Honda Civic Hybrid v prodeji na našem trhu

V porovnání s modelem Civic Sedan s automatickou převodovkou dosahuje Civic Hybrid úspory paliva v městském provozu o 63 % a při jízdě na dálnici až o 27 %.

Model Civic Hybrid, vybavený technologií IMA (Integrated Motor Assist = integrovaná podpora motoru) je průkopnické vozidlo, které nabízí nízkou spotřebu paliva, napomáhá ochraně životního prostředí a vzbuzuje nebývalou pozornost.

Honda Civic Hybrid v prodeji na našem trhu
Honda Civic Hybrid v prodeji na našem trhu

Je poháněn kombinací benzinového motoru s vysokou účinností a elektromotoru tzv. hybridní technologie, která byla poprvé představena společností Honda v roce 2000 v mnohokrát oceněném voze Insight. V letech 2003 a 2004 navíc získal čtyřdveřový Civic IMA ocenění „International Engine of the Year“. Honda tuto skvělou technologii dále rozvinula a zařadila ji do unikátního designu nové řady modelu Civic.

Civic Hybrid nabízí mimořádně čistou a efektivní technologii s vynikající spotřebou paliva a s nejnižšími emisemi ze všech modelů Civic. Nová generace technologie Integrated Motor Assist (IMA), kterou vyvinula společností Honda, pomáhá modelu Civic dosahovat velmi nízké spotřeby a současně splňovat požadavky ekologické normy EURO 4. Vůz je standardně vybaven převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT), která umožňuje další snížení spotřeby. Civic Hybrid dokáže v určitém režimu ustálené jízdy deaktivovat všechny čtyři válce a využít pro svůj pohon výhradně elektromotoru.

Značka Honda se stala průkopníkem trhu hybridních vozidel se svými modely Insight Coupe, Accord V6 Hybrid a s první generací Civic Hybrid, přičemž na celém světě se již prodalo přes 150 000 těchto vozidel.

Základní parametry

  • 1.3-litrový čtyřválcový motor i-VTEC s elektromotorem IMA.
  • Motor i-VTEC o výkonu 70 kW při 6 000 ot./min a točivém momentu 123 Nm při 4 600 ot./min.
  • Nový lehčí, výkonnější a efektivnější asistenční systém Integrated Motor Assist (IMA) s výrazně vylepšenou schopností regenerace energie a s možností provozu pouze na elektřinu (15 kW při 2000 ot/min, 103 Nm při 0-1160 ot/min).
  • Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT) součástí standardní výbavy.
  • Kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km.
  • Hladina emisí splňující požadavky normy EURO 4.
  • Exkluzivní provedení interiéru zahrnuje ukazatele IMA na přístrojovém panelu a dvoubarevné potahy sedadel.

Nové hybridní hnací ústrojí

  • 1,3-litrový motor i-VTEC se systémem variabilního řízení válců (Variable Cylinder Management) a technologií i-DSI
  • Systém Integrated Motor Assist (IMA) čtvrté generace
  • Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT)
  • Regenerační brzdový systém

Nový hybridní systém značky Honda využívá inteligentních funkcí motoru a účinnějšího systému IMA pro dosažení přibližně 20% nárůstu výkonu v porovnání se stávajícím systémem. Díky tomu výkon tohoto systému odpovídá spalovacímu motoru se zdvihovým objemem 1,8 litru, spotřeba paliva je nižší, celý systém je menší a navíc dosahuje bezkonkurenčně nízké úrovně emisí. Nový systém nabízí v porovnání se stávajícím řešením výrazně vyšší výkon i úsporu paliva.

Třístupňový motor i-VTEC využívá pěti rozpojitelných vahadel pro každý válec, ty mohou být spojeny/rozpojeny působením hydraulického systému. Tím je dosaženo tří stupňů řízení ventilů v závislosti na jízdních podmínkách tak, aby bylo dosaženo rovnováhy mezi dynamikou jízdy a spotřebou paliva. Při zpomalování, kdy do válců není vstřikováno palivo, je spalovací cyklus ve válcích zastaven a válce jsou uzavřeny, čímž se sníží tlakové ztráty systémem sání motoru a v porovnání se stávajícím modelem Civic IMA, kde jsou uzavírány pouze tři válce, se úroveň regenerace brzdné energie zlepší o 10%. U stávajícího modelu je technologie VCM (Variable Cylinder Management) sloužící k uzavírání válců rovněž používána k uzavření všech válců – avšak pouze tehdy, je-li vyžadován nízký točivý moment, například při jízdě nízkou rychlostí. V tomto režimu je vozidlo poháněno pouze elektromotorem, zatímco písty běží naprázdno. Co se týče snížení tření, byla přijata prakticky všechna možná opatření včetně využití hliníkových tlakově litých pístů, které se vyznačují menší teplotní rozpínavostí, a tedy i nižším třením při vysokých teplotách, povrch pístních kroužků upravený technologií ion-plate a povrch válců je opracován metodou plateau-honing, aby byl jejich povrch co nejhladší.

Elektromotor, který byl nezávisle vyvinut značkou Honda, využívá cívek s vysokou hustotou vinutí a výkonných magnetů, které v porovnání se stávajícím modelem při zachování stejných rozměrů umožňují dosažení 1,5-násobného výkonu. Invertor používaný pro řízení otáček motoru, který byl rovněž nezávisle vyvinut a vyroben společností Honda, je spojen s elektronickou řídicí jednotkou (ECU) motoru, díky čemuž je zajištěno přesné digitální řízení a umožněno dosažení ještě vyšší účinnosti motoru a nižší spotřeby. Kapacita baterií v porovnání se stávajícím modelem vzrostla přibližně o 30%, přičemž kompaktnější a speciálně tvarovaný prostor pro jejich uložení zajišťuje vyšší účinnost chlazení, odolnost proti vibracím, a tedy i dlouhodobější spolehlivost.

Spalovací motor je vybaven systémem inteligentního duálního a sekvenčního zapalování i-DSI (intelligent Dual and Sequential Ignition) značky Honda, který v každém válci využívá dvou zapalovacích svíček a zlepšuje spalování paliva tím, že obě svíčky v závislosti na jízdních podmínkách vytvoří jiskru buď současně, nebo postupně.

Vozidlo je rovněž vybaveno dynamickým regeneračním brzdovým systémem, který zajišťuje hydraulické řízení brzd v závislosti na úrovni regenerace. To umožňuje maximální regeneraci energie spolu s hladkým brzdným účinkem odpovídajícím tlaku vyvinutému na brzdový pedál. Klimatizace je vybavena hybridním kompresorem, který je poháněn jak spalovacím motorem, tak elektromotorem. Pokud je spalovací motor v režimu automatického zastavení (všechny ventily jsou uzavřeny), je kompresor poháněn elektromotorem. Pokud je vyžadováno rychlé ochlazení interiéru, může být kompresor poháněn spalovacím motorem i elektromotorem současně. Po dosažení požadované teploty je kompresor dále poháněn pouze elektromotorem, čímž je dosaženo vyšší úrovně komfortu i úspory paliva.

Provozní režimy nového hybridního systému Honda

  • Stojící vozidloSpalovací motor je vypnut a spotřeba paliva je nulová.
  • Rozjezd a zrychleníSpalovací motor běží v režimu časování ventilů pro nízkou rychlost s pomocným účinkem elektromotoru.
  • Prudké zrychleníSpalovací motor běží v režimu časování ventilů pro vysokou rychlost s pomocným účinkem elektromotoru.
  • Jízda nízkou rychlostíVentily všech čtyř válců spalovacího motoru jsou uzavřeny a spalování je zastaveno. Motor je poháněn pouze elektromotorem.
  • Mírné zrychlení a jízda vysokou rychlostí Vozidlo je poháněno spalovacím motorem běžícím v režimu časování ventilů pro nízkou rychlost.
  • ZpomalováníVentily všech čtyř válců spalovacího motoru jsou uzavřeny a spalování je zastaveno. Motor provádí regeneraci maximálního množství energie uvolňované v průběhu brzdění a ukládá ji do baterií.

Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT) je u modelu Civic Hybrid součástí standardní výbavy. Nová konstrukce převodovky nabízí širší rozestup mezi maximálním a minimálním převodovým poměrem, díky kterému se zlepšila akcelerace a snížily se otáčky motoru při vysoké rychlosti. Převodovka řadí hladce a předvídatelně a pomáhá udržet systém IMA na úrovni maximální účinnosti.

Prostorové uspořádání

Nový Civic Hybrid je širší a nižší, což mu dodává elegantní a futuristický vzhled a současně přispívá k lepšímu prostorovému uspořádání, ovladatelnosti a jízdním vlastnostem. V porovnání se svým předchůdcem vyrostl nový Civic Hybrid o 65 mm do délky (celková délka dosahuje 4 545 mm) a o 35 mm do šířky (1 750 mm). Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2 700 mm, což je o 75 mm více. Rozchod předních kol je širší o 35 mm (1 505 mm) a rozchod zadních kol o 60 mm (1 545 mm).

Hmotnost vozidla vzrostla přibližně o 100 kg, což je relativně malý nárůst s ohledem na rozsáhlou standardní bezpečnostní výbavu, nové funkce a výrazně vyšší ohybovou a torzní tuhost. Díky 50% podílu vysokopevnostní oceli a novému konstrukčnímu řešení karosérie vzrostla torzní tuhost o plných 35%.

Pozornost si zaslouží palivová nádrž vyrobená z moderního šestivrstvého polyetylenového kompozitu, který zcela zamezuje vypařování paliva, snižuje hmotnost a zvětšuje prostor pro palivo.

Nová je i konstrukce pomocného rámu přídě, která je vyrobena hydraulicky tvarovanými prvky (hydroforming), jež zvyšují její pevnost a tuhost. Uložení tohoto pomocného rámu na speciálních pryžových blocích minimalizuje úroveň přenosu hluku od motoru a vozovky do prostoru pro cestující.

 Moderní dynamický vzhled

Technologicky propracovaný a elegantní vzhled je tvořen dynamickou linií střechy, hladkým, nápadně skloněným čelním sklem (úhel sklonu 23,9 stupně) a krátkými převisy, které zdůrazňují působivý monoformní profil vozidla a jeho nízký a široký “posez“.

Mimořádně přesné slícování panelů přispívá k vynikající aerodynamice. Spodní spojler a ochranné kryty snižují turbulence vzduchu v okolí motoru, zadních kol a zadního nárazníku, zatímco spojler na víku zavazadlového prostoru upravuje proudění vzduchu za vozidlem.

S ohledem na výrazně skloněné čelní sklo a jeho velkou plochu bylo nezbytné použít protilehlé stěrače, které jsou v porovnání s běžnými stěrači schopny pokrýt větší plochu a jejichž lišty jsou ploché, takže je proudící vzduch přitlačuje na sklo.

Bezpečnost

Nová řada Civic včetně sedanu Civic Hybrid je jedním z nejbezpečnějších automobilů ve své třídě. Všechny modely jsou vybaveny protiblokovacím systémem ABS a pro zajištění optimálního brzdného výkonu a stability také elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD). Všechny modely jsou dále vybaveny stabilizačním systémem Vehicle Stability Assist (VSA), který řidiči pomáhá zachovat kontrolu nad vozidlem v zatáčkách, při akceleraci a neočekávaných manévrech tím, že podle potřeby přibrzdí kola buď na levé, nebo na pravé straně. Tento systém také ovládá škrticí klapku a brzdový systém.

Aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech hrají klíčovou roli při ochraně před traumatizací krku v případě nehody. Honda očekává vynikající hodnocení v rámci studie zatížení krku při nehodách, kterou provádí nezávislý britský výzkumný institut Thatcham.

Za účelem snížení počtu úrazů chodců v případě kolize jsou kapota a blatníky modelu Civic Hybrid zkonstruovány tak, aby se v případě kontaktu s hlavou dospělého nebo dítěte deformovaly. Teleskopické podpěry kapoty pohlcující energii a ostatní prvky, jako například ramena stěračů a upevnění blatníků, byly zkonstruovány tak, aby v případě nárazu umožňovaly velkou míru deformace.

Interiéru dominuje dvouzónový přístrojový panel

Uvnitř modelu Civic Hybrid kladli designéři značky Honda důraz zejména na eleganci. Jejich cílem bylo vytvořit vysoce kvalitní, moderní a sportovně laděný prostor nabízející nejmodernější technologie, dostatek odkládacích prostor a inovativní ergonomii. Spotřebitelské výzkumy prokázaly, že zákazníci od modelu Civic Hybrid neočekávají další zvětšování interiéru, proto byla hlavní pozornost věnována zvýšení jeho praktičnosti a vnímání prostoru. Přesto se podařilo vytvořit více místa v oblasti boků, ramen i kolen, a to na všech místech.

Podobně jako nový pětidveřový model Civic, také verze Hybrid nabízí dvouzónový přístrojový panel – palubní desku rozdělenou do dvou horizontálních funkčních zón. Důležité přístroje, jako je například ukazatel rychlosti, jsou umístěny v jeho horní části, aby byly v zorném poli řidiče. Toto designérské řešení využívá velkorysý prostor, který je k dispozici pod výrazně skloněným čelním sklem.

U modelu Civic Hybrid je v horní části přístrojového panelu navíc zobrazován také údaj o okamžité spotřebě paliva, ve spodní části se pak nacházejí informace o úrovni nabití baterie, ukazatel okamžitého stavu IMA – “dobíjení” či “asistence” a indikátor ‚AUTO STOP‘ informující řidiče o tom, že motor se nachází v režimu automatického zastavení motoru. Počítač kilometrů je navíc schopen zobrazit průměrnou spotřebu paliva pro ujetou vzdálenost A a B.

Volant s relativně malým průměrem je výškově i podélně nastavitelný a na levé straně volantu se nacházejí ovládací prvky audiosystému. Přední sedadla byla kompletně přepracována – nyní jsou širší a poskytují lepší oporu. Kromě toho byla optimalizována poloha řidiče vůči volantu a dalším ovládacím prvkům vozidla.

Velkorysá středová konzola je vybavena velkou posuvnou loketní opěrkou. I tehdy, pokud je loketní opěrka zcela vpředu, stále před ní zbývá dostatek prostoru pro držáky nápojů, do kterých se vejdou i velké kelímky. Řadící páka je umístěna v pohodlném dosahu a její kompaktní rozměry umožnily využití prostoru před ní i za ní pro uložení drobností (s dostatkem prostoru pro odložení mobilního telefonu) a pro držák vizitek, který je umístěn na pravé straně. Také v přístrojovém panelu je umístěna celá řada odkládacích prostor – velká přihrádka před spolujezdcem, či spodní kapsa (přihrádka) na středové konzole. Velké odkládací kapsy jsou také na všech dveřích.

Standardně dodávaná automatická klimatizace se ovládá pomocí dvou velkých a praktických otočných ovladačů.

 Upravený podvozek zajišťuje výbornou ovladatelnost a jízdní vlastnosti

Podvozek nové Hondy Civic Hybrid nabízí v porovnání se současným modelem lepší ovladatelnost a vynikající jízdní komfort díky přepracované geometrii systému zavěšení kol a delšímu rozvoru náprav.

Vzpěry MacPherson na přední nápravě poskytují větší úhel sklonu, zatímco inverzně vinuté pružiny zajišťují stabilitu v přímém směru a lepší ovladatelnost pro strmé a citlivé řízení. Změny úhlu natočení kol, tuhost materiálu a nastavení pružin a tlumičů umožnily dosažení vynikajícího lineárního pohybu systému zavěšení kol při každé rychlosti, což se příznivě odráží na lepší přilnavosti pneumatik a bezpečnějších průjezdech zatáčkami. Pro zlepšení komfortu jízdy byla upravena tuhost zavěšení spodního řídicího ramene tak, aby lépe tlumil nerovnosti.

Zavěšení typu dvojitého lichoběžníku má novou konstrukci, která umožňuje delší zdvih tlumičů i lepší umístění samotného tlumiče. Tento delší zdvih tlumičů umožňuje podvozku vozidla lépe pohlcovat nerovnosti snadno a bez nepříjemných rázů. Tlumič je pro dosažení lepšího pákového převodu (vztah mezi pohybem závěsu kola a vzdáleností, po které se tlumič musí pohybovat) umístěn blíže ke kolu. Tím síly vznikající při otřesu nejsou zesilovány a vyladění tlumičů umožňuje maximální využití jejich možností v celém rozsahu. Tyto změny spolu se sportovně orientovaným nastavením pružin a tlumičů výrazně zvyšují celkový sportovní pocit z řízení vozidla. Úroveň bezpečnosti zvyšuje stabilizační systém VSA od společnosti Honda, který je součástí standardní výbavy.

Cena Hondy Civic Hybrid s bohatou výbavou je včetně DPH 649 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...