Nová modelové řada Accord byla od svého uvedení na trh v roce 1998 velmi kladně hodnocena zákazníky i odborným tiskem. Záhy byly všestranné kvality a zejména bezpečnost Accordu potvrzeny nejvyšším dosažitelným skóre v rámci testovacího programu Euro NCAP. Navíc motor 1.8 l VTEC získal titul „Motor roku 2000“ v kategorii agregátů s objemem 1.4 – 1.8 l.
Honda nyní zavádí další zlepšení této modelové řady, včetně zdokonaleného designu, výkonu a jízdního komfortu. Přibyl rovněž atraktivní motor 2.3 l VTEC, který výrazně rozšiřuje nabídku jednotlivých verzí. Nový 2.3litrový Accord v sobě spojuje vysoký výkon a pružnost při zachování vynikající hospodárnosti.
Svojí konstrukcí a parametry je nový 2.3litrový motor SOHC VTEC podobný čtyřválci 2.0 l, který na trhu nahradí. Zajímavým rysem jsou dva vyvažovací hřídele, umožňující velmi vyvážený běh. Největší výkon je 152 koní (113 kW) při 5700 ot./min, nejvyšší točivý moment činí 206 Nm při 4700 ot./min a zvláště plochá křivka točivého momentu předurčuje vynikající pružnost v pásmu nízkých a středních otáček. Díky tomu dosahuje spotřeba paliva v kombinovaném cyklu velmi příznivé hodnoty 8.7 l / 100 km. Hodnota akcelerace z 0 na 100 km/hod je pouhých 9.8 sekund.
Nový motor odpovídá emisním požadavkům EU2000 i D4. V tomto motoru jsou malá množství vzduchu pod vysokou rychlostí vstřikována vstřikovací palivovou tryskou, což zaručuje optimální rozprášení palivové směsi a současně omezuje emise HC. Sací potrubí s proměnnou délkou zajišťuje optimální plnění válců ve všech režimech práce motoru a pomáhá k dosažení nejlepšího možného průběhu točivého momentu. Rychlého zahřátí katalyzátoru po nastartování motoru je dosaženo použitím výfukového sběrného potrubí z ocelolitiny, které eliminuje tepelné ztráty, a úpravou časování zapalování během této doby.
Nový čtyřválec 2.3 l VTEC je velmi dobře sladěn s pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou Sequential Sports Shift, která nabízí řidiči volbu mezi konvenčním samočinným řazením nebo, po přesunutí řadicí páky do malé boční kulisy, manuální řazení. Při něm řadí řidič pohybem páky vpřed (na vyšší stupeň) a vzad (na nižší stupeň). Rychlejší řazení v tomto módu zvyšuje kontrolu řidiče nad vozem. Samočinná převodovka je vybavena poslední generací systému Grade Logic Control, které řidiči ocení zvlášť v úsecích častých zatáček. Systém totiž přizpůsobuje módy řazení aktuálním jízdním podmínkám a charakteru vozovky. Má také lineární solenoid kontrolující hydraulický tlak v převodovce, což přináší rychlejší a plynulejší řazení.
Nová Honda Accord má větší individualitu a výraznější rysy díky řadě úprav designu. Všechny modely jsou nyní vybaveny nově tvarovanou maskou s novým znakem „H“ a povrchem v matně modrošedé barvě, zatímco hlubší nárazníky vepředu i vzadu zajišťují agresivnější, sportovnější vzhled. Podobný, přepracovaný znak „H“ se nalézá na zádi (resp. na víku zavazadlového prostoru); kryty zadních světel jsou inovovány novým horizontálním bílým zvýrazněním. 2.3litrová verze je vybavena 16palcovými litými koly s pneumatikami 205/50 R16.
Akcelerace modelů Accord se zlepšila díky úpravě poměrů převodových stupňů, a to jak u manuální, tak u samočinné převodovky. V přepracované čtyřstupňové samočinné převodovce se akcelerace zlepšila o více než 10 % při zařazeném 1., 2. a 3. stupni a o více než 30 % při 4. stupni.
Podvozek Hondy Accord s dvojím lichoběžníkovým předním a pětiprvkovým zadním závěsem byl oceňován pro přesnost ovládání a příkladné jízdní vlastnosti. Nyní konstruktéři ještě více doladili jízdní komfort, přesnost řízení a ovladatelnost u všech verzí s výjimkou Type-R. Průzkum mezi zákazníky ukázal, že Accord by mohl mít komfortnější charakteristiku jízdy. Proto byla nyní změněna charakteristika nastavení tlumičů. Dalšího zdokonalení, zvláště při jízdě po dálnici, bylo dosaženo posílením zadního rámu a použitím měkčích pouzder zadních závěsů. Vibrace karosérie tím byly zredukovány o plných 20 procent. O 30 % byla posílena odolnost řízení proti přenosu vibrací úpravou geometrie předního zavěšení a použitím menšího poměru převodovky řízení. Úpravy charakteristiky posilovače řízení umožnily lineárnější pocit z řízení vozu, které je nyní více citlivé a zprostředkuje řidiči lepší kontakt s vozovkou.
Cena Hondy Accord sedan s motorem 2,3 s mechanickou převodovkou je 889 000 Kč, s automatickou převodovkou (umožňující i ruční řazení) pak 939 000 Kč. Výbava obou verzí je velmi bohatá a je obsažena v základní ceně: od ABS s EBD, airbagů na obou předních sedadlech i bočních, radia, kompletního elektrického vybavení až po tempomat a elektronickou klimatizaci. Hondu Accord Sedan s motorem 2,3 můžete obdržet do 4 dnů, pokud vůz v barvě podle vaší volby bude v celním skladu – v současné době jsou na skladě 4 barvy s mechanickou převodovkou a 3 barvy s automatickou převodovkou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas