Průběžné hlavové airbagy, které na levé i pravé straně vozu kryjí oblast předních i zadních bočních oken, podstatně snižují riziko poranění pasažérů při bočních nárazech. Průběžné hlavové airbagy o objemu 25 litrů se po aktivaci naplňují během pouhých 25 až 30 milisekund a formují se do tvaru 150 milimetrů silné okenní „záclony“. Ta pružně zachytí hlavy pasažérů při nárazech ze strany, čímž se výrazně snižuje nebezpečí poranění hlavy a krční páteře. Nové hlavové airbagy budou nejprve k dispozici pro modely Opel Corsa, Astra a Zafira, později se objeví i v dalších modelech.
„Rozhodnutí zavést plnoobjemové průběžné hlavové airbagy nejdříve do našich nejprodávanějších modelů, zejména do Zafiry, plně odpovídá naší dlouhodobé strategii co nejrychlejšího zavádění nejmodernějších technologií do velkosériově vyráběných modelů,“ říká Hans H. Demant, ředitel Mezinárodního technického a vývojového centra ITDC. „Díky komplexní škále ochranných prvků, která obsahuje například čelní a boční airbagy, pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů, bezpečnostní uchycení pedálů PRS, aktivní opěrky hlav a nyní i plnoobjemové průběžné hlavové airbagy, nabízejí naše modely skutečně maximální míru bezpečnosti.“
Inženýři ITDC věnovali velkou pozornost především umístění jejich předních a zadních kotevních bodů, přičemž hlavní snahou bylo jejich umístění co nejníže, aby naplněné průběžné airbagy poskytovaly co nejúčinnější ochranu bez ohledu na nastavení sedadel pasažérů a jejich velikost. Systém průběžných hlavových airbagů je zabudovaný do plastové trubky nad horní rám bočních oken na levé i pravé straně vozu. Po naplnění kryje „závěs“ celou oblast interiéru od předního sloupku až po zadní okno (u Zafiry kryjí oblast boků na úrovni první a druhé řady sedadel). Vyvíječ plynu pro plnění airbagu je umístěný v zadní části vozu nad horním rámem oken.
Průběžné hlavové airbagy se aktivují na základě signálu senzorů, zabudovaných do boků vozu – hlavové airbagy využívají stejné senzory, které slouží i k aktivaci bočních airbagů a jsou ovládané stejnou řídicí jednotkou. Během testů, simulující nejrůznější druhy nárazů do boků vozu, byl systém airbagů vyladěn tak, že během prvních deseti milisekund se aktivují boční airbagy, chránící oblast hrudníku, a během dalších patnácti milisekund dojde k naplnění průběžných hlavových airbagů.
Při náročných testech bodle uznávané metodiky programu NCAP bylo prokázáno, že při bočním nárazu do sloupu v rychlosti 29 km/h snižují průběžné hlavové airbagy riziko poranění hlavy asi o 90 procent.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas