Kdo o uplynulém víkendu zavítal na Rally Bohemia, nemohl si nevšimnout Hájek Rally Teamu ať už díky velkolepému servisnímu zázemí a nebo díky dvěma smykujícím Opelům Kadett s Janotou a Fulínem.
Dva žluté Opely Kadett C-GT/E 16 V
vyslal Hájek Rally Team o uplynulém víkendu na Rally Bohemia, kde se s posádkami Miroslav Janota – Michal Ernst a Petr Fulín – Tomáš Singer zúčastnil Rally Bohemia Legend. Díky atraktivnímu jezdeckému stylu obou jezdců, krásnému zvuku unikátních šestnáctiventilových motorů a i díky velkolepému servisnímu zázemí, byl Hájek Rally Team celý víkend těžko k přehlédnutí.
Krásně zorganizovaná soutěž s náročnými rychlostními zkouškami a s ohromnou diváckou návštěvou nadchla obě posádky Hájek Rally Teamu. V týmovém zázemí, které Hájek Rally Teamu speciálně pro Rally Bohemia zapůjčil Křenek Motorsport připravující okruhový speciál BMW Petru Fulínovi v závodech ETCC, se během víkendu vystřídaly stovky příznivců týmu, kde nechyběli známí a kamarádi ze závodů v čele se Sandrem Munarim a Giuseppem Voltou. Diváci si kromě vystavených vozů Opel, BMW a Porsche vychutnávali atraktivní bodypainting – malování na těla modelek, které několikrát během rally změnily svou podobu. Oba soutěžní historické Opely Kadett C-GT/E 16 V dokončili soutěž bez zásadnějších technických problémů a celý tým odjížděl z Mladé Boleslavi velmi příjemně naladěn a s pocitem dobře odvedené práce. Hájek Rally Team děkuje všem fanouškům za velmi milou podporu, organizátorům Rally Bohemia za trpělivost, kterou s týmem během soutěže měli a za bezchybně odvedenou práci při organizaci soutěže.
Ctirad Hájek, majitel týmu:
„Rally Bohemia mě naprosto nadchla a po dvou letech tápání v rallysportu, jsem si zase jednou soutěž skvěle užil. Celý tým od mechaniků, přes zázemí, fotografy, jezdce, spolujezdce, atak dále… fungoval jak dobře namazaný stroj a já jsem byl nadšený z ohlasů, který na náš tým byl. Děkuji Petrovi Fulínovi, že se odpovědně zhostil role soutěžního jezdce a Tomáši Singerovi, že mu předal množství zkušeností a na trati dokázal Petra ukočírovat.
Míra Janota byl jak za starých časů, předváděl krásnou jízdu divákům a spolu se skvělým Michalem Ernstem utvořili perfektní posádku. Na Rally Bohemia je vidět, že tam mají historici své místo, a že zejména Standa Kafka je člověk na správném místě stejně, jako další „Bohemáci“. Když by bylo více takovýchto akcí v České republice, zase bych uvažoval, že se do rally jako tým vrátíme.“
Michal Ernst, spolujezdec Miroslava Janoty:
„Hájek Rally team na mě působil naprosto profesionálně. Bylo vidět, že každý ví, co má dělat a celou dobu panovala velmi dobrá atmosféra. Bylo dobré, že jsme v rámci legend nejeli na čas. Mirek v závodním autě delší dobu neseděl a nebyl na něj tedy téměř žádný tlak. Celkově se jednalo o velmi pěkný víkend. Jedním z důvodů, proč jsem Mirkovi na Rally Bohemia kývnul byl fakt, že jsem si chtěl zkusit jízdu s historikem, abych měl další soutěžáckou zkušenost. Byl jsem dost překvapený z historického auta, jak skvěle jede, ale to je tak všechno, co dělá historik skvěle. V porovnání s moderními auty to auto skoro vůbec nebrzdí a je neuvěřitelné, jaký pokrok za tu dobu udělaly podvozky. Nebojím se říct, že soutěžáci s historiky jsou hrdinové. Ve špičkovém soudobém autě, jako je WRC, například vůbec neřešíme díry na cestě a v historikovi cítíte každý kamínek. Je to neuvěřitelný rozdíl a je to úplně jiný druh závodění a historici mají od teď mou velkou poklonu. Byl jsem také rád, že jsem se mohl vrátit na Bohemku, kde jsem dlouho nestartoval a pro mě je to jedna z nejhezčích soutěží u nás s nejhezčími rychlostními zkouškami.“
Petr Fulín, mistr Evropy v závodech na okruzích:
„Předně je třeba poděkovat Ctiradu Hájkovi, že jsem tuhle šanci dostal. Všichni v týmu se ke mně chovali báječně, mechanici byli skvělí a atmosféra byla taková, jako bych v týmu závodil pravidelně. Ježdění s historickým Opelem na Bohemce, to byl pro mě křest ohněm. Nedá se porovnat moje dřívější zkušenost z Rally Vyškov, protože rychlostní zkoušky tady na Bohemii jsou mnohem technicky náročnější a se složitějším profilem. Celý víkend jsem cítil můj největší deficit v tom, že neumím rozpis.
První den bylo na Bohemce navíc mokro, závodili jsme i za tmy, k tomu špatně svítící historik…podle mě to těžší na začátek být asi nemohlo. V sobotu, kdy už jsem více viděl, jsem si celou Bohemku už užíval a vychutnával. Musím přiznat, že mě Ctirad Hájek trochu dostal, protože teď už přemýšlím, co by stálo auto, co by stála sezona v rally a říkám si, jestli by nestálo za to se letos ještě někde svézt. Od soboty, když někam cestuji po okreskách, tak si v duchu diktuji rozpis, což je alfa a omega všeho. V pátek večer po tmě jsem si uvědomil, jak je rozpis nezbytná věc, a jak jej neumím. Bylo by potřeba minimálně několik soutěží k tomu, abych rozpis uměl nějak napsat a abych mu věřil. Neměl jsem problém s technikou vozu, Opel fungoval skvěle a je nářez, že auto stejně staré jako jsem já, na dnešní poměry jede hodně rychle. Chci poděkovat Tomášovi Singerovi, který tuhle premiéru podstoupil se mnou, a já musím říct, že ho do jisté míry nechápu, protože já bych si vedle sebe v životě nesedl. Nakonec jsme se ale podle mě dobře sehráli a dovezli auto do cíle bez jediného škrábance. Líbila se mi atmosféra na soutěži a je vidět, a trochu mě to štve, jak je rally populárnější než okruhy. Diváků bylo kolem trati hodně a sledoval jsem, jak třeba skáčou na louce a fandí, když to někde člověku ulítne a jede smykem. Celá rally byla profesionálně zabezpečená a organizovaná. První seznámení s Rally Bohemia pro mě bylo když jsem dostal do ruky itinerář rally, kterým jsem listoval, a v duchu jsem si říkal, jak obrovskou práci tohle někomu dalo připravit, nakreslit, dojednat. Je vidět, že rally musí dělat fandové a platí to i pro jezdce, který je v daleko větším nasazení než třeba na okruzích. V autě jsme seděli skoro nepřetržitě celý čtvrtek a po seznamovacích jízdách šli spát někdy o půl druhé a pak dva dny závodění. To je také velký nářez. Rally mě neskutečně chytlo a pokud se nenajde nějaký důstojný okruhový program pro příští sezonu, tak si dovedu představit, že bych se rally začal věnovat víc.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas