Honda Civic Coupé se líbí
Od představení první Hondy Civic Coupé uplynulo už 30 let a za tu dobu jich vyjelo na silnice přes 13 miliónů. A přibývají další, v podání sedmé modelové řady tohoto oblíbeného vozu.
Jednou ze čtyř verzí nové řady Honda Civic je provedení Coupé, které se na náš trh dodává výhradně se zážehovým čtyřválcem 1.7 o výkonu 92 kW (125 k). Zatímco tří- a pětidveřová verze se vyrábějí v Anglii a čtyřdveřový sedan v Japonsku, tak kupé pochází v USA, kde bylo jak vyvinuto, tak se tam vyrábí. A protože Američané mají i v „kupátku“ rádi prostorný interiér včetně objemného zavazadlového prostoru, pochází podvozkové platforma včetně rozvoru (2625 mm) i délky (4460 mm) ze sedanu. Od něho se kupé odlišuje maskou chladiče, bočním profilem, jinými koncovými svítilnami a o 40 mm menší světlou i celkovou výškou. Krátký převis vpředu kontrastuje s mohutnou zádí. Sportovní charakter pak podtrhují silně skloněné čelní a zadní okno, které zároveň umocňují pocit prostornosti uvnitř. A to i přesto, že je kratší než předchůdce, což dokonce neovlivnilo ani zavazadlový prostor, jehož objem se zvětšil o 46 litrů.
Také zadní sedadla přístupná širokými dveřmi a sklopnými opěradly (s bočními airbagy) předních sedadel poskytují dostatek místa ve všech směrech.
Hliníkový zážehový čtyřválec 1.7 se systémem proměnného časování ventilů VTEC II zajišťuje při nízkých a středních otáčkách, tzn. zhruba mezi 2000 až 4000 otáčkami, příznivý průběh točivého momentu, což dodává lepší pocit z jízdy, aniž by se to však projevilo na ekonomických a ekologických aspektech. Při 4800/min dosahuje největšího točivého momentu 153 N.m, zatímco výkon 92 kW je k dispozici při 6300/min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 9,5 sekundy a největší rychlosti dosahuje 201 km/h.
Ani se nám nechtělo věřit, že vůz pohání motor o objemu pouhých 1.7 litru. Ačkoliv nejde o klasický „sporťák“, ba ani o rodinný vůz, přesto budil značný zájem veřejnosti, zvláště těch, kteří by si rádi pořídili elegantní, kvalitní a bezpečný automobil. Jízda s Hondou Civic Coupé se nám velice zamlouvala, zvláště v technických partiích vůz držel perfektně stopu a reagoval přesně na sebemenší pohyby volantem.
Při rychlejší jízdě, k níž kupé přímo vybízí, nám doslova vzala dech spotřeba. Na 100 km jsme spotřebovali zhruba mezi 6,5 až 7 litry (výrobce udává 6,7 l, mimo město dokonce 5,5 l).
Za 689 000 Kč dostanete elegantní pětimístné tříprostorové kupé se 4 airbagy, kotoučovými brzdami s ABS a EBD, vyhřívanými zrcátky, centrálním zamykáním, dálkovým ovládáním s imobilizérem, elektrickými okny, výškově nastavitelným volantem a sedadlem, elektronickou klimatizací atd.
12. listopadu 2001, Jindřich Lasík
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Související články
Honda v Milánu představí vizi...
Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...
Honda a GM zahajují výrobu systémů...
Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...
Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...
Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...
Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu
Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...
Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem
Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...