Accord mě zaujal svým elegantním harmonickým designem zdůrazňujícím dynamiku vozu a možnost sportovní jízdy s ním. Zároveň ve mně pohled na Accord vyvolal pocit pevnosti a bezpečnosti tohoto vozu. Honda Accord v pětidveřovém provedení se liší od Accordu v provedení sedan změněnou zádí. Zadní – páté dveře lze otevřít vysoko, což spolu s nízko položeným prahem pátých dveří značně usnadňuje manipulaci s nákladem. Mimoto nám pětidveřové provedení umožňuje sklopit zadní sedadla do téměř rovné podlahy bez nutnosti demontáže opěrek hlavy na zadních sedadlech a bez nutnosti posunu předních sedadel. Objem zavazadlového prostoru se při nesklopených zadních sedadlech zvýšil na 430 litrů. V zavazadlovém prostoru naleznete na obou stranách uzavíratelné přihrádky na drobné předměty i praktickou 12 V zásuvku s možností využití na chladničku neb připojení vysavače neb jiných elektrických spotřebičů.
Interiér pětidveřového Accordu poskytuje všem pěti cestujícím plně dostačující prostor i pro dlouhotrvající dálkové jízdy. Sedadla jsou pohodlná, u řidiče i výškově seřiditelné s možností nastavení tuhosti bederní opěrky. Anatomicky velmi dobře tvarované sedadlo s výborným bočním vedením mně umožňovalo rychlé projíždění zatáček. Výškově nastavitelný volant umožňuje řidiči zaujmout optimální polohu pro bezpečné vedení vozu, k čemuž významně přispívají i velké prosklené plochy všech oken. Na palubní desce jsou stejně jako u sedanu rozmístěny všechny přístroje a ovládače tak, aby zbytečně neodváděly pozornost řidiče od situace na silnici.
K minimální únavě řidiče i cestujících přispívá výborné odhlučnění motoru a podvozku i aerodynamické ztvárnění karoserie, které zabezpečuje, aby obtékající vzduch nepůsobil hluk. Hladina hluku v interiéru je minimální, zvuk motoru pronikal do interiéru na velmi nízké úrovni – takové, jako je podle mého názoru nezbytně nutný pro jeho vnímání řidičem pro řízení vozu.
Bezpečnostní výbava Accordu je již v základní výbavě velmi bohatá: obsahuje mimo jiné: brzdový systém ABS s EBD, airbagy na obou předních sedadlech včetně airbagů bočních a posilovač řízení. I ostatní základní výbava je rozsáhlá: mimo jiné obsahuje elektrické ovládání bočních oken a vnějších vyhřívaných zpětných zrcátek, elektricky ovládané střešní okno, tempomat, klimatizaci a autoradio s přehrávačem.
Testovaný Accord měl benzinový čtyřválcový šestnáctiventilový motor 2.0 SOHC s maximálním výkonem 148 k (108 kW) dosahovaným při 6 000 ot/min. Časování a zdvih ventilů jsou variabilní, jsou elektronicky řízeny (systém Honda VTEC). Při zvýšení otáček motoru tento systém zabezpečuje změnu časování a zdvihu ventilu a tím dochází k významnému nárůstu výkonu. Při každém dotyku plynu jsem cítil okamžitou reakci motoru a zrychlení vozu. Maximální rychlost udává výrobce 208 km/h a nejvyšší točivý moment 184 Nm při 4 800 ot/min. a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s. Dvojku jsem vytočil na rychlost 96 km/h, trojku lehce na 130 km/h. Na dálnici při rychlosti 130 km/h vykazoval motor při pětce necelých 4 000 ot/min. Během testu jsem docílil průměrnou kombinovanou spotřebu 8,5 l/100 km, což je o 0,1 l na 100 km méně než udává výrobce. Při testu byl vůz ponejvíce obsazen pouze dvěma osobami, jezdil jsem však svižně.
Konstrukce podvozku, účinné brzdy s ABS s EBD, výkonný motor, přesné řízení s posilovačem, dobře zvolené odstupňování převodovky a její přesné řazení mně umožňovaly sportovní jízdu s pětidveřovým Accordem tak jako při testování sedanu. Přestože se celková hmotnost pětidveřového Accordu oproti čtyřdveřové verzi sedanu zvýšila, vůz si zachoval plně neutrální chování – po celou dobu testu jsem nepozoroval ani přetáčivost nebo nedotáčivost vozu.
Cena pětidvéřové Hondy Accord včetně výše uvedené bohaté základní výbavy s motorem 2,0 s mechanickou 5ti stupňovou převodovkou je 849 000 Kč. U výbavy bych snad neměl uvádět výraz základní, protože tato výbava obsahuje prakticky vše – dokoupit lze snad jen zadní spoiler. Pokud si zvolíte automatickou převodovku, pak je cena vozu o 50 000 Kč vyšší.
Stejný model vozu lze zakoupit s motorem 1,8i VTEC s výkonem 136 k a jeho cena je 699 000 Kč. Výbava tohoto modelu je menšího rozsahu – neobsahuje přední mlhová světla, ostřikovače předních světel, alarm systém, střešní okno, tempomat, elektronickou regulaci klimatizace a disky kol z lehkých slitin.
Pětidveřová Honda Accord je vyráběna tak jako sedan v britském závodu Hondy ve Swindonu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií