Honda Civic Coupé obohatila domácí trh

Novou generaci nejúspěšnější modelové řady Civic rozšířila také sportovní verze coupé, spojující silný, dynamický výkon spolu s kompaktními vnějšími rozměry.

Hlavním cílem vývoje Hondy Civic coupé bylo vytvořit prostorný interiér při současném zachování vnějších rozměrů a snadném ovládání kompaktního automobilu. Nové kupé je poněkud kratší a vyšší než jeho předchůdce, ale i přes zkrácení celkové délky se konstruktérům podařilo vytvořit prostornější interiér, což odráží zcela novou koncepci takzvaného „vývoje zevnitř ven“, která byla poprvé aplikována právě u nové generace modelu Civic.


Honda Civic Coupé obohatila domácí trh

Honda byla přesvědčena, že nové kupé by mělo mít svou vlastní nezaměnitelnou identitu v rámci ucelené modelové řady Civic. Proto byl jeho vývoj a design svěřen americkému týmu. Dynamičtější linie, nízká zužující se linie střechy a výrazný klínový profil představují sportovní potenciál vozu.

Důležitým cílem vývoje bylo dosažení vysokého stupně bezpečnosti při nárazu spolu s vysokou ohleduplností vůči chodcům při eventuálním vzájemném střetu. Design krátké přídě byl v tomto smyslu opravdovou výzvou pro konstruktéry, kteří účinně rozdělili energii nárazu do dvou paralelních drah. Vysoce pevné nosníky a pomocný rám přídě tak dostatečně absorbují energii. Přední a boční airbagy na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů s omezovačem napětí na předních sedadlech a tříbodové samonavíjecí pásy na všech sedadlech patří do standardní výbavy.


Skelet karosérie byl výrazně zpevněn za použití oceli s vysokou pevností, která navíc zajišťuje extrémní tuhost konstrukce, což má zároveň pozitivní dopad na snížení hlučnosti a vibrací.


Sportovní charakter nového kupé zajišťují dva nové vyspělé zážehové čtyřválce o objemu 1,7 l, které jsou oproti předchůdcům lehčí, ekonomičtější a mají lepší průběh točivého momentu. Verze 1.7i LS nabízí výkon 88 kW (120 k) při 6200 ot./min a točivý moment byl pro zlepšení jízdního výkonu zvýšen z 139 N.m na 152 N.m při 4500 ot./min. Podobně byl zvýšen točivý moment motoru 1.7 l SOHC VTEC-II v provedení ES – z původních 144 N.m při 5400 ot./min u předchozí generace Civicu coupé na 153 N.m při 4800 ot./min. Maximální výkon tohoto motoru je 92 kW (125 k) při 6300 ot./min. Spolu s aerodynamicky tvarovanou karosérií je výsledkem rovněž nižší spotřeba paliva (cca o 10 procent).


Na českém a slovenském trhu bude Honda Civic coupé nabízena ve verzi 1.7i ES VTEC-II za 689 000,- Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...