Euro NCAP vyvinul nový systém hodnocení, který se soustředí na komplexní bezpečnost vozů, a podle něj Accord získal 5 hvězdiček.
Nový systém hodnocení nahradil ten starý, podle kterého měl Accord 5 hvězdiček v kategorii ochrany dospělých pasažérů, 4 hvězdičky v kategorii ochrany dětí ve voze a 3 hvězdičky v kategorii ochrany chodců.
Nový systém hodnocení používá vážené bodování kombinující mnohé aspekty bezpečnostních charakteristik vozu: ochrana dospělých (50%), dětí (20%) a chodců (20%) spolu s dostupností zařízení napomáhající ke zvyšování bezpečnosti (10%). Na dosáhnutí 5 hvězdiček je potřeba celkově nejméně 70%. Na splnění podmínek hodnocení musí být zařízení napomáhající zvyšování bezpečnosti (v případě Hondy označované jako VSA) zabudováno jako standardní výbava do 85% všech vozů modelové řady EU 27 2009.
Honda Accord, která získala 5 hvězdiček od Euro NCAP, dosáhla v novém systému komplexního hodnocení bezpečnosti vozů Euro NCAP špičkového výsledku – celkový vážený průměr ve výši 78%.
Bezpečnostní profil vozu Honda Accord
Navíc k aspektům charakterizujícím bezpečnost, které byly hodnoceny ze strany Euro NCAP, disponuje Accord celou paletou dalších pasivních a dynamických bezpečnostních systémů poskytujících ještě vyšší bezpečnost.
Asistent stability vozidla (Vehicle Stability Assist – VSA)
Systém VSA je standardní výbavou celé modelové řady a je určen na napomáhání řidiči při zachování kontroly nad vozem při přecházení zatáčkou, při zrychlování a také při rychlém manévrovaní aplikováním brzdné síly podle nutnosti na pravé, či levé kolo a řízením točivého momentu motoru podle potřeby.
Motion adaptive EPS
Nový Accord je vybaven i inovativním systémem, který kombinuje účinky VSA a elektronického posilovače řízení EPS. Nazývá se Motion adaptive EPS, neboť rozpoznává nestabilitu při smyku, při projíždění zatáčkou a při brzdění a automaticky iniciuje řídící impulsy navádějící řidiče na řízení správným směrem.
Tyto impulsy téměř necítíme a kontrola nad řízením stále zůstává na řidiči. Podpůrný točivý moment volantu však poskytuje dostatečný impuls na to, aby nabádal řidiče k intuitivní aktivitě a v důsledku toho je reakce řidiče dostatečná k opětovné stabilitě a zkrácení brzdné dráhy, což umožňuje zachování kontroly nad vozem.
Pokrokový systém pomoci řízení volitelný pro všechny modely
Pokrokový systém pomoci řízení (ADAS) od Hondy je volitelnou výbavou při stupni výbavy Executive u motorů 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC a představuje soubor tří inovativních technologií, které povyšují bezpečnost na novou úroveň.
Asistent udržování v jízdním pruhu (Lane Keeping Assist (LKAS))– používá kameru na detekci odchylování se od jízdního pruhu a podle nutnosti upravuje točivý moment volantu a tím snižuje zátěž při řízení vozu a současně zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control – ACC)– používá radar s milimetrovou vlnovou délkou k zachování minimální nastavené vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu a poskytuje tak uvolněnější a méně namáhavý zážitek z řízení.
Brzdní systém zmírnění následku kolize (Collision Mitigation Brake System -CMBS)– monitoruje vzdálenost mezi Accordem a vpředu jedoucím vozem a také rychlost přibližování se k němu a ihned, když vzniká pravděpodobnost srážky, upozorňuje na to řidiče a pokud je srážka již nezvratná, snižuje její intenzitu.
Tyto systémy doplňují prvky pasivní bezpečnosti Accordu
– které zahrnují přepínače a omezovače napnutí bezpečnostních pásů předních sedadel, přední airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, airbagy podél celé kabiny a také úchytky ISOFIX a kotvící body na popruhy na bezpečné upevnění dětských sedaček ve všech modelech.
Na minimalizaci krčních poranění jsou určeny aktivní hlavové opěrky předních sedadel, které se uvádějí do činnosti tak, že když v případě nárazu zezadu je osoba stlačena do sedadla, aktivuje se pevná ploška v opěradle, která aktivuje spojení s opěrkou a potlačí ji dopředu na podepření hlavy.
Konstrukce karosérie s pokrokovou kompatibilitou (Advanced Compatibility Engineering – ACE)
– která se postupně zavádí do všech modelů vozů značky Honda, poskytuje značně zvýšenou ochranu posádky v různých reálných situacích, při kterých dochází ke srážce.
Vepředu namontovaný základní rám je určen na ochranu před deformací kabiny tak, že rozděluje síly podél různých drah přenášejících zátěž a odvádí je mimo prostor pro pasažéry. Toto je zvláště důležité v případech, když čelní náraz nastává mezi vozy s různou výškou, hmotností nebo konstrukcí rámu.
Na dosažení velmi vysoké úrovně bezpečnosti při bočním náraze, zvýšili konstruktéři Hondy boční část karosérie a zvolili jiné specifikace materiálů, aby byla zabezpečena požadovaná úroveň tuhosti a síly kritických oblastí bez zbytečného zvýšení hmotnosti.
Nový Accord též obsahuje mnohé prvky známé už z předcházejících modelů Hondy, včetně závěsů stěračů předních skel zkonstruovaných tak, aby se při nárazu zlomily a odpadly, energii absorbujících úchytů předních nárazníků a závěsů kapoty podél volného prostoru pod kapotou, což poskytuje větší prostor pro deformaci.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií