Honda Civic Coupé se líbí
Od představení první Hondy Civic Coupé uplynulo už 30 let a za tu dobu jich vyjelo na silnice přes 13 miliónů. A přibývají další, v podání sedmé modelové řady tohoto oblíbeného vozu.
Jednou ze čtyř verzí nové řady Honda Civic je provedení Coupé, které se na náš trh dodává výhradně se zážehovým čtyřválcem 1.7 o výkonu 92 kW (125 k). Zatímco tří- a pětidveřová verze se vyrábějí v Anglii a čtyřdveřový sedan v Japonsku, tak kupé pochází v USA, kde bylo jak vyvinuto, tak se tam vyrábí. A protože Američané mají i v „kupátku“ rádi prostorný interiér včetně objemného zavazadlového prostoru, pochází podvozkové platforma včetně rozvoru (2625 mm) i délky (4460 mm) ze sedanu. Od něho se kupé odlišuje maskou chladiče, bočním profilem, jinými koncovými svítilnami a o 40 mm menší světlou i celkovou výškou. Krátký převis vpředu kontrastuje s mohutnou zádí. Sportovní charakter pak podtrhují silně skloněné čelní a zadní okno, které zároveň umocňují pocit prostornosti uvnitř. A to i přesto, že je kratší než předchůdce, což dokonce neovlivnilo ani zavazadlový prostor, jehož objem se zvětšil o 46 litrů.
Také zadní sedadla přístupná širokými dveřmi a sklopnými opěradly (s bočními airbagy) předních sedadel poskytují dostatek místa ve všech směrech.
Hliníkový zážehový čtyřválec 1.7 se systémem proměnného časování ventilů VTEC II zajišťuje při nízkých a středních otáčkách, tzn. zhruba mezi 2000 až 4000 otáčkami, příznivý průběh točivého momentu, což dodává lepší pocit z jízdy, aniž by se to však projevilo na ekonomických a ekologických aspektech. Při 4800/min dosahuje největšího točivého momentu 153 N.m, zatímco výkon 92 kW je k dispozici při 6300/min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 9,5 sekundy a největší rychlosti dosahuje 201 km/h.
Ani se nám nechtělo věřit, že vůz pohání motor o objemu pouhých 1.7 litru. Ačkoliv nejde o klasický „sporťák“, ba ani o rodinný vůz, přesto budil značný zájem veřejnosti, zvláště těch, kteří by si rádi pořídili elegantní, kvalitní a bezpečný automobil. Jízda s Hondou Civic Coupé se nám velice zamlouvala, zvláště v technických partiích vůz držel perfektně stopu a reagoval přesně na sebemenší pohyby volantem.
Při rychlejší jízdě, k níž kupé přímo vybízí, nám doslova vzala dech spotřeba. Na 100 km jsme spotřebovali zhruba mezi 6,5 až 7 litry (výrobce udává 6,7 l, mimo město dokonce 5,5 l).
Za 689 000 Kč dostanete elegantní pětimístné tříprostorové kupé se 4 airbagy, kotoučovými brzdami s ABS a EBD, vyhřívanými zrcátky, centrálním zamykáním, dálkovým ovládáním s imobilizérem, elektrickými okny, výškově nastavitelným volantem a sedadlem, elektronickou klimatizací atd.
12. listopadu 2001, Jindřich Lasík
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií