Segment SUV přitahuje stále větší pozornost výrobců, a proto ani Honda nechtěla zůstat pozadu. Tvary modelu HR-V vyvolávají často u široké veřejnosti rozpaky. Někomu se její osobitý design zamlouvá, jiní mají k němu výhrady. Musíme přiznat, že ani my jsme k němu neprojevovali zpočátku přílišné sympatie, ale po usednutí za volant a ujetí prvních kilometrů jsme názor změnili ve prospěch vozu.
Jízdní vlastnosti Hondy HR-V 1.6 se samočinnou převodovkou nás velice příjemně překvapily. Výkon 77 kW (105 k) při 3400 ot./min zážehového čtyřválce objemu 1590 ccm se ukázal jako dostatečný, a to platí také o točivém momentu 135 N.m, kterého dosahuje při 3400 ot./min. Přenos točivého momentu v případě prokluzování předních kol nebo na hranici smyku aktivuje samočinně pohon zadních kol, a to aniž by to posádka vozu zpozorovala. Jde o tzv. systém Real Time 4WD, který tak připojením pohonu zadních kol eliminuje případnou nedotáčivost. Jinak musíme konstatovat, že i přes svoji výšku 1670 mm se chová Honda HR-V neutrálně.
Slabší provedení čtyřválce 1.6 (v nabídce je ještě silnější verze o výkonu 92 kW (125 k) umožní se samočinnou převodovkou CVT, k jejíž činnost nemáme nejmenší výhrady, dosáhnout rychlosti 152 km/h. V průměru jsme na 100 km spotřebovali kolem osmi litrů, a to při svižnější jízdě po silnicích druhé a třetí třídy, na nichž si perfektní podvozek skvěle poradil s většími nerovnostmi, aniž by trpělo pohodlí cestujících. Dobře zvládal rovněž jízdu terénem, a to díky své světlé výšce a pohonu 4×4.
Pětidveřové provedení je vhodné spíš pro rodiny s dětmi, zatímco třídveřové vyhledávají spíš individualisté. Verze s pěti dveřmi včetně výklopné stěny překonává svého kratšího bratra v rozvoru o 100 mm a tak při délce 4110 mm poskytuje velmi prostorný interiér, zvláště cestujícím na zadním sedadle, které je koncipované jako dvoumístné. Navíc je souměrně dělené a má seřiditelný sklon opěradla do osmi poloh. V základní poloze zadních sedadel dosahuje „kufr“ objemu 285 litru, při jejich sklopení pak 630 litru.
Mezi praktické drobnosti patří např. dvě odkládací schránky pod airbagem spolujezdce nebo výsuvné držáky na nápoje ve středové konzole před zadními sedadly či síťky v předních dveřích.
Honda HR-V 1.6 4WD přijde sice na 729 000 Kč, ale v této ceně jsou zahrnuty mj. systémy ABS a EBD, dva čelní airbagy, kotoučové brzdy vpředu, posilovač řízení, stírač zadního okna, centrální zamykání, imobilizér, dálkové ovládání, elektricky ovládaná boční okna včetně zrcátek, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volantu, klimatizaci atd. Jen pro zajímavost nejlevnější HR-V stojí 639 000Kč, naopak verze 1.6 VTEC 719 000Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií