Honda Civic – historie modelu od 1972 do letošního roku

Současná Honda Civic je tedy za čtyřicet let již devátou generací od jejího uvedení v roce 1972.

Historie modelu Civic:

1. generace (1972-1979)

Model Civic byl na trh uveden jako vize dostupného, ale přesto komfortního a z řidičského hlediska atraktivního vozu značky Honda. První automobil na světě, který splnil požadavky amerického zákona o čistotě ovzduší a čtyři roky po sobě dosáhl nejnižší spotřeby v hodnocení americké agentury pro životní prostředí.

2. generace (1979-1983)

Počet prodaných vozů Civic překročil 2,5 milionu. Na všech hlavních trzích se prodávaly 3, 4 a 5-ti dveřové verze s motory o obsahu od 1,3 do 1,5 litru. Kvůli vyšší účinnosti spalování byl motor CVCC dále upraven a vůz byl vybaven katalyzátorem.

3. generace (1983-1987)

‘Zázračný Civic’ vznikl na základě designového konceptu nazvaného ‘Man-Maximum, Machine Minimum’, kdy v centru pozornosti byl zákazník a automobil mu měl sloužit. Vozů Civic 3. generace se prodalo přes 1,8 milionu, díky čemuž se celkový počet prodaných vozů tohoto jména přehoupl přes 5 milionů.

4. generace (1987-1991)

V této generaci byly u všech verzí použity motory se čtyřmi ventily v každém válci. Poprvé bylo u tohoto modelu použito zavěšení předních i zadních kol se dvěma příčnými rameny převzaté z modelů Accord a Prelude, které zajistilo vynikající stabilitu a ovladatelnost. DOHC VTEC se stal prvním motorem na světě vybaveným elektronickým řízením časování i zdvihu ventilů.

5. generace (1991-1995)

Aerodynamika a snižování spotřeby byly hlavními kritérii při vývoji 5. generace modelu Civic. Nabídka motorů zahrnovala 1,3; 1,4; 1,5 a 1,6litrové agregáty. Špičková technologie VTEC byla použita také u motoru s rozvodem SOHC, čímž se dále podařilo zlepšit rovnováhu mezi spotřebou paliva a výkonem. Další vývoj představoval systém VTEC-E, který směřoval k dalšímu snižování spotřeby paliva. Během tohoto období přesáhl počet vyrobených vozů Civic hodnotu 10 milionů.

6. generace (1995-2000)

Tento Civic byl nejlépe prodávaným vozem tohoto jména – celkem se prodalo přes 3,2 milionu kusů. Pro varianty se 2, 3, 4 a 5 dveřmi 6. generace byl poprvé k dispozici také dvoulitrový dieselový motor. K dispozici byly také benzínové motory se zdvihovým objemem 1,3, 1,4, 1,5, 1,6 a 1,8 litru. Motor s třífázovým systémem VTEC jasně prokázal možnost zvýšení výkonu bez zvyšování spotřeby paliva. Převodovka CVT poprvé nabídla možnost plynulého automatického řazení.

7. generace (2000-2005)

V letech 2000 – 2005 byly vyrobeny 2 miliony vozů Civic 7. generace. Vůz se vyznačoval prostornějším interiérem, zcela novou rovnou podlahou a řadicí pákou umístěnou na palubní desce. Spojením technologií VTEC a VTC (proměnlivé časování ventilů) konstruktéři Honda vytvořili výkonnější motory. Rostoucí ohleduplnost k životnímu prostředí vedla k vytvoření verze Civic IMA (Integrated Motor Assist). Elektromotor spojený s úsporným motorem i-DSI dosáhl unikátního výsledku: 1,3litrový motor nabídl spotřebu srovnatelnou s litrovým motorem, ale zároveň disponoval výkonem srovnatelným s motorem o objemu 1,6 litru. V této generaci byl představen první model Civic Hybrid, který byl poháněn 1,3litrovým motorem. Pokud jde o bezpečnost, model Civic od organizace EuroNCAP obdržel nejvyšší hodnocení v historii za ochranu chodců (podle starého způsobu testování).

8. generace 2006-2011

Pro rok 2006 Honda model rozdělila mezi dvě různé platformy: jednu určenou primárně pro domácí a pro severoamerický trh a druhou určenou pro evropský trh.

Evropská verze je nabízena s 1,8litrový motorem i-VTEC a 1,4litrovým motorem i-DSI a také s výkonným a úsporným dieselovým motorem se zdvihovým objemem 2,2 litru. Vůz se vyznačoval vynikající harmonií mezi dobrou ovladatelností a výkonem, prostorným interiérem a mimořádně nízkou spotřebou paliva. V roce 2009 byl vzhled modelu mírně inovován a byl představen nový, úsporný 1,4litrový motor i-VTEC a nová automatická převodovka. Od roku 1973 bylo ve světě prodáno přes 20 milionů vozů Civic.

9. generace (2011)

Nyní tedy Honda Civic je tedy již devátou generací od jejího uvedení v roce 1979.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...