Model Civic se veřejnosti poprvé představil v červenci 1972 jako první velkosériově vyráběný vůz japonské automobilky. Tím Honda signalizovala svoji příslušnost mezi přední světové výrobce. Od té doby upoutává pozornost zákazníků především kvalitou, spolehlivostí a užitkovostí. O tom ostatně svědčí skutečnost, že přes dvacet let je Civic nejprodávanějším modelem Hondy.
První Civic byl malý, spíš nenápadný hatchback s pohonem předních kol a zážehovými čtyřválci o objemu od 1169 ccm (40 kW/54 k) do 1488 ccm (52 kW/75 k). Byl pokládán za jeden z prvních japonských automobilů schopný konkurovat evropským konkurentům.
Druhá generace (1979) prošla bohatou modernizací, aby si počátkem 80. let získala dobrý zvuk pro svoje kvalitní zpracování a nové technologie. V USA se s motorem CVCC a bez katalyzátoru (!) proslavil Civic jako vozidlo, které je šetrné k životnímu prostředí a splňující přísné normy.
Kompletně přepracovaná třetí řada Civic (1983) zahrnovala třídveřový hatchback, čtyřdveřový sedan, kupé CRX a malé kombi Shuttle 4×4 s přiřaditelným pohonem všech kol.
Větší a výkonnější motory se objevily ve čtvrté generaci (1987), přičemž byly vybaveny čtyřventilovou technikou společně se systémem variabilního časování ventilů VTEC a elektronickým řízením zdvihu ventilů. Poprvé se tak ve třídě kompaktů objevila špičková technika.
Pátá generace (1991) byla doplněna o elegantní kupé vyráběné v USA a sportovní model CRX.
V květnu 1995, kdy Honda uvedla v pořadí už šestou generaci, sjel z montážního závodu v Suzuce desetimiliontý Civic. Byl první s benzinovým motorem, který splňoval přísné kalifornské předpisy pro emise škodlivin LEV. Z evropského pohledu zaujme pak zahájení výroby nového pětidveřového modelu v britském Swindonu.
Nyní jezdí po silnicích už sedmá generace Civiců, kterých se až dosud prodalo přes třináct milionů. V ČR byl už představen čtyřdveřový sedan, kupé, třídveřová verze, nyní se chystá presentace pětidveřového a do konce roku přibude ještě Stream z kategorie MPV. Pro sportovně založené řidiče je určen model R-Type s dvoulitrovým motorem o výkonu 147 kW (200 k).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas