A právě o to se chce teď pokusit Honda sedmou generací Civicu. Žádný sportovní vzhled, na který jsme byli zvyklí u předchozích modelů, naopak je však praktický a moderní. Otázkou je, kam pětidveřovou Hondu Civic vlastně zařadit – je to hatchback, univerzální auto nebo minivan? S každým segmentem má sice leccos společného, ale stoprocentně nikam nezapadá. Záleží tedy na zákazníkovi, jak se s tím vypořádá. Oproti sedanu je sice o 175 mm kratší, ale o 50 mm vyšší a také má o 55 mm delší rozvor. Tím se zvýšila nabídka místa, což přináší cestujícím více pohodlí v oblasti nohou a hlavy a pocit většího prostoru dodává i přemístění řadicí páky do přístrojové desky. Tímto konstrukčním řešením odpadl tudíž středový tunel a vznikla zcela rovná podlaha, a to i po sklopení zadních sedadel. Objem zavazadlového prostoru se přitom zvýší z 380 l na 730 l (při naložení po spodní hranu okna). K opravdovému minivanu chybí pětidveřovému Civicu především jeho omezená variabilita, neboť jeho sedadla nelze např. ani otáčet či vyjímat.
K pohonu předních kol může sloužit jeden ze dvou zážehových čtyřválců s variabilním řízením ventilů VTEC II ve spojení s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo čtyřstupňovým „automatem“. Oba jsou dostatečně agilní a podle výrobce také úsporní.
Motor | 1.4 | 1.6 |
výkon | 66 kW/90 k | 80 kW/110 k |
točivý moment | 130 N.m/4300 ot./min | 152 N.m/4300 ot./min |
zrychlení | 14,4 s | 12 s |
rychlost | 176 km/h | 187 km/h |
Pokud jde o motory, tak tady je konkurence o krok vpředu, neboť nabízí vznětové agregáty na rozdíl od Hondy, která první vlastní turbodiesel 1.7, vyvinutý společně s Isuzu, předvede až na podzim.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.