Honda CR-V
– větší a silnější než její předchůdci. Toto auto můžete mít už od necelých 550 tisíc korun s dvoulitrovým benzínem a jednou poháněnou nápravou. Za dva dvojku diesel s pohonem všech kol pak v nejvyšší výbavě executiv zaplatíte 889 tisíc.
Design céervéčka sice není tak kontorverzní, jako u Civicu, ale přeci jen vyvolává zvláštní pocity.
Pro řidiče a celou posádku je ale důležité, jak se bude cítit uvnitř.
Musím říct, že po otevření dveří na vás doslova dýchne kvalitní kožený interiér. Žádná levná koženka. Sedadla jsou velmi pohodlná, to řidičovo je navíc elektricky ovládáné a s pamětí pro dvě pozice. Jen bych možná uvítal nepatrně delší sedák. Palubní deska pak snese porovnání s evropskou elitou. Perfektní materiály, vše skvěle zpracováno. Přístrojový štít je přehledný – dominuje mu rychloměr uprostřed kterého je display palubního počítače. Na volantu je je sice téměř stejné množství tlačítek jako na středovém panelu, ale protože jsem nedávno testoval Civic, už jsem si na ně stačil zvyknout.
Pro celou posádku je ve voze dostatek místa. Až mě to mile překvapilo. Nohama jsem se ničeho nedotýkal a klidně bych si mohl pod volantem nacvičovat kroky z tanečních. A pokud vpředu nebude sedět nějaký čahoun, vzadu může být pomalu diskotéka. K tanci patří hudba. CRV sice nehraje špatně, ale od auta za 900 tisíc bych čekal trošku lepší zvuk. Připlatková navigace obsahuje i pevný disk, kam si můžete nahrát své oblíbené písničky, má i vstup pro video (například z kamery – podívat se tak můžete třeba na záběry z dovolené) a připojit k ní můžete i telefon.
Když už mluvíme o dovolené, auto je jako stvořené pro delší cestování.
Všude jsou zásuvky na 12 voltů a bezvadně řešený je i kufr. Páté dvěre můžete otevřít stiskem tlačítka z místa řidiče nebo dálkovým ovladačem. A teď věc, ze které by si ostatní automobilky měly vzít od Hondy příklad. Jednoduchým zatažením za páčku v kufru se složí zadní sedačky a to včetně sedáku. Takže vznikne téměř rovná plocha. Například u nového Volkswagenu Golf variant, o kterém jsme nedávno na periskopu psali, se sklopí jen opěradla. CRV má nadprůměrně velký kufr.
V základu má 589 litrů což je téměř o čtyřicet litrů víc, než rozměrově podobná toyota rav 4. Po sklopení sedaček pak dostanete 1669 litrů. Jak se krásně dveře céervéčka otevřely, tak se také dokážou zavřít. Stačí jen zmáčknout tlačítko. Můžete ale klidně použít i vlastní sílu a nečekat na elektroniku. Ale proč byste to dělali, když už tady ta funkce je, že ….
Jízda
Pod kapotou je osvědčený čtyřválec o objemu 2.2 litru. Má výkon 110 kW a maximální kroutící moment 350 Nm. Je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, která řadí velmi pěkně, nicméně v nedávno testované Hondě Civic byla pocitově o něco přesnější.
Motor sice vzhledem k objemu nemá papírově velký výkon, ale je skvěle naladěn. Většina výkonu je totiž k dispozici v širokém spektru otáček. To znamená, že auto kdykoliv a na jakýkoliv převodový stupeň ochotně akceleruje.
V průběhu testu se průměrná spotřeba pohybovala lehce přes sedm a půl litrů. To je o litr a půl více, než uvádí Honda. Ale auto jsme moc nešetřili, proto věřím, že se dá jezdit i za šest. ( při vysloveně ekonomické jízdě jsme dosáhli na 50km trati spotřeby 5,5 l/100 km)
Zapomeňte proto na benzín. Honda by musela nabízet alespoň nějaký šestiválec, aby dával v typu tohoto auta smysl. Z nabízených pohonných jednotek se k charakteru vozu hodí tento diesel nejvíc.
Jen bych možná místo manuálu zvolil automat. A pro ty z vás, kteří nepotřebují čtyřkolku a nebudou často jezdit s plným autem bych ještě doporučil turbodieslovou 1.6, kterou Honda nedávno představila v Civicu. Má sice „jen“ 88kW (120 koní), ale točivý moment 300 Nm.
Jízda s CRV je pohodlná. Auto se sice logicky v zatáčkách naklání, ale mořskou nemocí trpět nebudete. Pocitově se mi v Hondě jede lépe, než třeba v Toyotě rav4.
Auta kategorie SUV si lidé kupují z různých důvodů.
Nejčastěji ale stejně jezdí jen po běžné silnici. Maximálně se s takovým autem někdo vypraví na chatu nebo do hor na lyžování. Honda to ví a proto si tohle CR-V nehraje na žádný velký offroad. Světlá výška je jen 165 milimetrů. Většina SUV má víc, ale to céervéčku nevadí, jak jsme si řekli, nejtězší terén toto auto zažije tak maximálně na déjedničce. S nadsázkou: když pak vyjedete někde na polní cestu, cítíte se pohodlněji a z jízdy máte i větší radost…
Viktor Tamayo, Periskop
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií