Honda Accord s pěti dveřmi v testu redakce

Accordem v pětidveřovém provedení dokázala Honda, že lze skloubit užitečnost s elegancí: reprezentačního vozu s vlastnostmi praktického rodinného vozu.

Honda Accord s pěti dveřmi v testu redakce

Accord mě zaujal svým elegantním harmonickým designem zdůrazňujícím dynamiku vozu a možnost sportovní jízdy s ním. Zároveň ve mně pohled na Accord vyvolal pocit pevnosti a bezpečnosti tohoto vozu. Honda Accord v pětidveřovém provedení se liší od Accordu v provedení sedan změněnou zádí. Zadní – páté dveře lze otevřít vysoko, což spolu s nízko položeným prahem pátých dveří značně usnadňuje manipulaci s nákladem. Mimoto nám pětidveřové provedení umožňuje sklopit zadní sedadla do téměř rovné podlahy bez nutnosti demontáže opěrek hlavy na zadních sedadlech a bez nutnosti posunu předních sedadel. Objem zavazadlového prostoru se při nesklopených zadních sedadlech zvýšil na 430 litrů. V zavazadlovém prostoru naleznete na obou stranách uzavíratelné přihrádky na drobné předměty i praktickou 12 V zásuvku s možností využití na chladničku neb připojení vysavače neb jiných elektrických spotřebičů.

Interiér pětidveřového Accordu poskytuje všem pěti cestujícím plně dostačující prostor i pro dlouhotrvající dálkové jízdy. Sedadla jsou pohodlná, u řidiče i výškově seřiditelné s možností nastavení tuhosti bederní opěrky. Anatomicky velmi dobře tvarované sedadlo s výborným bočním vedením mně umožňovalo rychlé projíždění zatáček. Výškově nastavitelný volant umožňuje řidiči zaujmout optimální polohu pro bezpečné vedení vozu, k čemuž významně přispívají i velké prosklené plochy všech oken. Na palubní desce jsou stejně jako u sedanu rozmístěny všechny přístroje a ovládače tak, aby zbytečně neodváděly pozornost řidiče od situace na silnici.


Honda Accord s pěti dveřmi v testu redakce

minimální únavě řidiče i cestujících přispívá výborné odhlučnění motoru a podvozku i aerodynamické ztvárnění karoserie, které zabezpečuje, aby obtékající vzduch nepůsobil hluk. Hladina hluku v interiéru je minimální, zvuk motoru pronikal do interiéru na velmi nízké úrovni – takové, jako je podle mého názoru nezbytně nutný pro jeho vnímání řidičem pro řízení vozu.

Bezpečnostní výbava Accordu je již v základní výbavě velmi bohatá: obsahuje mimo jiné: brzdový systém ABS s EBD, airbagy na obou předních sedadlech včetně airbagů bočních a posilovač řízení. I ostatní základní výbava je rozsáhlá: mimo jiné obsahuje elektrické ovládání bočních oken a vnějších vyhřívaných zpětných zrcátek, elektricky ovládané střešní okno, tempomat, klimatizaci a autoradio s přehrávačem.


Honda Accord s pěti dveřmi v testu redakce

Testovaný Accord měl benzinový čtyřválcový šestnáctiventilový motor 2.0 SOHC s maximálním výkonem 148 k (108 kW) dosahovaným při 6 000 ot/min. Časování a zdvih ventilů jsou variabilní, jsou elektronicky řízeny (systém Honda VTEC). Při zvýšení otáček motoru tento systém zabezpečuje změnu časování a zdvihu ventilu a tím dochází k významnému nárůstu výkonu. Při každém dotyku plynu jsem cítil okamžitou reakci motoru a zrychlení vozu. Maximální rychlost udává výrobce 208 km/h a nejvyšší točivý moment 184 Nm při 4 800 ot/min. a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s. Dvojku jsem vytočil na rychlost 96 km/h, trojku lehce na 130 km/h. Na dálnici při rychlosti 130 km/h vykazoval motor při pětce necelých 4 000 ot/min. Během testu jsem docílil průměrnou kombinovanou spotřebu 8,5 l/100 km, což je o 0,1 l na 100 km méně než udává výrobce. Při testu byl vůz ponejvíce obsazen pouze dvěma osobami, jezdil jsem však svižně.

Konstrukce podvozku, účinné brzdy s ABS s EBD, výkonný motor, přesné řízení s posilovačem, dobře zvolené odstupňování převodovky a její přesné řazení mně umožňovaly sportovní jízdu s pětidveřovým Accordem tak jako při testování sedanu. Přestože se celková hmotnost pětidveřového Accordu oproti čtyřdveřové verzi sedanu zvýšila, vůz si zachoval plně neutrální chování – po celou dobu testu jsem nepozoroval ani přetáčivost nebo nedotáčivost vozu.


Cena pětidvéřové Hondy Accord včetně výše uvedené bohaté základní výbavy s motorem 2,0 s mechanickou 5ti stupňovou převodovkou je 849 000 Kč. U výbavy bych snad neměl uvádět výraz základní, protože tato výbava obsahuje prakticky vše – dokoupit lze snad jen zadní spoiler. Pokud si zvolíte automatickou převodovku, pak je cena vozu o 50 000 Kč vyšší.


Stejný model vozu lze zakoupit s motorem 1,8i VTEC s výkonem 136 k a jeho cena je 699 000 Kč. Výbava tohoto modelu je menšího rozsahu – neobsahuje přední mlhová světla, ostřikovače předních světel, alarm systém, střešní okno, tempomat, elektronickou regulaci klimatizace a disky kol z lehkých slitin.


Pětidveřová Honda Accord je vyráběna tak jako sedan v britském závodu Hondy ve Swindonu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...