Od zahájení výroby prvního Civicu uplynuly tři desítky let, během nichž se po celém světě prodalo na 13 milionů těchto modelů. Vývoj nové Hondy Civic 5D vyráběné v britském Swindonu si kladl za cíl vytvořit prostorný interiér při zachování kompaktních vnějších rozměrů (délka 4285 mm, šířka 1695 mm, výška 1495 mm, rozvor 2680 mm) a snadného ovládání.
Nový Civic 5D ač je poněkud kratší než předchozí generace, tak se konstruktérům podařilo vytvořit podstatně prostornější interiér, což odráží novou koncepci tzv. „vývoje zevnitř ven“, která byla poprvé aplikována právě u nové generace tohoto modelu.
Daného cíle bylo dosaženo novým uspořádáním konstrukčních prvků, např. delším rozvorem, který „potlačuje“ kola více dopředu a dozadu, čímž redukuje přední a zadní převis vozu. Svou roli hraje rovněž použití nového zavěšení se vzpěrami Mc Pherson. Převodka řízení je uložena výše než doposud a pohonná jednotka je nové, kompaktnější konstrukce. To vše umožnilo minimalizovat přední převis, čímž vznikl větší prostor pro cestující a zavazadla.
Zavěšení zadních kol využívá osvědčené konstrukce dvojitých lichoběžníkových ramen, kombinovaných s promyšleným uspořádáním podpodlažních dílů včetně palivové nádrže tvarované tak, aby zcela vyplňovala volný prostor. Výsledkem je rovná a plochá podlaha bez centrálního tunelu, umožňující snadný pohyb na zadních sedadlech.
Design exteriéru nového Civicu 5D je vyvážený s výrazným dojmem preciznosti a propracovanosti. Oblá linie střechy rámuje bohatě dimenzovanou prosklenou plochu, která poskytuje vynikající viditelnost. Celek pak působí velmi kompaktním a elegantním dojmem a řadí vůz na rozhraní mezi standardní hatchback C-segmentu a malé MPV.
Poněkud nezvykle působí umístění řadicí páky na přístrojové desce dodávající při řízení pocit přirozenosti. Kratší vzdálenost mezi řadicí pákou a volantem je tak nejen pohodlnější a bezpečnější, ale navozuje sportovní pocit z jízdy a uvolňuje prostor podlahy.
Nový Civic je nabízen s dvěma zážehovými čtyřválci 1.4 SOHC a 1.6 VTEC II, které jsou shodné jako u sedanu. Oba mohou být dodány s pětistupňovou mechanickou převodovkou, přičemž pro výkonnější verzi je připraven také čtyřstupňový „automat“.
motor | 1.4 SOHC | 1.6 VTEC II |
výkon kW/k/ot./min. | 66/90/5600 | 81/110/5600 |
toč.moment N.m/ot./min. | 130/4300 | 152/4300 |
spotřeba l/100 km | 6,4 | 6,7 |
Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem ABS a elektronickým systémem rozdělení brzdné síly (EBD), doplněný ještě asistenčním systémem, který se u Civicu objevuje poprvé. V případě, že se vůz dostane do situace vyžadující nouzové brzdění, tak většina řidičů nesešlápne brzdný pedál plnou silou a nedojde tak k využití ABS. A právě sytém brzdového asistenta rozpozná sílu sešlápnutí brzdy a zvýší intenzitu brzdění.
Výbava nové Hondy Civic 5D se liší ve verzích S, IS a ES, přičemž už základní verze „S“ obsahuje mj. ABS, čtyři airbagy, posilovač řízení, centrální zamykání s imobilizérem, autorádio atd. Pětidveřový Civic je třetím zástupcem nové generace uvedený na náš trh, na podzim přijde ještě model Civic 3D. Ceny jednotlivých verzí se pohybují od 409 900 Kč do 579 000 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií