Hlavním cílem vývoje Hondy Civic coupé bylo vytvořit prostorný interiér při současném zachování vnějších rozměrů a snadném ovládání kompaktního automobilu. Nové kupé je poněkud kratší a vyšší než jeho předchůdce, ale i přes zkrácení celkové délky se konstruktérům podařilo vytvořit prostornější interiér, což odráží zcela novou koncepci takzvaného „vývoje zevnitř ven“, která byla poprvé aplikována právě u nové generace modelu Civic.
Honda byla přesvědčena, že nové kupé by mělo mít svou vlastní nezaměnitelnou identitu v rámci ucelené modelové řady Civic. Proto byl jeho vývoj a design svěřen americkému týmu. Dynamičtější linie, nízká zužující se linie střechy a výrazný klínový profil představují sportovní potenciál vozu.
Důležitým cílem vývoje bylo dosažení vysokého stupně bezpečnosti při nárazu spolu s vysokou ohleduplností vůči chodcům při eventuálním vzájemném střetu. Design krátké přídě byl v tomto smyslu opravdovou výzvou pro konstruktéry, kteří účinně rozdělili energii nárazu do dvou paralelních drah. Vysoce pevné nosníky a pomocný rám přídě tak dostatečně absorbují energii. Přední a boční airbagy na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů s omezovačem napětí na předních sedadlech a tříbodové samonavíjecí pásy na všech sedadlech patří do standardní výbavy.
Skelet karosérie byl výrazně zpevněn za použití oceli s vysokou pevností, která navíc zajišťuje extrémní tuhost konstrukce, což má zároveň pozitivní dopad na snížení hlučnosti a vibrací.
Sportovní charakter nového kupé zajišťují dva nové vyspělé zážehové čtyřválce o objemu 1,7 l, které jsou oproti předchůdcům lehčí, ekonomičtější a mají lepší průběh točivého momentu. Verze 1.7i LS nabízí výkon 88 kW (120 k) při 6200 ot./min a točivý moment byl pro zlepšení jízdního výkonu zvýšen z 139 N.m na 152 N.m při 4500 ot./min. Podobně byl zvýšen točivý moment motoru 1.7 l SOHC VTEC-II v provedení ES – z původních 144 N.m při 5400 ot./min u předchozí generace Civicu coupé na 153 N.m při 4800 ot./min. Maximální výkon tohoto motoru je 92 kW (125 k) při 6300 ot./min. Spolu s aerodynamicky tvarovanou karosérií je výsledkem rovněž nižší spotřeba paliva (cca o 10 procent).
Na českém a slovenském trhu bude Honda Civic coupé nabízena ve verzi 1.7i ES VTEC-II za 689 000,- Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas