Auto & Technik Museum ležící na dálnici A6 mezi Heilbronnem a Walldorfem se snaží přiblížit techniku populární a zábavní formou všem věkovým kategoriím, aby se při prohlídce opravdu nikdo nenudil. Muži zcela jistě dají přednost technice. Ve dvou obřích halách je ze třech tisíc vystavených exponátů na tři stovky automobilů, dvě stě motocyklů, šedesát letadel, vojenská technika (část je i na volné ploše) a největší stálá sbírka monopostů „ef-jedna“ v Německu. Figuríny oblečené v dobových kostýmech postávající kolem automobilů se zase líbí ženám, a ani na děti se nezapomnělo. Komu by se tato nabídka zdála málo, ten může navštívit trojrozměrné kino Imax-3D a shlédnout jeden z mnoha působivých filmů.
Zajímavé exponáty můžeme v Sinsheimu vidět na každém kroku. Tak např. v předválečných letech vznikla padesátka třínápravových Mercedesů „G4“ se zážehovým osmiválcem 540 k, jehož výkon 85 kW přenášela na obě zadní poháněné nápravy pětistupňová převodovka. Lepší průchodnost terénem, pro který byl vůz vybaven ještě redukční převodovkou, obstarávala prostřední náprava. Vojenské vozidlo generálního štábu používal nejen tehdejší vůdce třetí říše, ale také italský diktátor Mussolini nebo generál Franco. Historicky cenný kousek byl nasazen při obsazení Rakouska i Československa, po válce sloužil jako hasičský.
S námi je spjata také historie „Černého prince“ Mercedesu Benz SS (Super Sport) z roku 1928. Původně se jednalo o typ S dodaný do České republiky, kde také o šest let později prošel částečnou modernizací. Kromě výkonného 3,5litrového šestiválce SS dostal ještě pohlednou karosérii pražské firmy Uhlík. Na této karosérii jsou velice nápadné dlouhé blatníky včetně kapoty motoru, které už žádný z mercedesů nepřekonal. K vidění je pochopitelně Mercedesů daleko víc, od Simplexu z roku 1907, přes kompresorový 630k, 770, 530 k až k 300 SL.
Z expozice amerických „křižníků“ slavných značek jako Buick, Pontiac, Oldsmobile, Chevrolet, Cadillac, Plymout vyniká špičkový model Chrysleru „New Yorker De Luxe Convertible“ z roku 1954. Z 724 kousků se jich dochovalo pouhých pět a vůz zrestaurovaný před dvanácti lety je opravdovou raritou, na níž se chromem opravdu nešetřilo. Navíc se může pochlubit na svoji dobu všemi dostupnými doplňky. Takřka šestimetrový luxusní automobil pohání 5.5litrový vidlicový osmiválec o výkonu 180 kW, jedoucí 200 km/h.
Když počátkem osmdesátých let začalo patnáct nadšených sběratelů realizovat svoji myšlenku o zřízení muzea ve vyřazené tovární hale, netušili co tím způsobí. Příliv návštěvníků byl tak velký, že spolková dráha musela dokonce zřídit vlastní zastávku. Jenže deset let po otevření stáli před další otázkou, co teď dál. Exponáty už nebyly totiž kam umísťovat – muzeum rozšířit anebo hledat nové objekty. Nakonec padlo rozhodnutí na nové muzeum ve čtyřicet kilometrů vzdáleném Speyeru. Taky stojí za to – 1500 technických skvostů. Kromě automobilů a letadel je zde k vidění sbírka požární techniky, vozidel Maybach a také můžete vstoupit do ponorky. A to se už nepoštěstí každý den. Obě muzea jsou otevřena po celý rok každý den od 9 do 18 hodin a jejich návštěva může být příjemným zpestřením. vaší dovolené.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas