Design karoserie Toureru je mimořádně zdařilý. Od dynamické až agresivní přídě, výrazně klínovitého boku se zužujícím bočním prosklením až k jednoduchému elegantnímu řešení zadku vozu. Že mé hodnocení designu Toureru je oprávněné, potvrdila skutečnost, že při zaparkování vozu se řada kolemjdoucích zastavila a Tourer si prohlížela.
Po usednutí za volant jsem ocenil přehledné řešení palubní desky, kde všechny sdělovače jsou velmi dobře čitelné a i všechny ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Sedadla jsou pohodlná s dobrým bočním vedením. Interiér vozu je prostorný a přes svou velikost je útulný.
Zavazadlový prostor má objem 576 litrů. Accord Tourer má důmyslný systém sklápění opěradel zadních sedadel jediným pohybem, takže opěradla zadních dělených sedadel lze skutečně jediným pohybem jedné ruky sklopit, sedák vyklopit a vztyčit (se současným překlopením opěrek hlavy dopředu) a vytvořit tak dokonale rovnou podlahu pro uložení nákladu. Integrované bezpečnostní pásy v opěradle činí tento úkon ještě snadnějším. Objem zavazadlového prostoru se tak zvětší z 576 litrů na 921 litrů.
Zadní dveře poháněné elektromotorem se otevírají a zavírají v několika vteřinách a jsou ovládány spínačem na dálkovém ovládání nebo pomocí spínače, umístěného na jejich spodní hraně. Možné je i plně ruční ovládání, jelikož do systému je samozřejmě zabudován bezpečnostní mechanizmus. Mimořádně široké zadní dveře usnadňují nakládání a vykládání nákladu. Další užitečnou výbavou je podpodlažní úložný prostor, zakrytý uzamykatelným krytem.
Honda Accord Tourer je dlouhá 475 cm, široká 176 cm a vysoká 147 cm. Světlou výšku má 15 cm. Rozvor náprav 272 cm.
Benzinový čtyřválcový šestnáctiventilový motor 2,4 l DOHC má výkon je 140 kW (190k) při 6800 ot/min a nejvyšší kroutící moment 223 Nm při 4500 ot/min. Motor využívá technologii i-VTEC, poskytující trvale vysoký výkon při všech režimech běhu motoru, za který není nutno platit vysokou spotřebou paliva a zvýšenými emisemi výfukových plynů. Motor ochotně bez prodlevy zrychloval i v poměrně nižších otáčkách.
Výkonný motor se šestistupňovou optimálně odstupňovanou převodovkou mně umožňoval spolu s velmi dobře konstrukčně řešeným podvozkem plně sportovní jízdu s tímto vozem. I při projíždění zatáčkami ve vyšších rychlostech držel Tourer velmi dobře stopu a minimálně se nakláněl. K mému bezpečnému pocitu při jízdě významně přispěl i účinný brzdový systém ABS +EBD a stabilizační systém VSA.
Při hodnocení Tourera nelze opomenout jeho aerodynamiku s nízkým součinitelem odporu vzduchu. Tato skutečnost spolu s velmi dobře odhlučněným motorem a podvozkem zaručuje v interiéru vozu minimální hladinu hluku, což významně přispívá k příjemnému cestování a pohodě všech cestujících zejména snížené únavě především řidiče.
Výrobce udává u Accordu Tourer s mechanickou šestistupňovou převodovkou maximální rychlost 220 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 sekund a kombinovanou průměrnou spotřebu 9,8 l/100 km. Během testu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu o 0,7 l nižší než udává výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Accord Tourer s motorem 2,4 je dodáván pouze v nejvyšší výbavě Executive. Ta obsahuje rozsáhlou výbavu, která je obsažena již v základní ceně: výškově nastavitelný volant ve dvou osách, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, systémy ABS+EBD, stabilizační systém VSA, airbagy řidiče a spolujezdce, boční a okenní airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech (přední s vnitřním chlazením), tempomat, HID reflektory, přední mlhová světla, dešťový senzor, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná vnější zrcátka, dvouzónová el. klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, autorádio s přehrávačem na 6 CD s ovládáním na volantu, elektricky ovládané střešní okno, dálkově ovládané elektrické otvírání a zavírání zadních výklopných dveří, šestnácti palcové disky kol z lehkých slitin s širokými pneumatikami a další položky dnes již u vozů této třídy běžné. Jako volitelný doplněk lze zvolit modernizovaný systém satelitní navigace DVD ovládaný sedmipalcovou dotykovou obrazovkou.
Cena testované Hondy Accord Tourer s motorem 2,4 a šestistupňovou manuální převodovkou v nejvyšším stupni výbavy Executive je 949 000 Kč včetně DPH. (S automatickou pětistupňovou převodovkou o 40 000 Kč vyšší.)
Při porovnávání cen s modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu, že uvedená cena Hondy Accord Tourer obsahuje rozsáhlou základní výbavu, která u některých modelů ostatních značek je výbavou příplatkovou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií