Honda exceluje v nových kategoriích programu bezpečnosti Euro NCAP

Honda CR-V a Honda S2000 dosáhly čtyřhvězdičkového hodnocení bezpečnosti cestujících v posledních testech programu Euro NCAP.

Dva velmi odlišné vozy značky Honda, nové CR-V a roadster Honda S2000 dosáhly v posledních testech Evropského programu testování nových vozidel čtyřhvězdičkového hodnocení bezpečnosti cestujících, čímž se dostaly na čelní místo vozů v nových kategoriích SUV a Roadster.


Honda exceluje v nových kategoriích programu bezpečnosti Euro NCAP
Honda exceluje v nových kategoriích programu bezpečnosti Euro NCAP
Honda exceluje v nových kategoriích programu bezpečnosti Euro NCAP

Výsledek je o to významnější u modelu Honda S2000, neboť se jedná o otevřený automobil. Stejně významný je výsledek bezpečnosti modelu CR-V v oblasti ochrany chodců. CR-V dosáhlo výsledku 3 hvězdiček, což je stejný výsledek jako u modelů Honda Civic a Honda Stream. Tříhvězdičkové hodnocení je doposud nejvyšším dosaženým výsledkem v oblasti bezpečnosti chodců a mimo zmíněných modelů značky Honda jej dosáhly pouze dva další automobily – Daihatsu Sirion a Mazda Premacy.

Výsledky bezpečnosti potvrzují zaujetí společnosti Honda v oblasti bezpečnosti a demonstrují, že ani majitelé sportovních vozů a vozů typu SUV nemusí hledat kompromis mezi bezpečností a výběrem kategorie vozu.


Nové CR-V obsahuje mnoho prvků bezpečnosti, shodných s modely Civic a Stream. Kabina cestujících odolná proti nárazu, pečlivě propočtené deformační zóny, množství prvků vsazených do struktury karosérie pro minimalizaci zranění a obsáhlá výbava prvků pasivní bezpečnosti u všech verzí zajišťují novému CR-V pozici jednoho z nejbezpečnějších SUV na trhu.


V případě čelního nárazu je energie nárazu vedena přes přední boční rám do prahů, rámu podlahy, středového rámu podlahy a A-sloupku, čímž je redukována deformace kabiny cestujících. Přední boční rám a výztuha nárazníku jsou umístěny níže vzhledem k využití prvků struktury ostatních vozidel a vylepšení kompatibility. Energie bočního nárazu je vedena zadními, středovými a předními příčnými prvky a B-sloupkem, což zajišťuje menší deformaci karoserie. Palivová nádrž a kabina cestujících jsou chráněny velkým zadním křížovým rámem pro případ zadního nárazu.


Všechny verze CR-V jsou v základní výbavě vybaveny dvojicí předních a bočních airbagů. Všechny tři bezpečnostní pásy na zadních sedadlech jsou pro dosažení maximální bezpečnosti tříbodové a ve standardní výbavě jsou rovněž tři plnohodnotné opěrky hlavy.


Pro snížení pravděpodobnosti zranění krční páteře při zadním nárazu v nižších rychlostech byl vytvořen nový design předních sedadel. Opěrky hlavy byly vysunuty více dopředu a charakteristika zahnutí horní části sedadel zajišťuje kontrolovanější funkci absorbování energie, důležitou pro efektivní ochranu cestujících v případě zatlačení zpět do sedadel.


Kotevní body pro uchycení dětských sedaček se systémem ISOFIX jsou standardně na zadních sedadlech a pro zajištění ještě lepší bezpečnosti jsou v modelu CR-V doplněny kotevním úchytem, který vede od horní části dětské sedačky do kotevního bodu ve střeše zavazadlového prostoru.


Honda exceluje v nových kategoriích programu bezpečnosti Euro NCAP

Při vývoji Hondy S2000 s otevřenou střechou vyžaduje nepřítomnost pevné ocelové střechy kompenzující prvky, udržující pevnost karoserie. V oblasti výkonu bezpečnosti je nezbytné zajistit adekvátní tuhost, která zvyšuje efektivitu předních a zadních deformačních zón. V srdci vozu Honda S2000 leží to, co Honda nazývá „zvýšený křížový rám“. Zatímco je kostra karoserie skořepinová, způsob, ve kterém se nosníky rámu a centrální tunel kombinují a formují neobyčejně tuhý podvozek karose, je výjimečný. Křížový tvar rámu je získán díky k pozoruhodně hlubokému centrálnímu tunelu, který má krabicový příčný průřez pro zajištění dobré odolnosti při torzním zatížení a dvojici „nohou“ na každé straně, vedoucích diagonálně. Přední jsou spojeny přímo s předními podélnými nosníky uložení zadní části motoru; zadní jsou přilehlé k nosníkům rámu podvozku.

Klíčovým prvkem je jednoduchá horizontální rovina formovaná horní částí centrálního tunelu a nosníky předního a zadního rámu; ty jsou umístěny ve stejné výšce a zajišťují co nejlepší tuhost. Výsledkem je karoserie poskytující torzní tuhost na stejné úrovni jako uzavřený vůz a hodnota tuhosti v ohybu je výrazně lepší než tuhost vozů s otevřenou i uzavřenou karoserií. Zvýšený křížový rám je samozřejmě pouze jedním z důležitých prvků. Boční prahy byly částečně umístěny níže a spojeny s nosníky předního rámu ve stejném bodě jako přední „nohy“ středového tunelu. Od tohoto bodu dozadu vede rovný středový panel podlahy spojující přední a zadní rámy. Tato „tříbodová struktura“, ve které se setkávají prahy, nosník rámu, podlahový člen a středový tunel, dodává karoserii extrémní odolnost vůči deformaci a vytváří tuhou kabinu pro cestující.


Při ofsetové čelní kolizi se zvýšený křížový rám vlivem nárazu nezkroutí. Místo toho se nárazová energie rozloží do středového tunelu, který absorbuje kolem 40% energie, a dále do bočních prahů a středových podlahových členů. Kromě toho jsou přední boční členy naprosto přímé a jsou vyrobeny z vysoce tažné oceli (stejně jako zadní boční členy), díky čemuž lépe absorbují energii. Napříč prostoru pro cestující je robustní středový příčný prvek, který přenáší energii nárazu do středového tunelu v převážně případě bočního nárazu. Výsledným efektem tohoto inovativního přístupu je struktura eliminující otřesy a vibrace, zajišťující přesné vedení vozu a splňující světová bezpečnostní kritéria v poskytování výjimečné ochrany posádky v případě nehody.


Čelní okno zasazené do speciálně zesíleného trubkového rámu a pár očalouněných ochranných oblouků za sedadly, které jsou zesílené vnitřními výztuhami a bezpečně připevněné ke zvýšenému křížovému rámu, poskytují vynikající ochranu posádce v případě převrácení vozu při nehodě.


Honda pokračuje v rozsáhlém výzkumu bezpečnosti chodců prostřednictvím tzv. vozidla aktivní bezpečnosti ASV3, spolu se sofistikovanými figurínami chodců, analýzou silničních nehod a počítačovou simulací nehody. Specifické prvky bezpečnosti chodců nového CR-V zahrnují: Volný prostor za krytem kapoty, dovolující deformaci v případě nárazu, závěsy kapoty, držáky předních blatníků a horní držáky chladiče, které se při nárazu deformují, energii absorbující závěs předního nárazníku a energii absorbující stěrače


Euro NCAP je nezávislé konsorcium s účastí vlád Velké Británie, Nizozemí, Švédska, Francie a Německa a několika automobilových asociací a společností, zahrnující rovněž Alliance Internationale de Tourisme (AIT), Federation Internationale de l´Automobile (FIA), německou motoristickou organizaci ADAC a International Consumer Research and Testing (ICRT). Program je podporován Evropskou komisí. Program byl založen s cílem podávat informace na základě srovnávacích nárazových testů nejpopulárnějších automobilů na evropském trhu. První výsledky byly zveřejněny v únoru 1997.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...