Honda Accord 1.8: Svezení s „Motorem roku“

V závěru loňského roku prošla šestá generace Hondy Accord lehkou modernizací, jejíž výsledkem jsou mj. nové pohonné zážehové jednotky či designerské úpravy.

Poslední, v pořadí šestá generace, Hondy Accord vyjela na silnice v roce 1998, čímž japonská značka značně posílila své ambice v segmentu střední třídy. V závěru roku 2000 přistoupil výrobce k inovaci vozu, která jednak zvyšuje technickou úroveň, jednak vylepšuje design.


Honda Accord 1.8: Svezení s „Motorem roku“

Zákazník si může vybrat mezi čtyř a pětidveřovým provedením, zážehovými čtyřválci 1.8, 2.0 a 2.3 a mechanickou či samočinnou převodovkou. My jsme si vybrali pětidveřovou verzi 1.8 VTEC a rozhodně jsme nelitovali. Jen si připomeňme, že všechny motory jsou technicky dokonalé s vysokým výkonem, vytříbeným chodem, nízkými emisemi a nízkou spotřebou. Nejmladší generace Accordu byla vyvinuta speciálně podle potřeb evropského trhu a tak 80 procent všech dílů má svůj původ v Evropě a vůz je vyráběn v britském Swindonu. Model dostal novou pětiúhelníkovou mřížku chladiče s výrazným modifikovaným firemním znakem „H“, který najdeme i na pátých dveřích. Níže uložené tlumiče vpředu i vzadu propůjčují vozu sportovní duch a zadní skupinové svítilny mají nový kryt.

Honda Accord 1.8: Svezení s „Motorem roku“

Nová příjemně polstrovaná sedadla s hlubokým sedákem a dobrým držením těla lze pákou výškově nastavit a také jejich sklon si lze přizpůsobit svým potřebám. K optimální pozici sezení přispívá i výškově nastavitelný volant. Dostatek místa poskytují i zadní sedadla, jejichž opěradla jsou dělená v poměru 60 : 40 a můžeme je sklopit do takřka rovné podlahy a to, aniž bychom museli posunout přední sedadla nebo vyjmout opěrky hlavy. Snadný přístup do zavazadlového prostoru (objem 430 l) ulehčuje nízko položený práh pátých dveří. Na bocích je „kufr“ vybaven praktickými uzavíratelnými přihrádkami na drobné předměty a také 12V zásuvkou.

Honda Accord 1.8: Svezení s „Motorem roku“

Přední kola poháněl zážehový čtyřválec o objemu 1850 ccm, ověnčený titulem „Motor roku 2000“ v kategorii 1.4 až 1.8 litru. S elektronicky ovládaným systémem variabilního časování a zdvihu ventilů (VTEC) dosahuje výkonu 100 kW (136 k) při 6000 ot./min, přičemž největší točivý moment 175 N.m při 4800 ot./min. zajišťuje největší rychlost 205 km/h a zrychlení z klidu na „stovku“ za 10,6 sekund. Velice pružný motor reaguje na každý dotek plynového pedálu a uspokojí tak i náročné řidiče. Motoru také prospěla modifikace několika převodových poměrů, což vede k lepšímu využití výkonu motoru. S mechanickou pětistupňovou převodovkou se zrychlení na „dvojku a trojku“ změnilo o 7,6 %, resp. 5,8 %. Jak jsme se tedy mohli sami přesvědčit, ocenění si agregát plně zaslouží.

Honda Accord 1.8: Svezení s „Motorem roku“

Hondu Accord 1.8 jsme si vyzkoušeli jak na dálnici, tak ve městě, ale nejvíce se nám jízdní vlastnosti zamlouvaly v technických pasážích. Při obsazení dvěma osobami jsme dosáhli průměrné spotřeby kolem 8 litrů (výrobce udává 8,4 l/100 km, ve městě 11,2 l a mimo město 8,4 l).


Honda Accord 1.8: Svezení s „Motorem roku“

K výborným jízdním vlastnostem přispívá především vylepšený podvozek se změněnou charakteristikou tlumičů, zesíleným zadním pomocným rámem a upravenou geometrií zavěšení předních kol. Nový posilovač řízení umožňuje příjemnější a citlivější ovládání vozidla a lépe tak zprostředkovává kontakt s vozovkou.

Honda Accord 1.8: Svezení s „Motorem roku“

Za volantem Accordu jsme se cítili také velice bezpečně, zvláště, když nedávné testy bezpečnosti Euro NCAP potvrdily vysokou míru odolnosti proti následkům čelních a bočních kolizí, což dokládá nejvyšší možné ocenění čtyř hvězdiček. Ve své třídě tak získal Accord první místo, ovšem to neznamená, že se vám nemůže nic stát. Pamatujte vždy na to, že fyzikální zákony ošidit nelze. V základní výbavě LS zahrnuje vůz mj. dva čelní i boční airbagy, ABS+EBD. Mezi další prvky výbavy, které zahrnuje cena 699 000,- Kč, patří posilovač řízení, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka (vyhřívaná) i boční okna, klimatizaci, stírač zadního okna (zapíná se při zařazení zpátečky), imobilizér, dálkové centrální zamykání atd.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...