Nová verze tří i pětidveřového modelu Honda Civic s novým dieselovým motorem 1.7 CTDi nabízí spolu s mimořádně nízkou spotřebou paliva, plynulý nárůst výkonu a vysoký kroutící moment v celém rozsahu otáček. Uvedením dieselova motoru Honda chce uspokojit zvýšenou narůstající poptávku po dieselovém pohonu jak u nás tak v ostatních zemí Evropy.
Výkon motoru je 74 kW (100 k) při 4400 ot/min, avšak co je významnější – nejvyšší točivý moment 220 Nm je dosažen již při pouhých 1800 ot/min. Vzhledem k výborným parametrům byl vybrán motor DOHC se čtyřmi ventily na jeden válec od společnosti Isuzu, který je vybaven řadou unikátních součástí Honda.
Vyspělá technologie, včetně přímého vstřikování paliva typu common rail a turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek, představuje zrychlení modelu Civic 3D s motorem 1.7 CTDi z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy, při spotřebě paliva v kombinovaném jízdním cyklu pouhých 5,0 l/100 km.
Dosažení vysoké úrovně propracovanosti je v nejnovějších modelech Civic klíčovou prioritou a opatření týkající se parametrů hladiny hluku a vibrací zahrnují: spodní ochranný kryt motoru, silnější izolace z uretanové pěny v oblasti přední oddělovací přepážky karosérie, silnější izolátory podlahových rohoží a hluk absorbující plstěná výplň v přístrojové desce. Samotný motor je vybaven vysokovýkonným odhlučňovacím krytem a řemenicí klikového hřídele s dvěma tlumiči.
Modely Civic 1.7 CTDi mají také stejné vysokovýkonné, kapalinou plněné úchyty na každé straně pomocného rámu, jako jejich benzínoví sourozenci – jeden pro převodovku, druhý pro motor. Ty minimalizují přenášení vibrací motoru, zejména při chodu motoru na volnoběh. Kompaktní rozměry motoru také znamenají, že jej lze uložit do prostoru vymezeného designem krátké přídě modelu Civic, což je prvek, který přispívá k prostornému uspořádání interiéru této řady.
Absolvoval jsem s novým motorem 1,7 CTDi testovací jízdu na velmi vhodně vybraném členitém okruhu vedoucího z Prahy přes Lány, Křivoklát a Zdice zpět do Prahy s mnoha zatáčkami a značným výškovým převýšením. Nový motor 1,7 CTDi mně umožňoval svižnou a pružnou jízdu a docílení vysoké průměrné rychlosti. Ocenil jsem velmi dobrou akceleraci i při nižších otáčkách motoru. Velmi kladně hodnotím nízkou hladinu hluku v interiéru vozu, která je na úrovni benzinových motorů.
V souladu se stávající řadou 3-dveřových a 5-dveřových verzí budou modely Civic 1.7 CTDi, které se vyrábějí ve Swindonu ve Velké Británii, dodávány na český a slovenský trh ve dvou stupních výbavy – S a LS. U obou verzí patří mezi prvky standardní výbavy mimo jiné ABS s elektrickým rozdělovačem brzdného účinku EBD, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce na předním sedadle, předpínače předních bezpečnostních pásů, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání vozu, imobilizér s plovoucím kódem, autorádio s přehrávačem, systém pro uchycení dětské sedačky ISOFIX, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče.
Cena tří dveřové Hondy Civic s motorem 1,7 CTDi je ve výbavě S 494 000 Kč, ve vyšší výbavě LS o 50 000 Kč vyšší. Cena pěti dveřové Hondy Civic s motorem 1,7 CTDi je ve výbavě S 514 000 Kč, ve vyšší výbavě LS o 55 000 Kč vyšší. (Ceny jsou uváděny včetně DPH.) Je nutné poznamenat, že i v nižším stupni výbavy cena obsahuje řadu prvků, které jsou u mnohých značek jako výbava za příplatek.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií