Již při prvním pohledu mně zaujal design karoserie Hondy Civic s čistými elegantními ostřeji řezanými liniemi, s krátkou svažující se kapotou a působivě tvarovanými předními světlomety s čirými skly. Krátké přesahy karoserie vpředu i vzadu dávají tušit, že jízda s Hondou Civic bude bezpečná v zatáčkách i při vyšších rychlostech a zároveň, že interiér vozu poskytne cestujícím dostatek prostoru pro pohodlné cestování.
Po usednutí do vozu do pohodlných příjemně tvarovaných sedadel se předpokládaná prostornost interiéru vozu plně potvrdila. Vzhledem k tomu, že sedadla jsou umístěna výše, je rozhled cestujících bohatě proskleným Civicem velmi dobrý a pocit jistoty při vedení nového Civicu se oproti předchozí generaci Civiku dále zvýšil. Zvolení optimální polohy řidiče umožňuje výškově nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Dostatek prostoru nad hlavami cestujících, dostatek prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech umožňuje všem cestujícím pohodlné cestování s novým Civicem i na delší vzdálenosti. Přestěhování řadící páky doprostřed na palubní desku uprazdňuje prostor mezi předními sedadly. Přes zvětšení prostoru pro cestující je i prostor pro zavazadla poměrně velký – 370 litrů. Po sklopení zadních sedadel se zvětší dokonce až na 732 litrů.
Elegantní palubní deska je ergonomicky řešena. Na řadící páku umístěnou na palubní desce jsem si okamžitě zvykl – je umístěna blíže volantu a řazení s ní je velmi pohodlné a přesné. Bezpečnostní prvky základní výbavy Civicu: ABS + EBD, airbagy řidiče i spolujezdce vpředu včetně bočních airbagů a další prvky v základní výbavě vozu dodávají pocit bezpečné jízdy.
Konstrukce podvozku, měkčí pérování, účinné brzdy se systémem ABS a EBD a posilovač řízení mě umožňovali rychlé projíždění i prudších zatáček s pocitem jistoty při vedení vozu. Musím zdůraznit velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.
Motor testovaného Civicu objemu 1,4 litru s 16ti ventily dosahuje maximální výkon 90 k (66 kW ) při 5 600 ot/min. – lehce se však vytočí až do 6 300 ot/min. Maximální točivý moment 130 Nm dosahuje při 4 300 ot/min. Motor ochotně akceleruje a umožňuje sportovní způsob jízdy. Na trojku jsem lehce dosáhl rychlost 135 km/h, kdy začal při 6 300 ot/min. působit omezovač. Na pátou rychlost při rychlosti 130 km/h ukazoval otáčkoměr cca 4 000 ot/min. Do 6 300 ot/min. má tedy ještě značnou rezervu pro zvýšení rychlosti. Výrobce udává maximální rychlost 176 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 11,9 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 6,1 l/100 km, což je o 0,3 l méně něž udává výrobce. Musím však podotknout, že jsem převážně jezdil sám a bez zavazadel, avšak spíše sportovním způsobem jízdy.
Cena testovaného Civicu 1,4i LS s pětirychlostní mechanickou převodovkou s již tradičně bohatou výbavou je 449 000 Kč. (V nižší výbavě S je cena 409 900 Kč.)
Civic je dodáván též s motorem 1,6i s výkonem 110 k (81 kW). U obou motorů je možné zvolit též automatickou čtyřrychlostní převodovku za příplatek 30 000 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas