohltit část energie, to vše přispívá k bezpečnosti chodců.
Honda a bezpečnost na evropských silnicích
Při jednom ze šesti úmrtí na silnicích, která jsou v Evropě následkem střetů vozidel s chodci, motocyklisty a cyklisty, může ojedinělá čelní konstrukce G-Con firmy Honda výrazně přispět k ochraně lehce zranitelných uživatelů vozovek a snížit tak tuto hrůznou daň z provozu.
K bezpečnosti silničního provozu přispěla Honda také svou účastí na založení Evropské charty bezpečnosti na silnicích, která je nejvýznamnější součástí plánu Evropské komise na snížení počtu smrtelných nehod na silnicích o 50 % do roku 2010.
Jako největší prodejce motocyklů na evropském trhu společnost Honda výrazně zlepšila dostupnost svého zdokonaleného brzdného systému (Advanced Braking System), který je významným přínosem pro zvýšení bezpečnosti provozu motocyklů, mopedů a skútrů. V roce 2007 bude tímto systémem vybavena většina jejích jednostopých dopravních prostředků.
Takřka 40.000 lidí je každoročně usmrceno na evropských silnicích a podle statistik o silničních nehodách Evropské unie (CARE) se týká kolem 17% smrtelných úrazů právě motocyklistů.
Honda neustále zavádí nová zlepšení na úseku jak pasivní tak i aktivní bezpečnosti a usiluje o snížení celkového počtu dopravních nehod. Kromě toho ještě současně investuje do programů výchovy motocyklistů a řidičů v mnoha zemích Evropy.
Historie vývoje bezpečnostních opatření u společnosti Honda
Automobily
- Protiblokovací systém brzd v roce 1983
- Řízení všech čtyř kol v roce 1986
- Airbag v roce 1987
- V roce 1998 byla zavedena technologie “G-Force Control” (“řízení odstředivé síly”), která vedla ke zvýšení pasivní bezpečnosti cestujících v automobilech, ale i vysoce zranitelných uživatelů vozovek jakými jsou chodci a cyklisté. Tuto technologii Honda rozšířila na většinu svých modelů nabízených v Evropě.
- Polar II, zkušební figurína druhé generace pro nárazové zkoušky, určená pro simulaci skutečných kolizních situací mezi chodci a automobily, byla firmou Honda představena v květnu roku 2000.
- Dosud vůbec nejvyšší bodové hodnocení ochrany chodců v testech Euro NCAP, dosažené vozem Civic v roce 2001.
- Systém inteligentního řízení (Honda Intelligent Driver System), představený v roce 2002, napomáhá zvládnout držení vozidla ve stopě a v dostatečné vzdálenosti od vozidla, jedoucího vpředu.
- Brzdný systém pro zmírnění následků srážek (Collision Mitigation Brake System), zavedený v Japonsku v roce 2003, snižující nebezpečí nárazu zezadu pomocí automatického brždění vozidla.
Motocykly
- Zavedení systémů ABS a CBS i kombinovaných brzd ABS, zajišťující stabilní brzdný účinek za téměř všech podmínek
- Vytvoření simulátorů řízení, napomáhajících při výchově řidičů k bezpečnému způsobu jízdy, k ovládání motocyklu a k nácviku zvládání nebezpečných situací
- Výchova řidičů ve střediscích a celosvětové šíření programů, propagujících bezpečné způsoby řízení motocyklů, skútrů a mopedů
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií