Nominované motory byly rozděleny dle objemu do osmi skupin, s doplňkovými kategoriemi „Nejúspěšnější motor“ a „Nejlepší koncept“. Body byly uděleny na základě subjektivních jízdních dojmů expertů i technické dokonalosti vozu. Porotci rovněž brali v úvahu ekonomiku paliva, hluk, plynulost chodu, výkon atd. Celkový vítěz byl vybrán z vítězů osmi jednotlivých segmentů podle kapacity motoru.
Celkovým vítězem letošního ocenění se stal hybridní motor 1.0 IMA (Integrated Motor Assist) modelu Honda Insight, když se umístil před ostatními významnými motory jako např. dvanáctiválcem Ferrari 5.5, šestiválcem Alfa Romeo 2.5 a turbodiesely BMW – šestiválcem 3.0 a osmiválcem 4.0.
Vítězství v kategorii „Sub 1-litr“ a „Nejúspornější motor“ získala pohonná jednotka Honda IMA, navíc motory Honda 1.8 VTEC modelu Accord a 2.0 DOHC-VTEC modelu S2000 triumfovaly ve svých vlastních kategoriích. Dvoulitr, o němž jeden z porotců prohlásil – „Vůz s větším výkonem na litr objemu, než jakýkoli jiný nepřeplňovaný motor na světě. Levná raketa s vysokým výkonem“ – se umístil celkově na třetím místě.
„Honda není jen nejproduktivnějším výrobcem spalovacích motorů na světě, ale na základě dnešních ocenění, rovněž vyrábí nejlepší motory na světě“, prohlásil Graham Johnson, koordinátor ocenění Motor roku 2000 a vydavatel časopisu Engine Technology International. Na všechny porotce zapůsobil fakt, že zážehový litrový motor VTEC pracuje spolu s 10kW elektromotorem harmonicky a dodává tak modelu Insight ostrou akceleraci, vytříbenost a především pozoruhodnou ekonomiku paliva. Hybridní systém Hondy nesporně určuje pohled na jeden z klíčových trendů designu motoru nového milénia.
Historické milníky ve výrobě motorů Honda
1971 – představení motoru se spalováním s řízeným vířením směsi (CVCC – Compound Vortex Controlled Combustion), první motor splňující americkou normu pro čisté ovzduší bez použití katalyzátoru
1989 – technologie VTEC (systém proměnlivého časování a zdvihu ventilů) zlepšuje výkon, efektivitu a hladinu emisí motorů s vnitřním spalováním
1996 – model Civic se stal prvním vozem běžné produkce s motorem splňující kalifornskou normu vozidel s nízkou hladinou emisí
1998 – Honda je prvním výrobcem produkující vozy splňující normu ULEV (Ultra Low Emission Vehicle – vozidlo s ultranízkou hladinou emisí)
– Honda zdokonalila technologii vozidel s nulovou hladinou emisí (ZLEV – Zero Level Emission Vehicle), která dosahuje méně než desetiny standardu normy ULEV. Tento motor ve skutečnosti produkuje nižší množství emisí než elektromotor poháněný bateriemi, uvážíme-li množství exhalací vyprodukovaných při výrobě elektrické energie potřebné k dobití jeho akumulátorů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií